• הרגלי ילדים בדיברות • שרה רטובסקי

    הגדלה

    לכבוד פרשת השבוע שבה קוראים את עשרת הדיברות - בטור מיוחד ומרתק - פורשת לפנינו הכותבת את "עשרת ההרגלים" הטובים ביותר לילדינו • לטור המלא

    ב"ה

    השבוע, אנו נקרא את פרשת יתרו, הפרשה בה כתובים עשרת הדיברות.. נראה לי שדרך עשרת הדיברות אפשר להקנות הרגלים טובים לילדים.

    1. אנוכי, הדיברה הראשונה אנוכי. (כל) אדם קרוב לעצמו. שלב ראשון, לתת לילד תפקידים השייכים לו (אתה מסדר בבוקר רק את המיטה שלך, אתה מכין בגדים למחר רק בשבילך)
    2. לא יהיה לך יש דברים שלא שייכים לי/לך. (אם לא תשימי בעצמך! את הבגדים בחדר כביסה פשוט לא יהיה לך בגדים נקיים, אני כאמא לא מתכוננת לאסוף בגדים מכל הבית…) אני כאמא/ כאישה יכולה לכבס וזה תפקיד ברור ומוסכם, שאני מכבסת רק מה שבחדר כביסה.
    3. לא תישא אל תקחו על עצמכם משא כבד מידי. לעיתים ילדים (בכורים בעיקר) לוקחים אחריות עודפת, מי שסוחב מידי עלול ליפול! נעזור לילדים שלנו ל-ש-ח-ר-ר.
    4. זכור את יום השבת מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת. לתת לכל אחד מהילדים תפקיד הקשור בהכנות לשבת, כמובן להתייחס ליכולות של הילדים, לתקציב ולזמן( את כל כך טובה בהכנת קינוחים, אז את בוחרת מה להכין ובודקת שיש את החומרים ומה שחסר את קונה ואת משאירה מסודר אחרייך, את כל כך אוהבת ליצור שילובים אז את קונה חד פעמי מיוחד לארבע השבתות הקרובות)
    5. כבד את אביך ואת אימך לעיתים הילדים (שלי בכל אופן) שואלים למה אני מבקשת דווקא ממנו ולא מאחיו/אחותו? התשובה ככה, אולי לא מוצא חן בעיניך, אתה עושה כי אבא/אמא אמר/ה
    6. לא תרצח אתן מכירות את דיקלום הילדים: "לא משחקים, שוברים את הכלים" רגע, עצרו, שיחקתם ונמאס? לפני שאתם מפרקים חלילה אחד את השני, תאספו את הכוחות לאסוף המשחקים.
    7. לא תנאף "אמא! למה רק הוא?" תשובה יפה ששמעתי רבות מאבי היקר: כשאתה תהיה אבא/ כשאת תהיי אמא תחליט אתה איך לנהוג, היום החלטתי לתת לו/לה.
    8. לא תגנוב אם תתחמק מלעשות את התפקיד שלך, יתבזבז- "יגנב זמן לכולם וכולם יפסידו.
    9. לא תענה אל תרוץ לענות כשמדובר על אחרים. כי : "חמור קופץ בראש". כבוד בין האחים, לכל אחד יש מקום בבית הזה להתבטא.
    10. לא תחמוד ללמד את הילדים שלנו שהם כלל לא מסכנים ולא בדווקא תמיד מבקשים דוקא מהם, וה' מסובב הסיבות, אם דוקא הוא "נבחר" ל"תפקיד" זה רצון ה'.

    הצלחה רבה לכולנו
    אדרבה, שנראה כל אחד מעלת ילדינו

    שרה רטובסקי
    נייד: 0547235770

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.