• שבת הרבנית בסימן "לב לדעת ועי"ן לראות"

    7 | הצג גלריה

    חגיגת עי"ן שנות נשיאותו של הרבי עם ציון ל"ב שנים להסתלקותה של הרבנית נשזרו יחדיו לנושא המיוחד של  "שבת קודש לרבנית".  השנה, לכבוד שנת ה-70 נערכו בארגון לקיים את השבת במקום שיאפשר למספר רב יותר של נשים לקחת חלק בשבת המסורתית  שהיא תחנת כוח מטעינה, בה המשתתפות שואבות חיות, התקשרות  ושמחה פנימית • לדיווח ותמונות

    חגיגת עי"ן שנות נשיאותו של הרבי עם ציון ל"ב שנים להסתלקותה של הרבנית נשזרו יחדיו לנושא המיוחד של  "שבת קודש לרבנית".  השנה, לכבוד שנת ה-70 נערכו בארגון לקיים את השבת במקום שיאפשר  למספר רב יותר של נשים לקחת חלק בשבת המסורתית  שהיא תחנת כוח מטעינה, בה המשתתפות שואבות חיות, התקשרות  ושמחה פנימית , בעקבות דמותה של הרבנית הצדקנית, לעילוי נשמתה .

    זו השנה ה-31 של "שבת קודש לרבנית" אשר מאורגנת ביד רמה על ידי השליחה לעפולה,  וחברת הוועד הפועל גב' חדווה סגל.

    כ-500 נשים מכל רחבי הארץ התקבצו ובאו לשבות  במלון "יערים" הסמוך לישוב מעלה החמישה, לשבת שכולה התוועדות עוצמתית, באווירה מרוממת. המטענים התמלאו בצידה לדרך ובהחלטות טובות – "והחי ייתן אל ליבו", בעקבותיה ולכבודה של הרבנית חיה מושקא ע"ה.

    כבר בקבלת הפנים והרישום ניכרה המחשבה על כל פרט , כאשר בלובי קידם את פני המגיעות בר עשיר ומפנק עם מגוון עוגות, מאפים , פירות וחטיפי בריאות בשפע ובלונים מעוצבים באלגנטיות ובטוב טעם. עם מפתח החדר קיבלה כל אחת תג אישי ועליו מודפס שמה, שקית בד ממותגת עם לוגו הארגון. ובחדרים הפתעה נוספת של צנצנת זכוכית מעוצבת מלאה בגרנולה משובחת.

    התכנית העשירה לאחר הדלקת נרות שבת קודש, נפתחה בדבריה  המרגשים של מארגנת השבת גב' חדווה סגל מעפולה. פרק תהילים של הרבי והרבנית נאמרו על ידי הגב' זלטי הרצל שתחי' מנצרת עילית.  הגב' צפורה וישצקי, יו"ר הנהלת הארגון, חשפה בפני הנשים עדויות מרתקות על הנהגתה המלכותית של הרבנית ועל ההתכתבות המיוחדת  בין הרבי הריי"צ ור' לויק לרבי ולרבנית . לאחר מכן נשאה דברים הגב' שרה זילברשטרום, שבחינניות האפיינית לה היטיבה להחדיר בנו את תשומת הל"ב והעי"ן לכל אחת ואחד.

    במהלך סעודות   השבת ריתק את הנשים אורח השבת המיוחד, פה מפיק מרגליות, הרב מענדל גרונר שליח הרבי ומראשי ישיבת תות"ל קרית גת. במהלך סעודת השבת העשירה במטעמים, נשא הרב גרונר דברים שכללו סיפורים מרתקים ועדויות מפעימים ומרגשים על הרבנית . לאחר הסעודה, התחלקו הנשים למעגלי התוועדות  לתוך הלילה, בהנחיית הרבנית רחל הנדל מצפת, הרבנית שולמית ירוסלבסקי מנחלת הר חב"ד, הגב' רחל סינוואני מצפת, והגב' רחל בולטון מייסדת "תעצומות" מכפר חב"ד.

    תכנית יום השבת נפתחה בשיעור חסידות מעמיק כהכנה לתפילה, מפי הרב אליהו וולף מכפר חב"ד והרב יצחק ערד מרחובות, ו לאחר תפילת השבת נשא הרב שלמה חיים דיסקין מקרית אתא משא מרכזי מאלף בענין כוח הנשים בהבאת הגאולה.

    בסעודת היום נהנו הנשים מדברי תורה מרתקים מפי הרבנית הגב' הינדא גערליצקי  שתחי'.

    לאחר הסעודה, בזמן המיועד למנוחה, לא ויתרו הנשים על הזדמנות נוספת להתמלא בתוכן, וכך התארגנו התוועדויות עם הרב שלמה חיים דיסקין שיחי'  ועם הרב אליהו וולף שיחי' בנושא התקשרות לרבי.

    בשעת רעווא דרעווין נערכה תכנית מיוחדת ופאנל מרתק בהנחיית  הגב' רחל בולטון בו חשפו סיפורים אישיים מחזקים הגב' רחל דז'דק שתחי' מחיפה, הגב' תרצה ליטינג שתחי' מרמת גן והגב' סיגל יוחליס שתחי' מתל אביב. כל אחת בדרכה שלה ריגשה את הנשים בסיפור ההתקרבות שלה לרבי.  בעת סדר הניגונים, שבקע בעוצמה מפי מאות הנשים יחד, הורגשה הקדושה באוויר.

    גם במוצאי השבת נמשכה התכנית המושקעת . רגע השיא היה המעמד המרגש של הדפסת ספר תניא הראשון לישוב מעלה החמישה שנערך בהנחיית השליח הרב פרידמן שיחי' מהר אדר,  בציון ע' שנים לנשיאותו של הרבי, כאשר הנשים מנגנות את הניגון הקדוש של ד' בבות בזמן ההדפסה (*ראי מסגרת) . הרב אליהו וולף שיחי' לימד את פרק ל"ב מתוך דפי התניא הטריים שזה עתה נפלטו ממכבש הדפוס. כמידי שנה התאפשר למשתתפות להחשף לפריטים נדירים שניתנו מידו הק' של הרבי והועמדו למכירה פומבית בהנחייתה של גב' אריאלה שניאור שתחי'. את חווית השבת המופלאה  סיכמה יו"ר הארגון, גב' מלכי טברדוביץ, והודתה בחום למארגנת השבת גב' חדווה סגל ולצוות הארגון שעסק במלאכה במסירות במשך חודשים, הגב' יוכבד שניאורסון והגב' רבקה פאביאן, וכן לנשים המסייעות הגב' שושי קרץ, הגב' חנית איכר והגב' חיה קטרי, ולשמרטפיות המסורות, שאיפשרו לאימהות ליהנות מתכנית השבת.

    אירועי השבת המרוממת נחתמו בסעודת "מלווה מלכה" עשירה וחגיגית. הנשים יצאו בשמחה מלאות וגדושות לביתן לאחר שהתמלאו בכוחות ובמטענים של התקשרות לרבי.

    *ניתנה אפשרות לקנית שורות בספר המיוחד ולצרוף הקדשות, אשר יודפסו בספר. על מנת לזכות נשים שלא השתתפו בשבת, אנו נאפשר הצטרפות  עד ר"ח סיון תש"פ. כל הקונה שתי שורות ומעלה להקדשה, תקבל עותק מהספר הזה, שימסר לידה אי"ה בכנס הארצי.

     













    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.