• פתיחת שנת הלימודים • טור כלכלי

    הגדלה

    "אז נכון, ב"ה נכנס פרוייקט מבורך בשם "השאלת ספרים", אך עדיין ישנן הוצאות נוספות מלבד הספרים בהשאלה. בתקופתי, כלל לא ייחסתי חשיבות למותגים, אולי כי בעיר שאני גדלתי פחות היה מודגש עניין המיתוג, אך כיום הדבר מהווה קרקע פורייה לעלויות כספיות של ההורים..." מתוך הטור.. • לטור המלא

    בעוד כמס' ימים תפתח לה בצילצול מנגן שנת הלימודים התש"פ.

    חודשיים תמימים חלפו להם ביאף (או שאולי לא).

    כשאני רואה את ילדתי הגדולה צועדת לה בכניסה לבי"ס, מתרגשת כל פעם מחדש מהכיתה החדשה, מהמורה החדשה, הספרים שכבר הספקתי להביא הבייתה, אני נזכרת בשנים שאני הייתי תלמידה.

    אני אפילו זוכרת את היום הראשון בכיתה א' (תתפלאו). התמונה חקוקה בזכרוני איך התלהבתי מהצילצול, התלבושת.

    אני זוכרת שכל שנה לילה לפני לא הייתי ישנה מרוב התרגשות. אפשר להגדיר את שנות הבי"ס כתקופה שבה באמת חוויתי את שנות הילדות.

    המורות בחיי היוו חלק בעיצוב האישיות שלי, חלק מהאהבה שלי ללימודים, במקצוע שבחרתי בסופו של דבר ללמוד (תופתעו לדעת, אך יש לי תואר ראשון בכימיה, חולת מדע),

    החברויות שנוצרו עם השנים וכו'. אני בטוחה שלחלקנו יש עדיין חברות מתקופת בי"ס. אמנם גם ילדי הגנים מתחילים את שנת לימודיהם, לחלקם זו השנה האחרונה, וחלקם זו השנה הראשונה, איזו התרגשות, אך שנות הבי"ס מהוות את השנים היפות שלנו כילדים, ובעצם אלה השנים שאנו זוכרים הכי הרבה.איזה שוני בין הדור שלי, והדור הזה. דרך הלימוד השתנתה, התכנים, וגם ההוצאות הכרוכות בציוד ללימודים.

    אז נכון, ב"ה נכנס פרוייקט מבורך בשם "השאלת ספרים", אך עדיין ישנן הוצאות נוספות מלבד הספרים בהשאלה. בתקופתי, כלל לא ייחסתי חשיבות למותגים, אולי כי בעיר שאני גדלתי פחות היה מודגש עניין המיתוג, אך כיום הדבר מהווה קרקע פורייה לעלויות כספיות של ההורים.

    הבה נהייה כנים עם עצמנו. גם אנו כמבוגרים קונים מותגים: איפור, אופנה, מכשירי חשמל וכו'. אין כאן עניין להתווכח האם זה נכון או לא, זו פשוט עובדה מוגמרת שיש להכיר בה. הבחירה היא איך להתמודד נכונה עם ההיבט הכספי הכרוך בכך. כמו שאנו אוהבים מדיי פעם לפנק את עצמנו במייקאפ של אסתי לאודר, חצאית של זארה, נעליים של אלדו, כך אנו לא יכולים לצפות שילדינו יסובבו את הגב לתיק של ניקי, או כל דמות "ציבורית" כזו או אחרת. האם אני מציאה ללכת כעדר אחר מותגים? ממש לא! אני כן חושבת שיש להתחשב גם ברגשות הילדים, הנתונים תחת לחץ חברתי, ולא לבטלם רק כי לנו זה לא מסתדר.

    אז איך בכ"ז אפשר להגיע לשנת הלימודים מבלי לקרוס? שבו עם ילדיכם, כן,אל תלחצו, הם מבינים, אם רק תדברו אליהם בגובה העינייים. הסבירו להם כי אתם מוכנים לקנות להם דבר אחד שניים או שלושה (זה נתון לשיקולכם) ממותג, שאר הדברים יהיו דברים שיש באפשרותכם לקנות. קבעו לכם תקציב מוגדר מראש לכל הציוד הבית ספרי שאמור להספיק לכל הילדים שכובשים את ספסל הלימודים. אם חשקה נפשם של הילדים בעוד דבר בעל ערך עבורם, הסבירו להם כי זה כבר ישולם מכספם האישי, דהיינו, דמי הכיס.  בצורה כזו, תהיו אמיתיות עם עצמיכן וילדיכן, שהרי גם אתן מדיי פעם ממתגות את עצמכן במשהו, ילדיכן ילמדו כי אין סיבה לרוץ אחרי העדר, כאשר אנו מוגבלים ביכולת שלנו, ילמדו להתנהל כלכלית נכונה לקראת היותם, בעוד מס' שנים, כהורים, וגם ישמחו כי בכ"ז יהיה להם במשהו להשוויץ, ובא  לציון גואל.

    מאחלת לכל ילדי ישראל, בי"ס והגנים .כאחד, שנת לימודים פורייה. הפיקו את המיטב השנים האלה נחרטות עמוק בזיכרון, צרו חוויות מהנות, אל תשכחו כי לא הציון קובע, אלא מידת ההשקעה.

    רויטל מרקוספלד, מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה וניהול ההון האישי
    ליווי אישי כלכלי, סדנאות והרצאות
    054-4562647
    [email protected]
     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.