• שיא בניהול בית ספר • ראיון

    הגדלה

    גב' שטערנא נפרסטק מנוף הגליל, מחזיקה בתואר מנהלת בית הספר הצעירה ביותר בישראל והיא גם בוגרת בית ספר אותו היא מנהלת כיום • 'בלינקר' – אתר חדשות מקומיות, פרסם ראיון עם גב' נפרסטק על התנהלותה כמנהלת בגיל צעיר ועל אופי עבודתה • לראיון

    ב"ה

     

    'בלינקר' – אתר חדשות מקומיות

     

    גב' שטערנא נפרסטק, בסך הכל בת 26, היא המנהלת החדשה של בי"ס ממ"ד חב"ד בנוף הגליל. היא נכנסה בתחילת שנת הלימודים לנעליו הגדולות של המנהל המיתולוגי ר' דני לוי. לוי היה זה שהמליץ עליה, לאחר בשנה שעברה שימשה כסגניתו והוכיחה את מקצועיותה המעוררת רושם גם בשל גילה הצעיר. כך, כל כך צעיר, הפכה שטערנא למנהלת בית הספר הצעירה ביותר בישראל, שהיא גם אמא לילדים, הקטן שבהם הוא תינוק בן שלושה שבועות בסך הכל.

    שטערנא מכירה היטב את בית הספר אותו היא מנהלת גם מזווית הראייה של תלמידה. לפני 12 שנים בסך הכל, היא בעצמה ישבה על ספסל הלימודים וחלק לא מבוטל מהמורות שלימדו אותה ממשיכות ללמד גם כיום בבית הספר תחת ניהולה. "אחת המורות שבצוות הייתה המחנכת שלי במשך שלוש שנים, מבחינתי זה כבוד גדול לחזור ולעבוד במחיצתה ובמחיצת כלל המורות שהשקיעו בי בילדותי", היא מתרגשת לספר".

    -איך מגיעים לתפקיד כזה בגיל כל כך צעיר?

    "אחרי שסיימתי תואר ראשון בחינוך, עבדתי בתיכון בית רבקה בנוף הגליל, שימשתי רכזת חברתית ומורה מקצועית. בשלב מסוים עברתי להתגורר בעיר יחד עם משפחתי ובשנה האחרונה עברתי מהתיכון לשמש  סגנית מנהל בי"ס חב"ד ביסודי. כשדני פרש נבחרתי לנהל את בית הספר ותוך כדי תנועה אני משלימה את התואר השני בניהול מערכות חינוך".

    – נכנסת לנעליים גדולות

    "אכן דני הוא מנהל מצוין, משכמו ומעלה. כשהציג אותי בפעם הראשונה בפני הצוות ההלם היה מוחלט. דני הסביר שזה כבוד גדול שתלמידה זכתה להגיע לניהול בית הספר שבתוכו צמחה. אין אדם מתקנא בבנו ותלמידו הוא אמר וזה היה רגע מאוד מרגש מבחינתי".

    שטערנא נשואה למאיר, גם הוא עוסק בחינוך, ולבני הזוג ברוך השם חמישה ילדים, הקטן שבהם נולד לפני שלושה שבועות בסך הכל. קשה לקלוט איך האישה הטמפרמנטית הזאת הספיקה גם לעשות קריירה מרשימה כל כך וגם ללדת חמישה ילדים, אבל כשמכירים את שטערנא, מבינים שהיום שלה, לפחות מבחינת ההספק, נמשך הרבה יותר מ- 24 שעות.

    -בואי נחזור ליום הראשון שלך על תקן מנהלת בית הספר. מ 1- עד 10 כמה התרגשת?

    "הרבה יותר מ- 10. בית הספר בשבילי ועבור כל מי שלמד בו הוא הרבה יותר ממבנה שבו לומדים. המקום הזה נשאר אצלי בלב והמשיך ללוות אותי כל השנים כעוגן של מוטיבציה ותמיכה כל הדרך להצלחה. דני לא במקרה הוגדר מנהל מיתולוגי, הוא ניהל את בית הספר כמו בית ולקח על עצמו להיות כמו אבא של התלמידים. כשעלינו לתיכון שמחנו מאוד לחזור ולבקר בבית הספר, שנתן לנו את היסודות החזקים. אפילו את שנת הסטאז' שלי במסגרת התואר הראשון, בחרתי לעשות בבית הספר. החום ואווירת המשפחתיות משכו אותי כמו מגנט לחזור הביתה".

    – ניהול בית ספר זה תפקיד תובעני ולא פשוט, זה מה שרצית?

    "אני רואה בתפקיד הזה שליחות בלתי רגילה, הזדמנות וגם זכות גדולה להחזיר למקום שנתן לי כל כך הרבה. הרבי מליובאוויטש מסביר שילד משול לאילן ומה שמשקיעים בגיל הילדות עוזר לאילן לצמוח הייטב כל חייו, וכשחדורים מטרה להשקיע בתלמידות בילדותן בכדי שיגדלו הכי טוב, הקשיים מתגמדים".

    שטערנא מנהלת את בית הספר היסודי הגדול ביותר בעיר, 338 תלמידים בשני אגפים, בנים ובנות. כשאני שואל אותה מה השתנה בבית הספר מאז שעזבה אותו בגיל 14, היא מפתיעה  בתשובה שלמרות השינויים והשדרוגים, הרבה דברים נשארו כמו שהיו וזה הערך המוסף. "בוודאי שיש שינויים ושדרוגים רבים, אבל יש הרבה דברים, שנשארו בדיוק כמו שהיו כשעזבתי וזה אומר שלמד הקדמה וההתפתחות העצומה בית הספר שומר לעצמו את המסורת ויש המשכיות".

    – תני לי דוגמה

    "בחופש הגדול למשל, ראיתי את אחת המחנכות מקשטת את הכיתות, בדיוק כמו בתקופה שהייתי תלמידה. כשהייתי בכיתה ב' המורה הכינה תיקיות שקופות וביקשה שנביא דוגמאות של מעשים טובים שעשינו. היא תיעדה את הכל לאורך השנה ובסוף השנה ניילנה את כל התיקיות באופן מרשים ביותר. כשנתקלתי בתיקיות האלה בתחילת השנה הנוכחית, התעוררו בי זיכרונות ילדות ושמחתי לגלות שהחוויה שהעצימה אותי ממשיכה להעצים את התלמידות גם כיום".

    -התלמידים יודעים שהמנהלת שלהם היא בוגרת בית הספר?

    "כמובן, אני משתפת אותם בחוויות מבית הספר בתקופת ילדותי".

    -דני התחיל בגיל צעיר כמוך והמשיך עד לפנסיה בגיל 66. זה המסלול שגם את מתכננת?

    שטערנא מחייכת, "אנחנו מאמינים שהמשיח יבוא לפני כן".

    ואז מה יקרה? –

    "בית הספר יהיה בגאולה שלמה, כנראה שעדיין יהיו בתי הספר, אבל במתכונת שונה".

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. מילמולים
      ט״ו בכסלו ה׳תש״פ (13/12/2019) בשעה 13:50

      היה מהמם

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.