• המצווה הראשונה והיקרה • מורן קורס

    הגדלה

    "בטח הציווי הראשון הוא משהו כמו - להאמין בה' אחד, או אהבת ישראל או כל ערך מהותי עליון וחשוב שהתורה רוצה ללמד ולהדריך אותנו, נכון? אז מעניין, למה המצווה הראשונה בתורה היא קידוש החודש?" • לקריאה

    שלום לכן💕

    תגידו, מה הייתן מצפות שתהיה המצווה הראשונה (המראה על החשיבות)- שה' יצווה את בני ישראל? משהו כמו- להאמין בה' אחד, או אהבת ישראל או כל ערך מהותי עליון וחשוב שהתורה רוצה ללמד ולהדריך אותנו, נכון? אז מעניין, למה המצווה הראשונה בתורה היא קידוש החודש? "החודש הזה לכם ראש חודשים". מה מיוחד דווקא במצווה הזאת? לכאורה סתם מצווה פשוטה.. או עוד מצווה בין כל שאר המצוות.

    אבל האמת היא, שיש כאן מסר מאד חשוב- קידוש החודש – מראה לנו כיצד אנו יכולים לחדש את הזמן שלנו. כלומר כל רגע לייחס לו חידוש חדש במציאות, עד כמה כדאי וראוי לייקר את הזמן, ועוד יותר מכך- לקדש אותו. אתן בטח שואלות איך אפשר לקדש זמן? לייקר- הכוונה לעשות בו דברים מועילים, חשובים וחיוביים. אבל איך מקדשים זמן?

    בינינו, אפשר לחיות לפי לוח השנה הלועזי ואפשר לחיות לפי לוח השנה העברי.

    ואני מדברת מעבר לתאריכים בחודש- אם קמתי בבוקר של 4 בינואר או ד' שבט. אלא זמן "לועזי"- הוא זמן שנוצר להנאתו של האדם כדי שימלא את סיפוקו. לעומת זאת, זמן "יהודי" הוא זמן קדוש, שנוצר כדי שהאדם ימלא את שליחותו בעולם- אם אנחנו נשאל את עצמינו כל רגע- "מה כעת ה' רוצה ממני באותו הרגע?" ופועלת בהתאם- כך אנחנו מקדשים את הרגע, את הזמן. אנחנו מכניסים בו קדושה אלוקית- כיוון שכיוונו ושייכנו את תכלית קיומנו באותו הרגע- למי שאמר "והיה העולם".

    לכן זאת הסיבה שמברכים -שיהיה לך "אריכות ימים" ולא "אריכות שנים", למה? כיוון שהמשמעות היא- שהימים עצמם יהיו ארוכים. כלומר שנמלא אותם בתוכן ומשמעות. בנוסף, זוהי לא רק ברכה, אלא נתינת כח לכל אחד מאיתנו – למלא ולקדש את זמנו ואת ימיו.
    שנזכה…

    בשורות טובות,
    מורן קורס💕

    להצטרפות לקבוצה שקטה: "נקודת התבוננות"-
    https://chat.whatsapp.com/Dgb9J3hXGwjE7mKVRXXiCj

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.