• טיפים למעבר דירה בצורה נכונה

    הגדלה

    כך תחסכו עגמת נפש מרובה: בקיץ רבים עוברים דירה, חלקם חסרי ניסיון ומגלים את הבעיות הגדולות והקטנות רק לאחר שכבר השתכנו בביתם החדש… • המדריך לעובר הנבון • לקריאה

    דבורה לאה אמיר / מגזין 'עטרת חיה'

     

    בכתבה הבאה אספתי טיפים ותובנות בכל הקשור למעבר דירה בצורה הטובה ביותר.

    הדבר הראשון שמכניסים לבית חדש אלו מזוזות מהודרות, חת"ת, קופת צדקה וספרי קודש.

    כדאי להיכנס לבית חדש ביום שלישי – בו נאמר פעמיים "כי טוב" ולחנוך אותו בכינוס ילדים ו/או התוועדות חסידית כך תכינו אותו להיות מקום משכן להשראת השכינה.

     

    סביבת מגורים

    חפשו ברשת, פרסמו בין החברים, לעיתים אנשים יודעים על דירה שמתפנה באזור/בבניין בו אתם מחפשים דירה ולפעמים, ממש כדאי ורצוי להשתמש בשירות של מתווך. אם יש לכם ילדים בדקו היכן ממוקמים מוסדות הלימוד – כמה שתהיו קרובים יותר יקל עליכם.

    בדקו את המרחק ממקום העבודה שלכם, והאם פרקטי לנסוע מרחק כזה מידי יום. בררו אודות תחבורה ציבורית קרובה – באם אינכם ניידים. חפשו מכולת קרובה לבית, גן שעשועים לילדים.

    שאלו על איכות סביבת המגורים – אילו אנשים מתגוררים בבניין? האם "ועד הבית" או דייר מתכנן שיפוץ ארוך-טווח העלול לפגוע באיכות החיים שלכם? האם הסביבה רועשת? יש כלבים/חתולים? חנייה פרטית/חנייה מוסדרת ברחוב?

    הדירה

    החליטו מה חשוב לכם בדירה הבאה: על מה אינכם מתפשרים ומה פחות חשוב לכם. הסקת מסקנות מהמגורים בבית הקודם תעזור לכם לחשוב ולהחליט מה תרצו בביתכם החדש.

    בדקו האם קיימים מזגנים בכל החדרים, הפעילו אותם ובדקו האם הם פועלים היטב, האם יש בבית מזגן מיני מרכזי או מזגנים יחידים בכל חדר. מידת כוח הסוס לכל מזגן תשפיע על חשבון החשמל.

    בדקו האם קיים בבית דוד שמש – בארץ שטופת השמש זה חיסכון משמעותי מול דוד חשמלי.

    במקלחת ובברזים בדקו שאין נזילה, זרימה ושאין חלודה.

    בדקו חיבור לגז ומיקום למכונת הכביסה והמייבש.

    בקשו תיעוד על פגמים בדירה. בדקו האם החלונות אטומים, האם יש תחושת קור או חום קיצוניים, דפקו על הקיר – לוודא שאינו מגבס… בדקו תקינות של מזגנים, בעיות באינסטלציה – בעיקר אם היא ישנה.

    אם זו קומה עליונה – וודאו שיש זפת על הגג. שקעים של חשמל, שאין חורים בתקרה, או ברצפה ליד הפאנלים – פרצה לנמלים…

    מדדו את הרהיטים והחפצים הגדולים שלכם כמו: ארונות, מיטה, מקרר, מכונת כביסה, פינת אוכל, וכאשר תלכו לראות דירות, הביאו מטר ומדדו את החדרים: סלון, חדר שינה, וכל שאר המקומות בהם תרצו להכניס רהיטים גדולים.

    שימו לב לבעלי הדירה – האם הם קשובים ואכפתיים? האם הדירה מתוכננת נכון כך שיש מרחב נשימה?

    חשבו קדימה: אם יש תינוק בדרך, חשוב לחשוב על מרווח פעילות בשבילו, מיטה, שידה וכדו'.

    חוזה

    קראו היטב את החוזה, כל פסקה חשובה. גם אם בעל הבית נראה לכם כאדם ישר או חסיד!

    רצוי לבקש אופציה לתקופת שכירות נוספת באותם תנאים.

    בחוזה יש אחריות לטיפולים בבלאי. כדאי לוודא שהמשכיר ידאג לטפל בכל בלאי בדירה תוך 24 שעות – כך שאתם כשוכרים לא תצטרכו להתעסק עם זה.

    מעבר קל ומסודר

    לאחר שבדקנו את כל מה שחשוב לנו ומצאנו דירה כלבבנו (והתפשרנו קצת, ברור!) זה הזמן לחשוב על האריזה, יום המעבר והפירוק של החפצים.

    החדר הראשון שנרצה שיהיה מוכן וראוי למגורים זהו חדר השינה וחדר הילדים.

    לכן נקדיש ארגז ועליו נרשום "חדר שינה" – אליו נכניס את המצעים שנרצה לשים כשנגיע, את מנורות הלילה, מפות או מפיות מיוחדות שאנו מניחים על השידה ואפילו את התמונות. זהו החדר הראשון אותו נכין ונסדר בצורה כזו שיהיה אפילו נעים וכיף להיכנס אליו.

    הכיני רשימה לפי סדר אריזת החדרים.

    ריכשי ניילון בועות – 'פצפצים', נייר דבק, מסקנטייפ, 2 לורד ארטליין שחור, מדבקות צבעוניות עגולות גדולות, הביאי הרבה עיתונים לאריזת כלים.

    רכשי/השיגי ארגזים קטנים לנוחות הפועלים – במיוחד לאריזת ספרי קודש, כלי בית וצעצועים.

    ארגזים גדולים מתאימים במיוחד למצעים, בגדים ונעליים.

    התחילי לארוז את המקומות שאינם שימושיים לך לשבועיים הקרובים לדוגמא: כלי פסח, בדים

    לסוכה, דברים שנמצאים בארגז המצעים, ספרים, כל מה שב'בוידעם'.

    כל חדר יקבל מדבקה בצבע שונה, ואפשר גם לכתוב על כל ארגז את שם החדר אליו הארגז צריך להיכנס – כך יפוזרו הארגזים לפי חדרים בדירה החדשה ולא תצטרכו לסחוב אותם בעצמכם מחדר לחדר. רשמי על הארגזים פירוט תכולה: בגדי חורף, נעליים בנים, מצעים, וכדו'.

    מוצרי בישום, תכשיטים ואיפור, מחשב, מצלמה, כלי כסף כדאי לארוז בנפרד במזוודה שאת אחראית עליה ונוסעת איתכם ברכב, כמובן עם הילדים היקרים מכל.

    בארגזי כלי המטבח אל תשאירי חללים ריקים, אלא מלאי אותם בניילון בועות, עיתונים, מגבות, סדינים. על כל ארגז בו יש חפצים שבירים או עדינים רשמי בצורה בולטת: "שביר".

    תכולת המקרר – השתמשו בה כמה שיותר מהר. במעבר, את המקרר מרוקנים ברגע האחרון ואת מוצרי החלב מכניסים לצידנית.

    כדאי לנקות את המקרר והתנור לפני המעבר – כך תהנו ממקרר ותנור נקיים בבית החדש.

    מעבר דירה זה זמן להתחדש ולהתפטר מדברים מיותרים: בגדים שלא בשימוש, נעליים, כלים לא שימושיים ועוד. זה צובט רגע בלב ואחר-כך מתפנה מקום לדברים חדשים ושוכחים ממש מהר. מבטיחה!

    אם יש לך הרבה דברים מעניינים תוכלי להכריז על 'בזאר' בו את מוכרת הרבה דברים בזול. צלמי, פרסמי תמונות ומחירים – ככה פחות יכאב לך הלב וגם תקבלי כמה 'גרושים'.

    אם יש לך דברים שאת לא משתמשת בהם וגם אינם נמכרים – פרסמי על מסירה.

    בגדים וחפצים במצב רע – זרקי לפח. לא נעים לקבל בגדים דהויים וקרועים.

    ארזי כמה ארגזים שבהם יהיו כל הדברים להם תזדקקו בימים הראשונים כגון: בגדים, בגדי שינה, כלי רחצה… – סמנו אותם וקחו אותם עימכם.

     

    השאירי כמה ארגזים ריקים ליום האחרון – לדברים האחרונים שנשארו בבית.

    הכיני ארגז אוכל: קורנפלקס לילדים, פריכיות, כלים חד-פעמיים, קומקום, קפה, סוכר ואפילו עוגיות.

    כשמגיעים לדירה, החדר הראשון אותו נסדר הוא חדר השינה – שלנו ושל הילדים – שאר החדרים יכולים לחכות.

    עזבתם דירה, היו לכם שכנים טובים? השאירו עוגה או עציץ עם פתק תודה.

    ממש קל וכיף לנקות דירה ריקה מאשר דירה מלאה בחפצים וארגזים. כדאי להגיע לפני המעבר לדירה, לנקות אותה היטב ולהכין אותה לבואכם. אם אין לכם אפשרות, הביאו מנקה כמה ימים קודם. במידה ולא מתאפשר, הכינו ברכב דלי, מגב וחומרי ניקוי, השתדלו להגיע לפני הפועלים ולנקות.

    הובלה

    בבירור על חברת הובלה אל תתפשרי על הזול ביותר. בדקי אם יש למוביל המלצות, אם הוא אמין ועושה את העבודה בצורה טובה. אם הוא יודע לפרק ולהרכיב מיטות, ארונות וכו'. את לא רוצה מישהו שירים ויניח את חפצייך היקרים בחוסר רגישות והם ישברו/יפגמו.

    כשיש לכם המלצות על כמה חברות הובלה, התקשרו לקבלת הצעת מחיר – לא תאמינו להבדלים בין ההצעות!

    כדאי לבקש שהמוביל יגיע לדירה לראות את תכולתה וכך להעריך נכונה את הצעת המחיר, זה מאוד מקובל אצל מובילים מקצועיים. כשיגיע, תוכלו לשאול מה שתרצו ולראות האם יש דינמיקה ואם הוא נראה אמין.

    אל תשכחו לשאול האם ההצעה כוללת את כל הארגזים ולא משנה כמה יהיו, יכול להיות שברגע האמת יראה שיש יותר מידי הרבה ארגזים וירצה תוספת מחיר על כל ארגז. כדאי להגיד מראש – במידה ואתם סוגרים בטלפון – מה בדיוק יש לכם, ושאתם לא יודעים כמה ארגזים יש (תמיד ברגעי אחרון מתווספים עוד ועוד). בקשו שהצעת המחיר תהיה כתובה עם כל הפרטים החשובים וגם אלה שנראים לכם לא ממש קריטיים. שאלו את המוביל מה קורה במידה וחפצים נפגעו – האם יש אחריות ומה היא כוללת.

    סגרו איתו על תאריך ושעה בה תספיקו להיות מוכנים.

    יום לפני, כדאי להתקשר לוודא שהם זוכרים ושאין טעויות ואי הבנות. אם יש אפשרות, היו נוכחים (או השאירו חבר או בן משפחה) בעת ההעמסה והיו נוכחים בעת הפריקה בבית החדש.

    הכינו שתייה קרה וכיבוד לנשנוש – עבורכם ועבור הפועלים.

     

    שיהיה מעבר קל ומתוך שמחה והתיישבות נפלאה ושתזכו לארח את הרבי שליט"א מלך המשיח בביתכם!

    להערות, הארות ופניות :[email protected]

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.