• איך לזהות שהילד שלי עייף? • דבר המומחה

    2 | הצג גלריה

    גם אצלך זה קורה? ברגע אחד פתאומי התינוק שלך נעשה עייף ועצבני, ובזמן שאת מתחילה לארגן אותו לשינה - כבר מוציא את כולם מהכלים? יש פיתרון! זיהוי מוקדם של סימני העייפות יכול להוביל אותך לערבים רגועים ושקטים בהרבה • לקריאה

    ציבי פרקל – יועצת שינה מוסמכת

    אולי נתחיל מהשאלה – למה בכלל חשוב לזהות סימני עייפות?

    אז ככה – כל צורך פיזי מובע בתחילתו ע"י סימנים בשפת הגוף. גם אצל מבוגרים, אבל כמבוגרים יש לנו שליטה על התנועות שלנו, ואצל תינוקות זה ממש נקי. אם אנחנו מדברים על עייפות, אפשר לראות חוסר נוחות באיזור הראש ולכן נראה אצל התינוק עיניים בוהות, מבריקות, גבות ורודות, צורך בשפשוף וחיכוך של הפנים, משיכה של שיערות והאוזניים. אפשר לראות גם צורך במילול של דברים והתעסקות עם האצבעות.

    לכל תינוק יש את הסימנים המיוחדים לו מתוך הרשימה הנ"ל. בשלב מסוים, העייפות מתגברת, הצורך בשינה עולה ואז כבר נראה סימנים מאוחרים יותר כמו שפשופי עיניים, התינוק יהיה נודניק, עד שיגיע לבכי.

    כשתינוק מגיע לבכי זה אומר שהצורך כבר אקוטי והוא צריך מענה כאן ועכשיו. בעייפות, אם הגוף לא מקבל שינה בזמן שהוא זקוק לה- הוא יגיב בהצפה של אדרנלין. אדרנלין הוא הורמון נוגד שינה ולכן לתינוק יהיה קשה להרדם, וגם אם הוא כבר יהיה מותש ויירדם- השינה לא תהיה עמוקה והוא יתעורר הרבה במהלך השינה.

    זיהינו סימני עייפות, מה עכשיו? פשוט לשים את התינוק לישון?

    אז דבר ראשון נדבר אל התינוק, נגיד לו – אתה עייף, בוא נלך לישון. בשלב הזה נתחיל בהדרגה להוריד פעילות, לסלק משחקים מסיחי דעת, ננמיך טון דיבור. עכשיו אפשר להעביר לחדר, ולהחשיך בהדרגה.

    יש תינוקות שבשלב הזה עדיין צריכים עוד קצת הרפיה. אפשר לעזור להם עם חיבוק או טפיחות לאורך הגוף. עכשיו זה הזמן לטקס שינה קבוע, ואפשר להניח את התינוק לישון במיטה 🙂

    בהצלחה!

    לפרטים על סדנאות קרובות וייעוץ שינה:
    054-8484498
    או במייל [email protected]

     



    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.