• צפת: יום עיון מעצים ועוצמתי בנושא הבית היהודי

    12 | הצג גלריה

    רשמים מיום העיון השנתי של נשי חב"ד צפת לכבוד ה' אב- יום הילולת האר"י ז"ל  - רגע לפני שהנשים הרבות שהגיעו ליום העיון התפזרו, עצרנו אחת מהן כדי לשמוע ממנה מעט מחוויותיה • לכתבה וגלריית תמונות





    נשמח שתשתפי אותנו בחוויות מיום העיון

    ראשית, אני חייבת לציין שאני מקפידה להגיע בקביעות ליום העיון. זהו יום שפשוט לא שייך לפספס! זאת עוצמה שנותנת כח לכל השנה! מעמידה על הרגליים ומכוונת את הראש. ממש כך! אך השנה, המארגנות התעלו על עצמן והפיקו לנו יום שלא נראה כמותו! יום העיון היה ברמה אחרת! כל כך עוצמתי ומרשים שאי אפשר היה שלא להיסחף, להתחבר, ולצאת חדורה בנקודה העיקרית!

    תוכלי לפרט?

    קודם כל עמדות הכניסה היו יעילות ומתוקתקות. מיד נכנסנו לאולם מרשים ורחב ידיים, בקמפוס ׳בית חנה׳ המפואר.

    בפתחו עמד בר מפנק עם פינת קפה שתוחזקה לאורך כל המושב הראשון.

    לאחר קבלת הפנים, הוקרנה הפקת מולטימדיה מרגשת ומעוררת שסיפרה את הסיפור הידוע על תלמידי האר"י ז"ל שהחמיצו את השעה, כאשר חלקם רצו לבקש את רשות הנשים כדי לעלות לירושלים לקבל את פני שבת המלכה. התעוררנו לחזק את ההתקשרות לנשיא הדור בלי לעשות חשבונות  שכליים על מנת לפעול גאולה!

    לאחר מכן הקריאה יו"ר הארגון הרבנית ר. הענדל את הפרק של הרבי והרבנית ורגשה אותנו בדברים היוצאים מן הלב אשר נכנסו אל לבבות כולנו. הגב' מ. גרשוביץ קיימה סיום מסכת מידות, היא חידדה את העניין שהמילה 'כאילו' היא לא כפי שאנו מתייחסים אליה, אלא הלימוד משול ממש להתעסקות בבניין המקדש!  לאחר מכן נשא דברים המרא דאתרא הרב מרדכי ביסטריצקי וחיזק אותנו בתועלת וחשיבות ההתעסקות בנושא קדוש זה על מנת לחזק ולבסס את היסודות בביתנו. הרב שיתף אותנו בסיפורים מרגשים ושיבח את פעולות הנשים וארגון היום. הוא אף המליץ לקיים יום דומה לגברים.

    אחריו,  הוזמן אב"ד ורב העיר בני ברק הרב יצחק אייזיק לנדא  למשא המרכזי. הרב התייחס לנושא יום העיון -הולכת עד האין סוף. הוא דייק ואמר שצריך לדעת שהסוף הגיע! נשיא הדור הכריז שאנו כבר בזמן הגאולה! אנו עוד לא רואים זאת מכיוון שאנו מוגבלים אך בוודאי שזה כך ולכן צריך להתחזק ולהתמסר לתפקיד והשליחות גם כאשר לא קל, מכיוון עוד רגע כשהגאולה תגיע, נחוש גאווה מכך שדבקנו במשימה.

    בהמשך הרב עורר על חשיבות העניין של דיוק בהלכה,  מכיוון שכל פעולה שלנו פה בעולם הגשמי פועלת ויוצרת המשכות מהעולמות העליונים!

    לאחר מכן הוקרן סרטון בהפקה מיוחדת של נשות הקהילה, שהמסר שעלה ממנו היה חשיבות הדקדוק והשמירה על ההלכה.

    נשמע שיום העיון אכן נשא קו ברור שהתאים לשמו -הולכת עד הסוף!

    לגמרי! יצאתי עם כוחות רבים להתמסר ולדבוק בהלכה גם כשלא הכל מובן. הרבנים הסבירו בצורה כל כך בהירה שהדיוק הוא לטובתנו האישית ממש! ושמהליכה עד הסוף, אנו וכל בני הבית נרוויח! במושב ב׳ התחלקנו לסדנאות בהן קיבלנו כלים פרקטיים בנושאים שונים השייכים לבית היהודי. במהלך הסדנאות נכנסו הרב דיסקין, הרב הלפרן והרב הראל ללמד הלכות הנוגעות לחיי היום יום ולאחר מכן הוגשה ארוחת צהריים עשירה ומפנקת מאוד!!!

    ומה עם קצת הווי? נושאי היום נשמעים חשובים, אך ביום כזה צריך קצת אוורור, לא?

    אכן לאחר ארוחת הצהריים, נהנינו וצחקנו במערכונים של מיכל לויטין אשר התקיימו לסירוגין עם הקרנת ווידאו של הרבי שחידד את הצורך לנהל את ביתנו כראוי.

    בנוסף, גם הלימוד של הלכות בית הבחירה היה חוויתי ומוחשי כל כך ושולב בסרטון מרגש!

    מה ה'בכן' של יום זה?

    כדי להוריד לפועל את כל הלימוד הנעלה ואת התרוממות הנפש שחשנו , הוצעו מספר החלטות טובות בנושא לימוד הלכות טה״מ,  והתקיימו הגרלות בין הנשים שקיבלו על עצמן החלטה טובה .

    מילה לסיום?

    תודה לנשי חב"ד על הפקת יום העיון העוצמתי! אני מרגישה שכמה שאנסה לתאר, לא אוכל להעביר את עוצמת החויה. הלואי ונזכה תיכף ומיד להתגלות האין סוף ונצעד כולנו עם הרבי מה"מ בראשנו לבית המקדש השלישי והנצחי!

















    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.