• הידע שלך על גוף התינוק הוא כח! • דבר המומחה

    הגדלה

    אמהות חושבות שידע שנצבר ממחקרים אחרונים - אינו מספיק חשוב עבורן. הן לא יודעות שהידע הזה מקל כל כך את החיים ומרגיע את האם ואת התינוק גם יחד. בטור הייחודי של יועצת השינה ציבי פרקל היא מגישה לך את הידע על מגש של כסף. נותר לך רק להציץ • לטיפים

    ציבי פרקל

    כדי שנוכל לעזור לתינוק שלנו חשוב שנבין מה הם סימני ההתרוקנות שלו.

    סימני התרוקנות:

    למה בכלל מעניין אותי סימני ההתרוקנות של התינוק, הרי יש לו טיטול?

    אז תכירו את הורמון הADH שקשור בשינה עמוקה – הורמון זה חייב לעלות לרמה גבוהה בדם על מנת שנוכל להיכנס לשינה. כשיש שתן בשלפוחית – ההורמון לא יכול לעלות ואז… אין שינה עמוקה. תינוקות עד גיל 8 חודשים לא יכולים להתרוקן עצמאית. השלפוחית מתמלאה, שולחת התראה למוח- "התמלאתי", והמוח נותן פקודה- להמשיך להתמלא. וכשהיא מתמלאה עוד- שוב. בשלב הזה התינוק מרגיש כמו שמבוגר מרגיש שהשלפוחית שלו מלאה והוא צריך להתרוקן ולכן נראה את זה בסימני גוף, זה מציק לו.

    כשהשלפוחית מגיעה לתפוסה של בערך 48% המוח נותן לה פקודה להתרוקן ואז התינוק יכול להתרוקן. אצל ילדים- זה שלב ה "פספוס"- כשכבר אי אפשר להתאפק יותר. קשה מאוד להרדם ככה, וגם לאכול גם אנחנו כמבוגרים לא אוכלים ולא הולכים לישון במצב שהשלפוחית מלאה. בסביבות גיל 8 חודשים לתינוק כבר יש את היכולת להתרוקן עצמאית, אבל הוא כבר לא מזהה את התחושה ולא יודע לעשות את זה.

    אז מה עושים?

    כשאנחנו מזהים סימני התרוקנות לנקוט בשני צעדים חשובים:

    צעד ראשון: תקשורת. לדבר עם התינוק, לתת צליל מילה וסימן. בצורה הזאת כשהתינוק יגדל קצת הוא יוכל לסמן לנו על הצורך ובהמשך גם לבוא ולהגיד.

    צעד שני: בפעמים הראשונות להוריד טיטול, לקחת לכיור ולהביא את התינוק למנח התרוקנות (ברכיים לבטן).

    בפעמים הראשונות הוא יעשה בכיור ואחר כך זו כבר בחירה שלך- את יכולה להמשיך לקחת לכיור אם מתחשק לך ואת יכולה פשוט לתת צליל מילה וסימן ולהביא למנח התרוקנות עם הטיטול. בהמשך יספיק רק להגיד לו והוא יזהה ויוכל לעשות גם בלי להביא למנח. כדאי תמיד לקחת את התינוק להתרוקן לפני השינה כדי להעלות את הסיכויים לשינה טובה יותר 🙂

    טיפ לזיהוי קל יותר של סימני התרוקנות: סימני התרוקנות באים במעגל. זאת אומרת- נראה סידרה של סימנים עם רגיעה ביניהם ואז הסידרה שוב חוזרת על עצמה.

    בניגוד לרעב למשל ששם הסימנים חוזרים על עצמם כמעט בלי הפסקנה והם הולכים ומתגברים.

    בהצלחה!

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. הדס
      ח׳ בשבט ה׳תשפ״ב (10/01/2022) בשעה 21:43

      מקסים תודה

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.