• "חשבנו שמאה נשים זה מכובד, לא ציפינו לאלפים"

    הגדלה

    "זה היה מדהים" מספרת בלה גל בוקובזה שליחה ברמת גן, הצימאון העצום לאחדות הביא נשים מכל הסוגים, מכל הדעות, מכל רחבי הארץ והעולם ומכל טווח הגילאים לשבת מרותקות אל מול המסך. הדיבורים העמוקים והמרגשים נגעו בלבבות. לא סתם מצאנו את עצמנו דומעות, אלפי נשים, בארבע בבוקר מול המסך" • לכתבה המלאה

    התוועדות מהפכנית וראשונה מסוגה התקיימה בליל שלישי האחרון בזום, והגדירה מחדש כל מה שנשי חב"ד יודעות על התוועדויות.

    היוזמה, שהחלה בתוך קבוצת שליחות, הועלתה על ידי השליחה נוי פלג מקוזומל שחשבה לערוך התוועדות לשליחות ברוח ההתוועדות הסוחפת והמרגשת שיזם הרב בערל לזאר. אל היוזמה הצטרפה מימי ונונו השליחה במדג'ין שהציעה להרחיב את המעגלים ושתיהן החלו לגייס במרץ משתתפות מנחות ומתוועדות.

    האירוע שהתארגן תוך יום וחצי הופץ בווצאפים ובקבוצות השליחות והפך לבשורה החדשה: כולן מתוועדות. שכם אל שכם, כתף אל כתף, הקורונה מספקת מדיום חדש להפגש בו: הזום.

    פלג פנתה לשטרני כפלין, שליחה בקאסול וביקשה להקצות כיתת זום של עד מאה משתתפים. את בטוחה שמאה זה מספיק? שאלה כפלין, אם יגיעו מאה זה יהיה מכובד מאוד, ענתה פלג.

    "בתחילה חשבנו כי מאה נשים יהיה מספר גבוה, היה לנו קשה להאמין שנגיע להיקף כזה" מספרת מימי ונונו, "אך ברגע מסוים, נפלה התובנה שהסיפור הזה גדול מאיתנו וצריך להיערך בהתאם".

    תוך יום וחצי החלה התארגנות מזורזת, בלה גל בוקובזה ונעמה טוכפלד, שגם הנחתה את ההתוועדות תרמו ידע ונסיון ושטרני כפלין השליחה בקאסול נתנה את המענה הטכני, כי מסתבר שגם בגרסת זום פרו, אין מספיק מקום לכל אלפי הנשים שהצטרפו בהמוניהן ויש צורך בערוץ יוטיוב שישדר את האירוע בלייב. "ההתוועדות נקבעה ל 20:30 שעון ישראל" מספרת נוי פלג. "כבר בסביבות שבע ואפילו מוקדם יותר, נצפו נשים שהצטרפו לזום והמתינו בסבלנות עד שיתחיל. זה הדהים אותנו כי אנחנו רגילים למושג שעון חבד.. ועד שמגיעות ועד שמתחילות, ופה נשים פשוט הגיעו להבטיח את מקומן ובצדק".

    פלג יודעת על מה היא מדברת. כבר בשעה 20:30 מספר המשתתפות בזום הגיע ל-1000 משתתפות, עוד עשרות הגיעו לחדר המתנה וירטואלי, ובמקביל לאור הביקור נפתח ערוץ שידור חי ביוטיוב דרך ערוץ "יהדות טי וי" שהקדישו את הכלי הוירטואלי לטובת העניין.

    כפלין, שניצחה על העניינים מספרת: "לא האמנו שנגיע למספרים כאלה, בכזאת מהירות. הנס העוד יותר גדול הוא התמיכה הטכנית השמיימית. הזום לא קרס לרגע, גם היוטיוב שהתפוצץ מרוב צפיות, לא קרס והחזיק את הערוץ פתוח וההתוועדות שנמשכה עד אור הבוקר תועדה ונשמרה בלינק הזמין לצפייה גם עכשיו".

    אם התוועדות הגברים נמשכה שעות, הרי שהנשים הגדירו מחדש מסירות נפש מהי. ההתוועדות שהחלה ב 20:30 בערב, הסתיימה לקראת 7:00 בבוקר שלמחרת כשעדיין מאות צופות מחוברות. במהלך ההתוועדות נתרמו על ידי משתתפות שלושה דולרים של הרבי, שהוקדשו לעילוי נשמת ולזכות אנשים קרובים ויוגרלו בין כל המשתתפות שקיבלו על עצמן החלטה טובה בנושא האחדות.

    "זה היה מדהים" מספרת בלה גל בוקובזה שליחה ברמת גן, הצימאון העצום לאחדות הביא נשים מכל הסוגים, מכל הדעות, מכל רחבי הארץ והעולם ומכל טווח הגילאים לשבת מרותקות אל מול המסך. הדיבורים העמוקים והמרגשים נגעו בלבבות. לא סתם מצאנו את עצמנו דומעות, אלפי נשים, בארבע בבוקר מול המסך ומתרגשות לשמוע בת של שלוחים מספרת על האבדן האישי שלה ועל החוויה שלה כבת שליחים וכשליחה בפני עצמה".

    בהתוועדות השתתפו מגוון רחב של שליחות משפיעות וחסידות בייצוג מכובד לכל הגילאים הזרמים ומגוון הדעות: את ההתוועדות פתחה הגב' מרים סברדלוב ומיד לאחריה דיברה הבג' שרה זילברטרום, הגב' טילא העכט, הגב' ברכה טברדוביץ', הגב' יפה קדוש, הגב' רייזי זקלס, הגב' רות מפעי, הגב' שמולביץ', הגב' מייזליש, הגב' בלה גל בוקובזה, הגב' טייבי קמיסר ושליחות רבות, משפעות, חסידות, בנות נוער, נשים בוגרות וחסידות ותיקות. את ההתוועדות הנחתה נעמה טוכפלד שמספרת: "שטף התגובות המדהים לא פוסק עד לרגע זה. נשים שמספרות שנכנסו רק לכמה דקות, רק לעשות וי, נשאבו עד אור הבוקר, נשים עם בנותיהן, אחיות, בנות מדרשה, נשים מבוגרות וילדות צעירות, כולן כולן היו שם. התגובות מרגשות, ניכר שיש פה רוח החדשה. התעוררות לצורך הדחוף ביותר של השעה: אחדות."

    נשות הצוות מבטיחות שבעקבות ההצלחה הגדולה, תהיה פעולה נמשכת ובהוספה וכי התוועדויות נוספות בפורמט זה יתקיימו באופן קבוע ויעסקו במגוון נושאים בוערים וחשובים לכל מי שמקושרת לרבי.  התגובות מוכיחות כי הגאולה עולה שלב, ואין ספק כי המשפט "בזכות נשים צדקניות" מעולם לא היה רלוונטי יותר. בנוסף לכך, למעלה מאלפיים החלטות טובות נלקחו ע"י שותפות ההתוועדות (נכון ליום שישי בבוקר)!

    סיפור מדהים קרה ליוזמת ההתוועדות והצוות קרה בימים אלו, אחראיות ומארגנות ההתוועדות דיברו יחדיו לאחר מכן שהמגמה היא לעשות עוד התוועדויות כאלו וקבעו לעצמם שלפני חג השבועות יעשו שוב התוועדות בע"ה.

    במקביל, במתכונת ב ה'זום' ניתן לראות לאחר השידור את הצ'אט הנכתב תוך כדי. לאחר ההתוועדות המעצימה, עברו על צ'אט זה על מנת להעביר את שמות המשתתפות במכתב לרבי. במהלך המעבר על הצ'אט התגלתה הודעה שכתבה מישהי כי היא מעונינת לדבר איתה בעוד עשרים דקות, אך הודעה זו נכתבה כאמור זמן רב קודם לכן. מפה לשם האישה היקרה רצתה לתרום גם היא דולר של הרבי על ההחלטות הטובות! אך כשראתה שכבר תרמו הציעה לה בתמימות שאולי זה יתאים להתוועדות הבאה, בלי לדעת מראש מה תוכנן. מה נאמר, השגחה פרטית!

    והעיקר שמהתוועדות זו נלך ישר כל נשות ובנות חב"ד לקראת משיח צדקנו תיכף ומיש ממש!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. יחי המלך המשיח!
      י״א באייר ה׳תש״פ (05/05/2020) בשעה 14:24

      כל הכבוד!!!!!!!!
      יישר כל לכל העוסקות במלאכה!!!!
      ההתוועדות היתה מושקעת,מעניינת ומשפיעה!!!
      תודה רבה למארגנות,אין עליכן!!!
      נשמח לצפות בשידור החוזר ולדעת מי הזוכות בהגרלה…:)

    2. מחכה לגאולה!!
      ט׳ באייר ה׳תש״פ (03/05/2020) בשעה 13:55

      אפשר את הקישור? ממש עשיתם לי חשק לראות את ההתוועדות!

    3. חני
      ט׳ באייר ה׳תש״פ (03/05/2020) בשעה 1:41

      ישר כוח גדול על ההתוועדות של ד' באייר. ישבתי מרותקת עד 7:00 בבוקר.
      בהצלחה בהמשך! דבורה טייכטל

    4. קטונתי
      ט׳ באייר ה׳תש״פ (03/05/2020) בשעה 0:57

      יישר כח עצום לכל העוסקות במלאכה!!! זה היה משהו אדיר ונדיר!!
      בבקשה תצרפו את הלינק לשידור החוזר
      והאם יש כבר זוכות בהגרלה??

    5. תמי
      ח׳ באייר ה׳תש״פ (02/05/2020) בשעה 21:32

      יישר כח אדיר!!!!!!!!!!
      לכל המארגנות האולפות!!!!!!!!!!!!!!!!
      זה ממש לא מובן מאליו כל ההשקעה
      היה מדהים!
      תודה רבה לכן שתמיד תזכו לארגן דברים נפלאים

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.