• מרגש ומצמרר: בזכות חוברת אחת

    6 | הצג גלריה

    את רוצה לשמוע בזכות מה נולדו ארבעה תינוקות האלו? סיפור מרתק ומרגש הממחיש את כוחה של חוברת אחת • לקריאה

    לכל מעשה קטן יש השפעה עצומה, וכאשר זהו מעשה של זיכוי הרבים, של השפעה חיובית על אחרות – מי יוכל לתאר עד היכן יגיעו תוצאותיו…

    הסיפור שלי הוא על כוח השפעתה של חוברת אחת(!).

    היה זה לפני למעלה משנתיים (תשע"ז). באותה תקופה כבר היו לי בס"ד כמה ילדים מתוקים. חפצתי והשתוקקתי לזכות עוד ועוד בברכת הבנים, אך בעיות רפואיות מסוימות שהתעוררו, גרמו לי להבין שזהו חלום רחוק מעט עבורי.

    חברה שפגשה אותי, הציעה לי ללמוד הלכות צניעות ונתנה לי חוברת ללימוד הלכות. ראיתי שקשה לי ללמוד לבד, ולכן הצעתי לשתי שכנות להצטרף אלי. ואכן במשך כשנה וחצי למדנו פעם בשבוע במשך כרבע שעה את נושא הצניעות: למדנו מתוך הספר "הצנע לכת" – שיחות ואגרות קודש של הרבי בנושא צניעות, וכן מתוך חוברת הלכות.

    זכינו וסיימנו כמה פעמים את ספר ההשקפה ואת חוברת ההלכות, וכמובן גם קיבלנו על עצמנו עם הזמן קבלות טובות בנושא.

    והנה, הבשורות הטובות לא אחרו להגיע! כולנו זכינו להיפקד בילדים תוך תקופה קצרה מאוד!!!

    שכנתי, שהיא כבר קצת מבוגרת, זכתה בבן זכר. יומיים לאחר מכן נולדה גם לי בת!

    שכנה אחרת, שהצטרפה ללימוד לאחר שלושה חודשים, נפקדה שלושה חודשים אחר כך. היא זכתה בבת ראשונה לאחר שלושה בנים (אז הבנים שלה היו בני 13, 9 ו-6).

    וגם החברה שהביאה לי את החוברת זכתה להיפקד באותו חודש, גם היא לאחר שהקטן בילדיה כבר הגיע לגיל בית ספר!

    הטעם המתוק של הלימוד המריץ אותי להציע לעוד ועוד נשים להתחיל ללמוד בקביעות הלכות צניעות. רציתי שגם הן תזכינה להבין את מעלת הצניעות ולחוש את המתיקות שאני חשתי. אולי גם כך תזכינה גם הן לישועות שהן מצפות להן…

    אמנם לא תמיד זוכים לראות ישועות, זה כבר תלוי ברצון ה' היודע מה טוב באמת עבורנו, אך עצם המעשה וזיכוי הרבים – זו כבר זכות עצומה.. כפי שזכיתי לראות במו עיני, וכפי שתוכלנה לראות בהמשך המאורעות:

    "מצווה גוררת מצווה", בעקבות כך זיכה אותי ה' להוסיף עוד – חברה תיווכה ביני לבין יהודית, שהיא מורה וגם מוסרת שיעורים, ופועלת רבות בענייני צניעות. זכינו לעשות יחד שיעור צניעות אצלי בבית – דבר שהוסיף לי הרבה סיפוק ושמחה.

    בהמשך, בשנת תשע"ט, הוחלט בכנס נשי חב"ד להתחזק בצניעות, באותו תקופה האזנתי לקו טלפון של שיעורים לנשים. ואז עלה לנו הרעיון להקים קו טלפון של צניעות לנשי חב"ד. האישה שארגנה בעצמה קו של שיעורים לנשים שבעקבותיו עלה לי ראיון לפתוח קו, סיפרה לי שהקו שלה נפתח בזכות תשובה שקיבלה באגרות קודש. היא אמרה לי: "הרבי דאג לפתוח את הקו שלי, כדי שאתן תפתחו קו טלפון משלכן…"

    וכך זכינו להקים את קווי הטלפון – הקו לנשים "בזכותך ניגאל", והקו לבנות ונערות – "נסיכות".

    וכמו שאתן יודעות, הרבי לא נשאר חייב. לאחר זמן קצר, כשהייתה הגרלה על הדולר של הרבי, יהודית זכתה בדולר!

    לאחר כמה חודשים, אחת מהמאזינות השיגה מישהי שהסכימה לתרגם את השיחות לספרדית ולשלוח בקבוצות ווטסאפ, והיא זכתה בכרטיס טיסה אל הרבי!

    למחרת, קיבלה על עצמה מאזינה אחרת לפרסם את הקו לקבוצת ווטסאפ, וגם היא זכתה בכרטיס טיסה לרבי!

    וזאת בנוסף למשוב הנפלא שאנו מקבלות מהמאזינות, חיזוקים והתעוררות ללא סוף. אחת מהמאזינות למשל, חוזרת בתשובה לפני כ-15 שנים, לקחה את המכנסיים שלה, ומהם תפרה חצאיות לנכדות …

    וכשאני מתבוננת על כל זאת במבט לאחור אני מבינה שכל הזכויות העצומות האלו נזקפות לאותה חברה, שאזרה אומץ ונתנה לי את חוברת ההלכות. מסתבר שגם היא, כמו כולנו, חששה מעט לעשות זאת, אך היא בכל זאת עשתה מעשה קטן, והמעשה הזה גרר אחריו זכויות רבות עד אין שיעור!

    הרבי מתוך אהבת ישראל, כבר לפני כחמישים שנה ביקש והתחנן שנשמור על הצניעות, ונצא במבצע צניעות אינטנסיבי, ואם אז היה כך, הרי היום זה כבר עוד יותר חשוב ודחוף.

    לעולם לא נדע כיצד ישפיע מעשה אחד שלנו, ולכן לא צריך להרגיש אי נעימות להציע לאחרות להצטרף ללימוד צניעות.

    כאשר מארגנים קבוצה לזכות ישועה מסוימת, זו דרך מצוינת לגרום לרבות לרצות ללמוד את ההלכות מבלי לחשוב שיש כאן חלילה ביקורת אישית עליהן.

    הבה נקיים יחד את החלטה טובה של כנס נשי חב"ד תש"פ, כל אחת תצטרף למעגל המאזינות, ותצרף שלוש חברות לפחות – נשים לקו "בזכותן ניגאל" או בנות לקו "נסיכות" (לבנות המתמידות בהאזנה לקו "נסיכות" תערך הגרלה על תליון ממטבע הרבי בסיום 40 שיעורים).

    בנוסף לכך כל מי שתוסיף כמה דקות של צניעות בשיעור קבוע שכבר יש בביתה, או כל מי שתקים שיעור צניעות – בבית שלה או בשיחה ועידה, תקבל את הספר "הצנע לכת" במתנה מארגון 'אפריון'.

    עד כה זכינו לחלק יותר יותר משלושים ספרים ברחבי הארץ,

    ובס"ד בזכות ההתחזקות המשותפת של כולנו, נזכה כולנו יחד בגאולה האמיתית והשלמה מתוך גאווה יהודית אמיתית בלבוש שלנו, כפי שלימד אותנו הרבי.

     

    *הקווים הוקמו בעידודו של הרב ביסטריצקי שליט"א, ובהכוונתו ההלכתית של הרב בלינוב שליט"א. בקו יש תוכן עשיר מתוך שיחות ואגרות קודש של הרבי, וכן שיחות מיוחדות מרבניות חשובות: הרבנית סימא אשכנזי, הרבנית וילשאסקי, הרבנית לנדא והרבנית ברוריה אשכנזי. אפשר לשמוע שם גם מכתבים מעודדים של הרבי בנושא שידוכים.

    להאזנה חייגי:

    לנשים ונערות 0733834197

    בווטסאפ 0506800770

    לבנות 0733834644

    לקבלת חוברת הלכות של הרב ביסטריצקי ופרטים על קבלת ספר "הצנע לכת" במתנה [email protected]






    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. יעלה
      ט״ו באב ה׳תש״פ (05/08/2020) בשעה 14:56

      ב"ה מאד מסכימה זה מאד חשוב רק כשהתקשרתי לקו לא שמעתי הלכות אלא הסבר למה צניעות זה חשוב. סבבה, מבינה את הרצון להסביר ולעורר מטיבציא, אבל מה עם התכל'ס? כי לא גדלתי בבית שומר מצוות ומאד יעזור פשוט לדעת מה ההלכות.

      • ליבי
        ט״ז באב ה׳תש״פ (06/08/2020) בשעה 12:33

        יעלה יקרה,
        תודה רבה על תגובתך הכנה
        רואים את הרצון שלך לדעת את הלכה ולעשות שינוי, אשראיך
        אנו בטוחות שכדי לעשות שינוי פנימי אמיתי יש צורך בהרבה מוטיבציה, גילוי כוחות פנימיים ורצון חזק ולכן הקו נותן פנינה יומית של 5 דק' אבל יומיום מבחינת טיפה על אבן.
        1. אז הנה לפניך תקנון הוא התכלס (מצ"ב).
        2. אפשר לקבל למייל חוברת של רב ביסטריצקי "זאת תורת הצניעות", אם כן תכתבי ל[email protected]
        3. לנסות להתמיד להקשיב לקו "בזכותך נגאל",במהלך הקשבה תקבלי גם הלכות וגם כוחות לעשות שינוי ממקום שבה את נמצאת בקצב שלך ובסגנון שלך.
        4. קיים קו "אצילית" ומספרו 0733835892 אשר ב-40 שיעורים נותן את מבט אוהב וחויתי על הצניעות בצירוף כל הלכות הדרושות

        בהצלחה רבה בהמשך
        מאחלת לך למצוא דרכך ולהרגיש את הטעם המתוק של הצניעות

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.