• ראיון מרתק: קורונה מזווית של שליחות

    הגדלה

    בימים אלו אשר כל אחת בביתה מסתגרת, מערכת נשי ובנות חב"ד ראיינה שליחות מהעולם עם זוויות מיוחדות ומרגשות ממבטן האישי. מה עובר עליהן בימים אלו, כיצד הפעילות ממשיכה ומהו המסר שלהן לשליחות בכל העולם ו... בעצם, לכולנו! • לראיון המרתק

    השליחה הגב' פרידא ולישנסקי ממילאנו נולדה שם, באיטליה. מיד לאחר החתונה בעלה והיא הגיעו לשם לשליחות.. מקרה זה דומה במקצת אצל עוד כמה וכמה שליחות – אמנם בלי רקע מקדים לאזור ולמיקום.

    השליחה כוכבא כהן הגיעה למקום שליחותה כחודש לאחר חתונתה. השליחות שרית כהן, חיה מושקא זלמנוב וסטערנא גרוזמן הגיעו כחצי שנה לאחר חתונתן. אפשר בקריאה ראשונית להבין שנשים אלו כבר מראות לנו מסירות מהי…

    בימים אלו אשר כל אחת בביתה מסתגרת, מערכת נשי ובנות חב"ד ראיינה שליחות מהעולם עם זוויות מיוחדות ומרגשות ממבטן האישי. מה עובר עליהן בימים אלו, כיצד הפעילות ממשיכה ומהו המסר שלהן לשליחות בכל העולם ו… בעצם, לכולנו!

     

    מה הגבתם כשהקורונה התחילה להופיע?

    "האמת, בהתחלה היה נראה לנו שזה משהו שיעבור מיד ולא לקחנו את זה יותר מידי ברצינות…." משתפת פרידא ולישאנסקי. השליחה למרילנד- כוכבא כהן מזדהה על כך שלא ידעו באמת שזה יגיע ככה "אני זוכרת שלפני כשבועיים פורסמו שהחולים הראשונים בכל אמריקה הם באשינגטון די סי, שזה לא רחוק מאיתנו (כשלוש שעות נסיעה ברכב). לא תיארנו שזה יתפשט כל כך מהר. למרות זאת אצלנו ב"ה המספר הוא קטן מאוד, היות וזו עיר נופש קייצית ועכשיו אנו בחורף, אז מספר התיירים הוא קטן".

    בפאנמה הקורונה לא הגיעה, השליחה שרית כהן מרחיבה מה עבר עליהם בתחילת הפרסום "ב"ה לעיר שלנו לא הגיעה הקורונה אבל לפאנמה סיטי עצמה הגיעה. כשהידיעה התפשטה ונסגרו בתי הספר היהודיים הבנו שזה רציני והתחלנו להיערך. רכשנו מוצרים שיספיקו לנו לשלושה חודשים מכיון שאנו נמצאים באי וההספקה תגמר בהמשך ויהיה עוצר בין האי למדינה עצמה, בהתייעצות משפיעים, שליחים בפאנמה עצמה וברכת הרבי סגרנו את הבית חב"ד אך המשכנו לעזור במה שיכולים, במהירות סייענו לכל המטיילים לחזור ארצה.

    בתחילה שסגרנו את הבית חב"ד קיבלנו תגובות לא הכי פשוטות. וגם לנו לא היה הכי קל.. זה ההפך ממהות שלנו לסגור את הכל, לעצור. אין לנו מה לעשות פה בלי השליחות. אבל הבנו את האחריות שלנו, לעצור את זה ולא לגרום לשרשרת ההדבקות. לקחנו פה את ההנחיות בארץ ועשינו אותו דבר"

    "התקשורת כאן לא כך כך שקופה כמו בארץ ולקח זמן עד שעדכנו שיש נדבקים" משתפת השליחה למלדובה חיה מושקא זלמנוב "מיד לאחר מכן הרשויות השביתו את המדינה והורו לאזרחים להסתגר בבתים, ואף הודיעו שאסור להתאסף גם בבתי הכנסת. לא חשבנו שיהיו פה כל כך רציניים, אבל מסתבר שגם הם לא רוצים לקחת סיכון.. אנחנו מתחזקים באמונה וביטחון וממשיכים לפעול בכל המרץ באופן המותר.."

     

    איך אתם ממשיכים את החיים והפעילות?

    אצל כל השליחות הפעילות הפכה מהחוץ לפנים ובמרילנד זה כבר ברור "עכשיו יותר מתמיד מבינים שהפלאפון וכל המדיה התקשורתית נוצרה למטרה קדושה אחת ויחידה לזמן כזה- שיעורים וחיזוקים יעוץ ועזרה הכל דרך הפלאפון" משתפת כוכבא.

    "את הפעילות אנו ממשיכים מהבית" מספרת חיה מושקא "תקשורת אישית טלפונית עם אנשי הקהילה, תמיכה נפשית, דאגה רוחנית וגשמית. דאגנו למשלוחים של חלות ואוכל לשבת  ועכשיו נערכים לחלוקת מאות ערכות לליל סדר ביתי עם הגדה יין ומצות והסבר מפורט איך לערוך את ליל הסדר"

    השליחה סטערנא גרוזמן מוינה מספרת על המשך הפעילות בצורה המוכרת לכולנו בימים אלו: "ב'זום' וב'זום' וקצת טלפונים. בפורים היתה סעודה ענקית בבית ובע״ה בפסח נשב עם כל המקורבים בחצרות ירושלים"

    בפאנמה לא נחים למרות ההסגר המוחלט  וממשיכים בצורה אחרת "השליחות נמשכת בצורת אונליין בקבוצות וואצפ של עידוד, לימוד תניא הכנות לחג מתוך תורה אור ב'זום'. לאחר שסגרנו את הבית חב"ד השליחה שאיתי ואני התחלנו ללמוד יותר שתינו יחד חברותא כדי להרגיש את ההמשכיות של הבית חב"ד"

     

    יש עזרה מצד הממשלה לצרכי האזרחים בתקופה זו?

    אז מאיטליה הגיעו הרבה שמועות אבל בפועל מהשליחה במילאנו אפשר להבין מה באמת קורה אצלם ואומרת "ממש לא, אין עזרה מהממשלה כלל".. וכמו באיטליה יש מקומות רבים בעולם, למשל בוינה. השליחה סטערנא משתפת ש"בינתיים יש הבטחות מצד הממשלה פחות במעשים…"ובנימת אופטימיות מוסיפה "אך יש עזרה של אבינו שבשמיים" במלדובה הבנו שהתקשורת שם לא ממש אקטואלית למציאות והשליחה מספרת ומחדדת את העניין ומגיבה לשאלה זו "לא מה שידוע לנו.."

    גם בפאנמה לקח לממשלה זמן לנקוט בצעדים, כמה ימים: "האי נסגר יומיים לאחר פרסום העניינים , שמיי פאנמה נסגרו אין טיסות ואין מעבר כלל. גם גבולות היבשתיים ננעלו" אך דווקא פה יש סיוע מהמדינה "המדינה מסייעת מבחינת מזון, מכיון שאנשי האי דלי ממון ולא לכולם יש איך להביא כמות גדולה של מזון וציוד הביתה"

    מה את חושבת שהכי חשוב לעשות בימים אלו?

    "אנחנו בטוחים שהקורונה היא סימן לגאולה לכן מה שצריך לעשות זה לחזק את רוח הקהילה ולעורר אותם להיות מוכנים לקבלת פניו, זה מתבטא בשיעורים שנמסרים, בקו טלפון פתוח 24 שעות ביממה לעידוד או לחיזוק. אחת מתלמידותינו אפילו כתבה לנו שיש לה תוף ושמלה מוכנים לרגע ההתגלות!" מגיבה השליחה ממילאנו.

    בנוסף לכך, חובה לזכור: "להתחזק באמונה וביטחון שאלו הרגעים האחרונים של הגלות, להוסיף ברוגע, שמחה ובפעולות טובות! כי רק כך ננצח את הוירוס" משתפת השליחה ממלדובה. השליחה ממרילנד מחדדת "יש להודיע ולפרסם שהגאולה קרובה, הגענו לרגע המיוחל! רגע הגאולה! בחרי לך שמלה יפה, הוציאי את התוף (תוך מרים) כי אנו כבר יוצאות  בשירה בתופים ובמחולות על בוא הגאולה! "

     

    מסר מיוחד שיש לך להעביר לשליחות בכל העולם?

    כוכבה כהן מתרגשת ומשתפת ש: "מחכה להיפגש עמך בקרוב מאוד בשורה הראשונה!"

    "המסר הכי חשוב מבחינתי" מפרסמת ואומרת פרידא וולישאנסקי "הוא פשוט להתכונן לקבלת פני משיח – שמשיח לא יתפוס אותנו עם פיג'מה..! "

    "זו תקופה שבה כל אחת מאותגרת גשמית ונפשית ובטח השליחות שנמצאות אי שם בחורים שונים ברחבי העולם.." אומרת חיה משוקא "מחזקת את ידיהן ומצדיעה על ההקרבה וההתמסרות האדירה! וכמובן, מאחלת לכולנו פסח כשר ושמח מתוך בריאות איתנה בגאולה האמיתית והשלמה!"

    סגירת בית החב"ד בפאנמה גרמה לשליחה להבין מסר חשוב מאוד: "לפעמים השליחות שלנו היא לא לעשות את השליחות… אבל צו השעה כרגע הוא שמירה שלנו על כל יהודי, יהודיה והרבה אנשים נוספים באי. לא להתרכז בזה שהבית חב"ד סגור ולא עושים כביכול שליחות, אלא זו השליחות כרגע! גם אם זה לא מסתדר לנו.. ולזכור שכל רגע משיח בא! הכל מאת ה', ובפסח כבר נהיה בבית המקדש!!!"

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.