• פולמוס: האם אפשר להפסיד שידוך?

    הגדלה

    אם יש את הענין של ההשגחה הפרטית בעולם ובאמת ניסינו אז האם יהיה מצב שנפספס את השידוך? הרי מתוך תפיסה של אמונה אנחנו צריכות להאמין שהקב"ה מנהל את העולם והוא מתכנן לנו את הטוב ביותר וכל דבר בהשגחה פרטית מלמעלה באופן של "אין רע יורד מלמעלה" • לפולמוס

    הגולשת מושקי מבקשת תשובה:

     

    ידוע שארבעים יום קודם יצירת הוולד בת קול יוצאת ואומרת "בת פלוני לבן פלוני" וככה גם מונח אצלי שאי אפשר להפסיד שידוך ראשון בשום אופן, כך גם התשובה של הרבי בנושא, שהרבי מתווך בין חמשת הדעות שישנן האם אפשר להפסיד שידוך והרבי קובע למסקנה שאכן יש את הענין של השגחה פרטית שקבעו מלמעלה ש"בת פלוני לבן פלוני", אבל כל אחד ואחת חייבים לעשות מאמץ כדי להשיג את השידוך שלהם ואם לא עושים את המאמץ הדרוש אז אפשר להפסיד את השידוך חלילה. ככה גם שמעתי מאחת מהמשפיעות שאפשר לפספס שידוך.

     

    מצד שני אם יש את הענין של ההשגחה הפרטית בעולם ובאמת ניסינו אז האם יהיה מצב שנפספס את השידוך? הרי מתוך תפיסה של אמונה אנחנו צריכות להאמין שהקב"ה מנהל את העולם והוא מתכנן לנו את הטוב ביותר וכל דבר בהשגחה פרטית מלמעלה באופן של "אין רע יורד מלמעלה".

     

    אני חייבת לדעת מה נכון, משום שאני לא בטוחה במאה אחוז, והידיעה שאי אפשר לפספס יכולה לתת לי ולכל הרווקות הרבה אמונה וכוח ולכל הרווקות 🙂

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    9 תגובות

    1. בת אדם..יהודיה…חבדניקית..!!!
      כ״ט בכסלו ה׳תשע״ד (02/12/2013) בשעה 23:49

      אומנם השאלה כבר מלפני חודש.. =) אבל בכל זאת יש לי מה להוסיף בנידון.
      בקשר לעניין של להפסיד את השידוך המיועד לנו.. אני שמעתי על הדבר הזה אבל מכיוון יותר רוחני ופחות גשמי.

      הדבר הזה שאם בחורה תהיה לא מספיק ראויה היא לא תקבל את הזיווג המיועד לה. ראויה -הכוונה מבחינת עבודת ה' שלה. עד כמה היא מתקדמת רוחנית, בדרך אל מי שהיא יכולה להיות. מימוש הפוטנציאל הרוחני _שלה (!) בלעז.

      דבר זה יכול לייאש מראש, שכן בלב של כל אחת מאיתנו ישנו יצר הרע, יצר חזק שבוער ומפריע. וכן. כמה שנשתדל ונעבוד הוא עדיין שם, ואנחנו לא יודעות אם אנחנו מממשות את הפוטנציאל שלנו – ונקבל את הזיווג המיועד לנו או חלילה לא. ואז, למה עשינו את הכל!? (ברור שבשביל לעשות את רצונו יתברך!! אבל אני מדברת עכשיו בקטע של לקבל את הזיווג הראוי משמיים)

      כתוב שלכל בנאדם נקבעים 7 זיווגים שונים. זה נשמע מפחיד נכון!? שמעתי הסבר שהכוונה היא לזיווג אחד שבו עצמו יש 7 רמות רוחניות. זאת אומרת שאם אנחנו נעבוד את ה ברמה פשוטה נקבל את הזיווג שלנו (!!) ברמה הפשוטה שלו. בכל מקרה נקבל את הזיווג שלנו!!! אז אפשר לנשום!!..

      ו…להמשיך להתחיל לעבוד, כי נכון שאני יקבל את הזיווג שלי, אבל כל המטרה שלי בחיים זה לעשות את רצון ה. אז זה לא שווה לקבל את הזיווג שלי ברמה הנמוכה שלו. אלא להמשיך בעבודה. בהתקדמות שלנו שמשפיעה על ההתקדמות שלו, כבר עכשיו לפי שאת מכירה אותו. כל התקדמות שלך גורמת אוטומטית להתקדמות אצלו.

      אני לא יודעת בדיוק מאיפה שמעתי את זה, כנראה זה מדברי הרבי. אדרבה מי שמכירה ויודעת מקורות אשמח..
      בכל מקרה זה נשמע מאוד אמין. מרגיע אך גם דורש. בהצלחה לנו!! ושנמשיך להתקדם תמיד ( לא רק לפני החתונה=)

    2. בתי
      כ״ו במרחשוון ה׳תשע״ד (30/10/2013) בשעה 14:24

      בס"ד
      לפי מה שאני קראתי שיש הרבה שיטות אבל המכנה המשותף ש…כן אפשר להפסיד/לפספס שידוך.
      לכן צריך להיזהר ולא להיות בררניות מדי…ולהתפלל טוב!

    3. א.א.
      כ׳ במרחשוון ה׳תשע״ד (24/10/2013) בשעה 19:39

      נראה לי שזה בדיוק נקודת ההשקה בין הבירור האישי לבין הניסיון.
      הרבי הרי אומר שנסתיימה עבודת הבירורים ושמעתי מפי רב ידוע שהכוונה היא לעבודת הבירורים הכללית, אך עדיין ישנם בירורים פרטיים. בירור זה מצב שבו יש לנו מה לעשות – אם יש עוד דרך שלא ניסינו, עוד פעולה שלא עשינו, עוד משהו שאנחנו יכולות לפעול בנדון – זה בירור. אבל אם עשינו, כמו שגאולה אומרת, כל שביכולתנו, כאן מתחיל הניסיון. כי כאן אני צריכה כבר לעבוד על המצב הפנימי שלי, לא להתפעל ולא ליפול ברוחי.
      וכמו שכתבו רבותינו נשיאינו – נתת ליראיך נס להתנוסס – העמידה בניסיון מנוססת ומעלה אותנו, ובע"ה שתעלה את כל המחכות לכך, לחופה מתוך שמחה וטוב לבב תיכף ומיד ממש!

    4. ר.ג
      י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 10:06

      באתר לב לדעת הועלתה שאלה דומה וזו התשובה שנכתבה שם ע"י הרב ליאור דבורצקי, ללא ספק התשובה מעודדת ומחזקת את האמונה והביטחון בה'.

      "פירשו חז"ל: שמא יקדימנו – בתפילה.

      כלומר, יש מכסת תפילות שזכאיות לעבור בכל רגע נתון,
      ואם יתמהמה וידחה את תפילתו לזמן מאוחר יותר, שמא יאחר את התור עכשיו,
      והתפילות של האחרים שתעלנה כעת, תעכבנה את מימוש שידוכו.

      כלומר, הוא בכל אופן לא יפסיד את השידוך המוכן לו,
      רק שהטיפול ב'תיק' שלו יתאחר מעט, מאחר והתמהמה להתפלל
      ולעת עתה עסוקים שם למעלה כביכול ב'תיקים' של אחרים שהקדימו אותו להתפלל.

      אז רוצו להתפלל… :)"
      ושתהייה שנה שמחה!!!!!!!!!!!!

    5. ת.ב
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 21:47

      מי שלא עושה את המאמץ הדרוש אומרים לו "שמא יקדימו אחר".
      והמאמץ הדרוש הוא פשוט להתחיל לשמוע ולהתפלל.

    6. גאולהה
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 20:02

      אני חייבת להגיב לרעיה!
      מה זה "כל השאלה היא האם באמת מתאמצים ועושים את כל הנדרש…." קודם אי אפשר לדעת אף פעם אם עשינו את כל הנדרש מאיתנו… כי כנראה שלא, כל עוד לא הגיע השידוך שלנו(לפי דברייך). וחוץ מזה אני כמעט ולא מאמינה שיש בחורה ששוכחת מהעניין ומעבירה אותו לסדר היום, זה נושא שבוער לכולנו, פשוט היכולות שלנו מצומצמות מאוד, ואין לנו כ"כ הרבה אפשרויות מה לעשות, חוץ מלהתפלל, כי לפנות לשדכניות כבר עשינו, לנדנד להורים, כבר נדנדנו, לשאול את השכנה, הדודה, החברה, כבר שיגענו, אז כמה עוד אפשר?!, גם אנחנו באיזשהו שלב כבר מתייאשות מלדון בנושא, השימת דגש על הנושא הזה כל הזמן, שלרוב מוסיפה בעגמת נפש, מייאשת ומורידה. אז צריך קצת לשחרר מהנושא, ולתת קצת לצד השני שירדוף ויתאמץ, וכן, שגם השדכנית תתאמץ, ולא תחכה שנתקשר כל פעם מחדש לשאול אם יש משהו. שהנושא הזה יהיה בוער לכוולם!! שכולם ירגישו חלק מזה, ולא שהאימא והבחורה ירגישו לבד, ויצטרכו כל פעם לחטט רגליהם בין שדכניות, שמעבירות את השמות כמו מוצרים במכולת, ומחכות עד שהאימא תתקשר ותפנה, שהאימא תתאמץ…שיחשבו עד כמה קושי ואנרגיות זה לוקח. שיבינו שיש עסק עם נשמות שמחכות לחצי השני!
      שיהיו בשורות טובות שהרבי יתגלה ואז נראה את הטוב הנראה והנגלה בפועל ממש!
      ותשובה לבחורה…..לכל סיר יש מכסה בעולם!!! אין מצב שאין לך חצי שני…פשוט כרגע הוא בתהלכי התבשלות…הוא מחכה לך, שתהיי מוכנה, ואת מחכה לו שהוא יהיה מוכן, בקרוב ממש עכשיו!

      • חייקי
        י״ט במרחשוון ה׳תשע״ד (23/10/2013) בשעה 16:42

        ממש ממש יפה!!!
        נהניתי מכל מילה 🙂

        [email protected]

    7. נחל'ה
      י״ח במרחשוון ה׳תשע״ד (22/10/2013) בשעה 0:03

      אשמח אם יסברו מה זה העניין שלעשות מאמץ בשביל להתחתן???
      חוץ מהעבודה עצמית..אני מתכוות לתכלס.
      זה לפנות לשדכניות????
      זה ללכת לחתונות???????????????
      מה נדרש מאיתנו לעשות כדי להתחתן??
      בבדאי שלא צריך לשבת בחיבוק ידיים אבל אשמח אם יכתבו באיזה דרכים צריך לפועל כדי שהשידוך יגיע..
      תודה למי שכתבה את מה שהרבה רווקות חושבות…

    8. רעיה
      י״ז במרחשוון ה׳תשע״ד (21/10/2013) בשעה 22:23

      מושקי יקרה, אכן קשים הם ייסורי הרווקה… אבל דבר אחד צריך להיות לך ברור: אין כזה דבר להפסיד שידוך. לא יכולה להיות מציאות שאת עושה את כל המוטל עליך ומפסידה את השידוך שלך. התשובה של הרבי היא שאם אדם עושה את כל התלוי בו אין לו מצב להפסיד את השידוך! כל השאלה היא האם באמת מתאמצים ועושים את כל הנדרש או שקצת שוכחים את הענין הזה ומאפשרים לזמן לעבור.

      בכל מקרה שתהיה לך הצלחה מרובה והזמנה בקרוב!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.