• עשרות אלפי נשים מכל העולם צפו בכנס כ"ב שבט המרכזי

    הגדלה

    למעלה מ 20,000 נשים ובנות מרחבי הארץ והעולם צפו בשידור חי של כנס של כ"ב שבט - יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסאהן נ"ע. הכנס נערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה • לדיווח המלא

    למעלה מ 20,000 נשים ובנות מרחבי הארץ והעולם צפו בשידור חי של כנס של כ"ב שבט – יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא שניאורסאהן נ"ע. הכנס נערך במרכז הקונגרסים בנייני האומה, בחסות עיריית ירושלים.

    האירוע השנה עמד בסימן "מתוך השקט" – והעלה על נס את השימוש המושכל שעשתה הרבנית במעלת השקט, ובלימוד שלנו מדרכה זו.

    הערב נפתח בהופעה אומנותית של להקת הריקוד Point of view במופע מרהיב ומקורי במיוחד, במהלכו הועלו מונולוגים מומחזים, שהביאו סיפורים מחייה של הרבנית, מהם ניתן היה ללמוד אודות החינוך בשקט והדיסקרטיות הרגישה של הרבנית. את המונולוגים נשאו בכישרון רב, השחקניות גב' פירה קנטור  והגב' תפארת גז.

    בשקט ששרר באולם התכבדנו לשמוע את ברכת שליח חב"ד בעיריית ירושלים הרה"ח הר' יעקב הלפרין אשר נשא דברים אודות מעלת השקט המיוחדת של הרבנית ע"ה הודה לראש העיר מר משה ליאון על התמיכה, והמשך מתן החסות לאירוע המיוחד.

    ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון פנה לציבור הנשים מלשכתו, ודיבר אודות העשיה המבורכת שמאחורי הקלעים, אשר לעיתים, בניגוד למקובל, נעשית ללא פרסום. ראש העיר סיים במשאלת לב לראות בבניין ירושלים.

    בקריאת פרק התהילים של הרבי נתבקשו הנשים לומר את הפסוקים המתאימים לאות הראשונה בשמה של כל משתתפת.

    הרה"ח הרב יוסף חיים קנטור, הרב ושליח הרבי לבנקוק, תאילנד נשא את המשא המרכזי, סיפר אודות בחירתה של הרבנית להחשות לעיתים, ומאידך, לעומת זאת לנהוג בגאון ישראל.  לסיום חלק עם קהל המשתתפות סיפור מקורי אודות הרבנית, ממנו ניתן ללמוד מהי השקפתה של הרבנית בנושא החינוך.

    בהתרגשות מיוחדת עלו הזמרות הגב' יפוש ברכהן והגב' חיה קוגן לנגן ניגון כהכנה לעלייה לציון הרבנית, על המסכים נראתה הגב' דניאלה גולן יו"ר אור חיה המרכז העולמי לאישה היהודייה, אשר הגיעה בעיצומה של סופת שלגים לאוהל הקדוש. הגב' גולן שיתפה את קהל הנשים בחוויית הנסיעה שלה, וסיפרה כי היתה זו הטיסה האחרונה שיצאה מנתב"ג למשך השבוע שבו חל יום ההילולא!

    בשלב זה נפנתה לציון הרבנית ונשאה תפילה, למיגור המגיפה ולרפואת החולים, להצלחת המוסד שבראשו היא עומדת ללימוד ולהפצת תורת החסידות ולהמשיך להעמיד על ידו דורות חסידים נאמנים לרבי. לסיום, הדליקה הגב' גולן נר נשמה וקראה את מזמור תהילים ק"כ, כאשר במקביל, אצלנו בירושלים חברו אליה הזמרות והדליקו אף הן נר נשמה לעילוי נשמת הרבנית.

    אל הבמה נקראו גיבורות השקט בנות ימינו, הגב' ציפי קורצוויל והגב' נעמה טורם אשר סיפרו על ההתמודדות בתקופה מאתגרת זו ואת המסע השקט שעברו בדרך למימוש השליחות הפרטית שלהן.

    גב׳ בת שבע דרגן שיתפה בתובנות חדשות שחוותה, ולימדה אותנו כיצד מצאה אי של שקט על ידי מידת הביטחון בקב"ה.

    ביקורי בית מפתיעים נערכו ברחבי העולם! על המסכים נצפו מירושלים בנות המסלול לדוברות רוסית של אור חיה, המכון לצעירות חוזרות בתשובה של אור חיה, מאוסטרליה הרחוקה הצטרפו אלינו בוגרת המכון הגב' ענבר רחל בן הרוש אשר השכימה קום עם אחת ממקורבות הבית חב"ד, ומפתח תקווה חברו אלינו בשקט, הזוג הרה"ח יהושע ורעייתו חפציבה סודקוף שלוחי הרבי לבית חב"ד לחירשים.                                                                                                                

    אקורד הסיום של הערב היה מופע מוזיקאלי אשר חתם את הערב המרומם בשמחה סוחפת.

    את הערב הנחתה בטוב טעם הגב' דרייזי אשכנזי.

     

    הפקת האירוע: מיכאל כפלין הפקות

    מפיקות תוכן ובימוי: גב' שרה איזנבך וגב' רוחי לייכטר

    סטיילינג: גב' הדסה שניאורסון

    עוזרת הפקה: גב׳ דושי בן שחר

    ניהול יום שידור: מיקי יוסף

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.