• פסח שני • חירות פנימיות אמיתית

    הגדלה

    בפסח שני, איננו צריכים לנקות את החמץ, אדרבה מותר לנו לאכול מה שאנחנו רוצים עם המצות... זוהי חירות כל כך נעלית, שהגשמיות בכלל לא מפריעה לנו, אלא דווקא ביחד עם הגשמיות ובזכותה אנחנו יוצאים לחירות!! אז... ננצל את פסח שני כדי לצאת לחירות פנימית אמיתית" מאת מושקא שהינו • לטור המלא

    פסח: עם ישראל , עבדים, משועבדים כל כך חיכו והנה הוא בא הרגע הגדול,
    הם זוכים לצאת מעבדות קשה לחירות, זוכים לצאת ממצרים!
    וכך בכל שנה אנו חוגגים וחווים את היציאה הזאת מעבדות לחירות, על ידיי קורבן הפסח.
    פסח שני: באים יהודים ומתלוננים למשה רבינו , מדוע ניגרע? אם לא יכלנו/ לא רצינו להקריב את קרבן פסח בזמן ,מדוע שכעת נפסיד להקריבו?
    להפתעתם העצומה נותן להם השם עוד צ'אנס , פסח שני. אולם עתה הם כבר יצאו ממצרים , הם כבר לא מגיעים ממקום של עבדות, הם כבר יצאו לחירות בפסח ראשון, כעת הם יוצאים מחירות – לחירות הרבה יותר נעלית!
    ניתן לראות זאת במצוות החג; בחג הפסח חייבים אנו להוציא את כל החמץ מהבית ומותר לאכול רק מצות . היציאה ממצרים ,היציאה לחירות , היא יציאה מעבדות – צריכים לצאת מהגשמיות, לנקות את החמץ , מידות מגונות, בכדי להצליח לצאת לחירות!
    אך.. זוהי המעלה מיוחדת של פסח שני;
    בפסח שני, איננו צריכים לנקות את החמץ, אדרבה מותר לנו לאכול מה שאנחנו רוצים עם המצות… זוהי חירות כל כך נעלית, שהגשמיות בכלל לא מפריעה לנו, אלא דווקא ביחד עם הגשמיות ובזכותה אנחנו יוצאים לחירות!! אז… ננצל את פסח שני כדי לצאת לחירות פנימית אמיתית, בלי להוציא את החמץ והגשמיות, אלא דוקא ביחד איתה , שהיא לא תפריע לנו בעבודת השם , אלא דוקא תעזור לנו , ונתקדם ונעלה למקום הרבה יותר גבוה ממה שהיינו לפני…
    ‌ולמי שטועה לחשוב שזה אולי לא בשבילו, אומר הרבי הריי'צ, א-י-ן מצב אבוד!!!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.