• איך לעבור את הצום בקלות (יחסית)

    הגדלה

    בעז"ה, לא נצטרך להיעזר בטור הבא, אך אם חלילה משיח לא יבוא, ניאלץ לצום יום שלם בשלישי הקרוב. צום הוא אתגר גדול לרובנו. הקשיים העיקריים במהלך הצום הם תחושת הרעב, הצמא, תסמינים נלווים כמו כאבי ראש וסחרחורות, וכמובן הקושי המנטלי • באדיבות מגזין עטרת חיה • לקריאה

    לכו למיםתחושת הצמא היא הבעיה העיקרית בעת צום. מחסור במים בגוף גורם לתפקוד לקוי, כאבי ראש, חולשה, סחרחורות, התייבשות ועוד. למרות זאת, על ידי הכנה נכונה, ניתן להתמודד עם העניין בקלות יחסית. האינדיקציה הטובה ביותר האם שתינו מספיק היא צבע השתן שצריך להיות צהוב בהיר (שתן לבן מעיד על עודף שתייה). מאידך, גם שתייה פחותה מידי של מים אינה טובה לגוף, ובמיוחד הדבר אמור כאשר אנחנו עומדים בפני יממה שבמהלכה הגוף לא יקבל מים כלל.

    חשוב לזכור:
    1. שתיית כמות גדולה של מים כמה דקות לפני כניסת הצום אינה יעילה כיוון שהגוף אינו מסוגל לנצל כמות גדולה של מים שמתקבלת בבת אחת. לכן, יש לחלק את אותה כמות שתייה על פני היום ורצוי לעשות זאת כמה ימים לפני הצום.

    2. כדאי להימנע משתיית משקאות המכילים קפאין, כמו תה, קפה, קקאו, קולה ומשקאות אנרגיה למיניהם, במהלך היום שלפני הצום ואף בימים קודמים נוספים, כיוון שהם גורמים לעלייה בכמות הנוזלים המופרשים דרך הכליה ומורידים את מאזן המים בגוף.

    סעודה מפסקת

    רוב האנשים סבורים שהמטרה המרכזית של הסעודה המפסקת היא "לאכול כמה שיותר כדי שהאוכל יספיק לנו לכמה שיותר זמן", אולם אין טעות גדולה מזו.

    מדוע? כי כל אדם בריא יכול לחיות על שתיית מים בלבד, ללא מזון, במשך כמה שבועות. גם אם תאכלו כמות קטנה בסעודה המפסקת, לא תיגמר לכם האנרגיה בגוף תוך יום אחד. יתרה מזאת, הקיבה שלנו עשויה כעין שק אלסטי שמתרחב בהתאם לכמות האוכל שנכנסת אליו. עיכול האוכל נעשה על ידי מיצי קיבה שמופרשים מדפנות הקיבה. דמו את הקיבה שלכם למכונת כביסה: אם נדחס כמות גדולה מידי של כביסה למכונת הכביסה, אבקת הכביסה לא תגיע לכל הבגדים והכביסה לא תצא נקייה. כך גם בקיבה שלנו. אם נאכל יותר מידי אוכל, הקיבה תהיה מלאה מידי, מיצי הקיבה לא יגיעו לכל האוכל ולא יצליחו לעכל את האוכל באופן מיטבי.

    הזדמנות לניקוי רעלים

    חלקנו חווים במהלך הצום תסמינים כמו חולשה, סחרחורות, כאבי ראש וזהו דבר טבעי. גופנו נמצא בתהליך של ניקוי רעלים וסילוק פסולת. רוב הרעלים והפסולת נכנסים לגוף דרך האוכל, ולכן, בצום הגוף מנסה לנטרל את הרעלים ולהפרישם החוצה, אולם לעתים, כאשר יש עומס ברעלים, הגוף לא מסוגל לפנות את כולם, והוא מאחסן אותם ברקמות.

    איך שוברים את הצום?

    אין אחת שלא מקדישה מחשבה במהלך הצום לאופן בו היא תשבור את הצום; כוס קולה קרה, כוס קפה ועוגה טובה או אולי ישר תשב לארוחה דשנה ועסיסית.

    אז מהי הדרך הנכונה לעשות זאת? ובכן, צריך להבין שהיציאה מהצום חשובה לא פחות מאשר הכניסה אליו. בסוף הצום אנו סובלים מחוסר מים בגוף ומחוסר אנרגיה זמינה. כמו כן, מערכת העיכול שלנו נחה מפעילות קרוב ליממה שלמה וזו תהיה טעות לגרום לה "להאיץ מאפס למאה" בזמן קצר.

    לכן, האופציה הנכונה ביותר היא לשבור את הצום עם כוס מים, בהמשך, לאכול פרי או שניים ורק אחרי שעה לעבור לארוחה קלה. שמרו ליום שאחרי את הארוחות הכבדות.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. ש.ט
      ט׳ באב ה׳תשע״ז (01/08/2017) בשעה 8:58

      ב"ה
      תודה רבה! 🙂

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.