• מחזוריות השינה של תינוקך • דבר המומחה

    הגדלה

    "הוא קם המון פעמים בלילה בשביל הנקה, אולי אם אני אתן לו בקבוק זה יעזור?" - מכירה את זה? גם לך זה קורה? אז נתחיל מהתחלה. למה תינוקות מתעוררים בלילה? בואי ללמוד על השינה של תינוקך • לקריאה

    ציבי פרקל – יועצת שינה מוסמכת

    "הוא קם המון פעמים בלילה בשביל הנקה, אולי אם אני אתן לו בקבוק זה יעזור?" מכירה את זה? גם לך זה קורה? אז נתחיל מהתחלה. למה תינוקות מתעוררים בלילה?

    סיבה ראשונה- רעב

    תינוקות בניגוד למבוגרים חשים רעב בלילה. עד מתי? כל תינוק בהתאם להתפתחות המנגנון שלו, יש תינוקות שכבר בגיל חצי שנה לא יחושו רעב, רובם יותר לקראת גיל שנה ויש תינוקות שלקראת גיל שנה וחצי.

    סיבה שנייה- מחזוריות

    שינה היא לא מחזור אחד ורצוף של שינה, היא מורכבת ממחזורי שינה. כל מחזור שינה מורכב מ 4 חלקים, כשהחלק הראשון שלו הוא אקטיבציה. שזה במילים אחרות מה הפעולה שאני צריך לעשות בשביל להרדם. החלק השני הוא הכנה לשינה עמוקה. חלק שלישי- שינה עמוקה. חלק רביעי- שינה קלה, או מה שאנחנו רגילים לקרוא לו- שנת חלום.

    שימו לב- 2 החלקים הראשונים מתפתחים רק לקראת גיל 4 חודשים, עד אז מחזור השינה של התינוק מורכב משינה קלה ושינה עמוקה בלבד. היום אני רוצה להרחיב קצת על האקטיבציה: אקטיבציה יכולה להיות הנקה, נדנוד, התכרבלות בשמיכה, חיבוק, שכיבה על צד שמאל וכו' לא מחייב שתהיה רק אקטיבציה אחת, יכולות להיות מספר אקטיבציות אפשריות, אבל בכל הירדמות משתמשים באקטיבציה אחת ספציפית לפעמים, בין מחזור למחזור התינוק מתעורר, ובשביל להרדם בחזרה הוא צריך שוב את האקטיבציה שאיתה הוא רגיל להרדם. אם הוא נרדם בהנקה- הוא צריך את ההנקה בשביל להרדם שוב. תינוק שיודע להרדם לבד- יכול להיות שהוא יתעורר בין מחזור למחזור, אבל לא יצטרך אותנו, הוא פשוט יירדם בחזרה לבד.

    מתי זה קורה כשמתעוררים ממש בין מחזור למחזור? כשהשינה לא עמוקה מספיק. איך אפשר לדעת אם התינוק קם בגלל רעב או שהוא צריך את ההנקה בשביל לחזור לישון? תינוק שממש יונק טוב כמה דקות- כנראה שצריך את ההנקה כי הוא רעב, תינוק שקם כל שעה ובד"כ רק מוצץ או שההנקה ממש קצרה- בד"כ יונק בשביל לחזור לישון. כשתינוק לא ישן טוב, לא יעזור להביא לו בקבוק במקום הנקה, הוא ימשיך להתעורר….

    איך מגיעים לשינה טובה יותר של התינוק? ואיך מנתקים את התלות בהנקה או כל תלות אחרת?
    בפעם הבאה בעז"ה

     

    לפרטים על סדנאות קרובות וייעוץ שינה:
    054-8484498
    או במייל [email protected]

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.