• אחו"ת משיבה: ויאמינו בה' ובמשה עבדו

    הגדלה

    לפי השכל הישר, הם היו צריכים לפנות מיד לקב"ה הוא היה עוצר את המגפה ברגע. אבל לא. הרצון של הקב"ה היה שדווקא הם יתלוננו למשה, ואח"כ יבקשו וידרשו ממנו שתיעצר המגפה, ודווקא הוא יהיה זה שהציל אותם מהמגפה • מושקי ג. משיבה לטור 'רק רבי? היכן הקב"ה?'

    מושקי ג. משיבה לטור 'רק רבי? היכן הקב"ה?'
    השאלה שלך נכונה וכ"כ אמיתית. אבל אם תסתכלי צעד אחד קדימה, תראי שבעצם יש בשיחות של הרבי אין ספור הסברים ודוגמאות שיבראו את הדברים, וכשתלמדי, תראי שבכלל אין כאן שום שאלה.
    ובכל זאת, ביקשת מענה מידי ומהיר, אז הנה לך.
    לפני הכל, מהו המושג רבי?
    ואת זה כל אחת יודעת, ובאופן הכי פשוט. רבי הוא הממוצע המחבר, בין בני ישראל לבין הקב"ה.
    רבי הוא לב כל ישראל, והוא גם המוח. אבל החלק היותר עיקרי אצל הרבי זה הלב. למה דווקא הלב? כי הלב זה מרכז החיות של כל הגוף. לולא הדם שמזרים הלב לכל האיברים בגוף, לא היה תפקוד לגוף. וכך גם ההפך, אם הלב, לא מקבל חזרה את הדם מהאיברים, אזי נפגם בתפקוד של הלב.
    יוצא מכך שהגוף ללא הלב- הדם, לא יכול להתקיים. והלב ללא הדם שהוא מקבל חזרה מהאיברים לא יכול להתקיים.
     והנמשל פשוט כ"כ:
    הרבי הוא הנשיא, הוא המלך, הוא הכל.כל המציאות שלנו קיימת בזכותו. ובלעדיו אין לנו שום קיום. ובגלל הקשר המוכרח שקיים בין הלב לאיברים, הפניות של האיברים מגיעים ישירות ללב חזרה.
    אך בכל זאת, למה מבקשים דווקא מהרבי ולא מהקב"ה?
    כי הרבי הוא הממוצע המחבר. הוא הקשר שלנו עם הקב"ה. ואפשר לראות ששמשה רבינו פעמים רבות בתורה, אומר דברים בגוף ראשון כאילו אמר אותם הקב"ה, וזה רק בגלל שהוא ביטול בתכלית לקב"ה.
    ויותר מכך, כתוב בשירת הים: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו"-  זאת השוואה בין האמונה לקב"ה, לאמונה במשה. ועל זה נאמר- "כל הכופר במשה רבינו, כאילו כופר במי שאמר והיה עולם.."
    ההבנה הבסיסית שצריכה להיות, שהרבי בפועל, חציו אלוקות וחציו גשמיות. ולכן, הוא, ודווקא הוא חייב להיות החבל שמקשר את היהודי הגשמי והמוגבל עם הקב"ה- הבלתי מוגבל.
    ובטענה שאמרת, שצריך להתפלל לישועה שתבוא דרך הרבי, זאת טענה צודקת בתכליתה. כי באמת הרבי הוא המקור לכל הברכות. הוא הצינור שמעביר בצורה בלתי מעורערת את ברכותיו ואת כל הטוב מהקב"ה ישירות. וכל הטענות שאנו מפנים לרבי ולא לקב"ה, זה גם הרצון של הקב"ה. ואפשר להישאר רגועים.
    בדיוק בשביל זה הקב"ה שלח לבנ"י את משה רבינו במדבר שאליו הם יצעקו, יבקשו, יתחננו, יתפללו, ויעבירו אליו את כל (!!!) הבעיות שלהם ומה שהם צריכים, החל משרוך נעל, וכלה באוכל לאכול ומים לשתות.
    בזמן של המגפה כשחטאו ישראל במחלוקת של קרח, התלוננו למשה- "אתם המיתם את עם ה'" !  לפי השכל הישר, הם היו צריכים לפנות מיד לקב"ה הוא היה עוצר את המגפה ברגע. אבל לא. הרצון של הקב"ה היה שדווקא הם יתלוננו למשה, ואח"כ יבקשו וידרשו ממנו שתיעצר המגפה, ודווקא הוא יהיה זה שהציל אותם מהמגפה!
    זכינו ויש לנו הרבי, ולא סתם רבי, אלא נשיא הדור. המלך.
    ובו בחר הקב"ה שיהיה לנו למנהיג. ייתן לנו הוראות ויזרים לנו את הדם בכל האיברים. וכשיש בעיה, לפנות לרבי. וכשרוצים ברכה, לפנות לרבי. כי הרבי הוא המקור להכל. ושום דבר בעולם לא מתרחש בלי הקיום של הרבי. ודווקא עכשיו בזמן הקשה הזה, צריך עוד יותר להתחזק באמונה, ועוד יותר לבקש מהרבי, שנראה אותו כבר עכשיו בעיניים הגשמיות!!! ונפנה לרבי ונזעק שנמאס מהגלות האיומה ושיתגלה כבר לעיננו הגשמיות עכשיו. כי לא נותר יותר מה לעשות, אלא רק לדרוש שמשיח יבוא עכשיו נאו ממש!!!
    עוד בנושא
    המשפיעה ציפורה מיידנצ'יק משיבה: תודה לך רבי שנתת לנו את הקב"ה

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. זכיתי להיות חבדניקית :)
      כ׳ בניסן ה׳תשע״ד (20/04/2014) בשעה 13:13

      אני מצטרפת למגיבה 'אני'….
      בהחלט פיספסתן את הנקודה… לרגע לא היה לי ספק בכך שהרבי הוא נשיא הדור, שהוא משה רבינו שבדור, שהוא הממוצע המחבר..
      אז כן יש לי ספק בזה שהרבי הוא הכל. כי אם הוא הכל אז אין מקום לקב"ה. כשמשהו אחד תופס א כל המקום לא נשאר מקום לדברים אחרים.
      מתסכל אותי התגובות הלגמרי לא שייכות שלכן.. ולרגע אני מצטערת שהעלתי את הנושא בכלל. חוץ מבלבול לא נראלי שיצא פה עוד משהו..
      קיצור שנהיה בריאות כולנו ושכל אחת תמצא את התשובה שמספקת אותה. ובפעם הבאה שכל הצגיבות ממהרות להפגין ידע חסידי כזה או אחר- קודם תבדקו שהבנתם את הנקודה ואח"כ תענו….
      אגב זה בדיוק מה שקורה לדעתי עם הרבי והקבה.. נכון שהרבי הוא נשיא הדור וכו'. אבל שוב יש פה פיספוס של הנקודה. פיספוס של מי שאחראי על הרבי ועלינו גם יחד.
      שנזכה להיות מקושרים לקב"ה וגם לרבי באותה המידה 🙂 חג שמח ובשורות טובות!

      • יחי המלך המשיח
        כ׳ בניסן ה׳תשע״ד (20/04/2014) בשעה 14:30

        הקב"ה אכן הוא הכל.
        אבל בשביל שנצליח לתפוס את ה- הכל הזה, חייב להיות את החוט המקשר. והחוט הזה, הוא (!!!) צריך להיות הכל בשבילנו. יוצא מכך שבשביל להגיע לקב"ה, הרבי צריך לתפוס את כל מהותנו וכל מציאותנו.
        ובקשר לתגובות שעולות ורצות,
        שום מענה שבעולם לא ייתן לך סיפוק, אלא אם כן תחליטי שאת באמת רוצה לדעת את הנקודה האמיתית.
        וכשתגיעי לזה, בטוחה שלא תחפשי את זה בתגובות ובטורים שונים שבנות כאן כותבות, אלא תלכי לחפש ולראות מה דעתו של הרבי באמת מתוך ספרים, מאמרים ולימוד.
        ולגבי החותם של התגובה, זוהי הטעות היסודית בטענותיך. ולא שייך פה שום עניין של השוואה בין הקשר שלנו לקב"ה ולרבי.

        בסופו של דבר, העיקר שנזכה כבר לגאולה השלמה, ויבוא תשבי ויתרץ קושיות. ואז בוודאי לא תהיה שום בעיה.
        בהצלחה.

    2. אני
      ו׳ בניסן ה׳תשע״ד (06/04/2014) בשעה 9:25

      חמוד שכולן ישר מתלהבות וממהרות להגיב ולשפוך את כל הידע המרשים שיש להן בחסידות…אבל רק דבר אחד חסר: תשובה לשאלה. אין לי כוונה לפגוע, אבל נראה שאף אחת חוץ מכמה מגיבות לטור הקודם לא באמת הבינה מה שאלה השואלת. בקצרה מאוד, היא שאלה למה הפכנו את הרבי לקב"ה. לא מה כתוב בחסידות בנושא התפקיד של הרבי בעולם, או הקשר של הרבי והקב"ה, אלא למה א-נ-ח-נ-ו משתמשים במילה "רבי" כשצריך להגיד "קב"ה". סה טו. והתשובה לזה פשוטה ולא מצריכה טורים: כי אנחנו טועים:)

      • יחי המלך המשיח
        ז׳ בניסן ה׳תשע״ד (07/04/2014) בשעה 1:30

        "אנחנו טועים"…
        לא מסכימה איתך בכלל.
        דבר ראשון, תאמרי בשם עצמך. ודבר שני, אם הבלבול הוא קיים בך, לא מחייב שהוא קיים גם בכולם.
        נכון שאנחנו דור מבובל.אבל מילים של הרבי, לא נאמרו בשביל שיזרקו סתם לחלל האוויר ושידופסו מאות ואלפי פעמים.
        ולכל שאלה יש מענה.
        ואם באמת תרצי לדעת את התשובה, את תמצאי אותה בצורה כ"כ ברורה, עד שאפילו את (!!)לא תצטרכי לכתוב עליהם טורים שלמים.
        כי כשתביני מהו באמת המושג רבי, אח"כ תעני לעצמך למה "אנחנו" אומרים רבי, איפה שצריך להיות בקב"ה.
        באמת הדבר יכול להיות כ"כ פשוט וברור, רק חבל שנכנסים למקומות כ"כ קטנים שגורמים לכל הבלגאן הזה.

      • אני
        ח׳ בניסן ה׳תשע״ד (08/04/2014) בשעה 9:03

        מסיבה כלשהי שומעים נימת עצבים קלה בתגובה שלך…אז דבר ראשון- קחי בקלות. שום דבר כאן לא אישי.
        דבר שני, דיברתי בשם כולם מהסיבה הפשוטה שאם מישהי מבלבלת בין הרבי לקב"ה במקומות שלא צריך ז"א שקיים אצלה בלבול בין שהיא מודעת לכך ובין שלא. אני לא באה להגיד שזה קיים אצל כולם באופן גורף, אבל בהחלט נראה שאצל רובנו.
        בנוגע למילים של הרבי, את מוזמנת להביא מקור, כי אני באופן אישי מעולם לא נתקלתי במילים של הרבי שמרמזות באופן כלשהו על חילופי תפקידים. בינתיים נתקלתי רק בחסידים של הרבי שהחליפו תפקידים.
        סתם בתור הערת ביניים, לי התשובה ברורה כשמש. לא התחלתי ללמוד חסידות אתמול וגם לא שלשום. התגובה שלי היתה טכנית גרידא- פשוט טעות קלה בהבנת הנקרא. הכותבת של הטור המקורי (שהטור הנוכחי מגיע כמענה בשבילה) שאלה שאלה אחת, וקיבלה כמה וכמה תשובות אחרות בלי קשר לשאלה…אז באמת שאין צורך במיליטנטיות המיותרת. יכולתי לצטט לך בדיוק באותה מידה שיחות שלימות ( שאני בטוחה שגם את יכולה ועברו לך בראש כשכתבת את התגובה) אבל זה לא העניין כאן. ואם למרות שברור שאת מבינה באמת את המושג "רבי" (לא מובן לי עדיין איך מישהו יכול לתפוס באמת את המושג הזה, אבל נו שוין…) את עדיין יכולה לכתוב משפט כמו "תעני לעצמך למה אנחנו אומרים רבי, איפה שצריך להיות הקב"ה", אז פספסת לגמרי את הפואנטה…
        סתם מתוך סקרנות, מה את ענית לעצמך? מעניין אותי לדעת על מה אנשים מסתמכים בדיוק.

      • אני
        ח׳ בניסן ה׳תשע״ד (08/04/2014) בשעה 9:05

        בלי קשר לשאלות ותשובות, הטור יפה ונכון. רק צריך להיזהר מפרשנויות.

      • מושקא
        ט״ז בניסן ה׳תשע״ד (16/04/2014) בשעה 0:01

        יחי המלך המשיח!
        שאלתך מדהימה ונכונה. באמת לא צריך! ואפילו אסור לפנות לרבי כאלוקים ר"ל.
        באופן הבריא והטבעי זה לא סותר, ולא מפריע. להפך בדיוק. בלי רבי לא היינו יכולים ליצור קשר עם הקב"ה העצום. לנו כבני אדם לא בנויים לתווך. בשביל זה ישנו רבי. את איש האלוקים שמחבר ביננו לה' הטוב. כשמשהו מסתבך, מתקלקל, או בפשטות הגלות נוגסת בעוד נתח וההתקשרות שלנו נפגמה אז זה עלול להראות סותר. וזה גם תוצאה של חינוך לא נכון לפעמים, ובפעמים אחרות סתם חוסר ידע. כשמשהי אומרת רבי במקום לומר ה' זה בהחלט ובהחלט כשל רציני בחיבור שלנו לאלוקות וכן. זה חייב להיות יחד. ולרבי המתוק והצדיק שלנו. לחנך את העולם לא נצליח. בואי נתחיל מעצמנו.
        עוד טיפ קטן:) אדם רואה את הפגמים שבעצמו. כשאפילו בדקות לא יהי' אצלך לא תראי זאת אצל אחרות. ובואי נזכור שהכי חשוב זה ללמד זכות על ילדיו האהובים של הקב"ה.
        בהצלחה אחותי האהובה שבאהובות. באהבת חסידים.
        בדרך למקושרת:)

    3. חני
      ב׳ בניסן ה׳תשע״ד (02/04/2014) בשעה 15:24

      אותה גברת בשינוי אדרת…:)
      (אותו עניין במילים אחרות)- מחדד את הנושא!
      יפה.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.