• מאות נשים בעצרת המרכזית לכבוד הרבנית חנה ע"ה

    7 | הצג גלריה

    יובל שנים לפטירתה של הרבנית. ביום היארצייט ו' תשרי, מידי שנה, קיים הרבי התוועדות לעילוי נשמתה. גם נשי ובנות חב"ד, ממשיכות ולא שוכחות: שנה אחר שנה, נאספות בעצרת הזיכרון, מתייחדות עם זכרה, שואבות אוצרות רוח מדמותה, מתחזקות בהחלטות טובות לעילוי נשמתה.

    יובל שנים לפטירתה של הרבנית. ביום היארצייט ו' תשרי, מידי שנה, קיים הרבי התוועדות לעילוי נשמתה. גם נשי ובנות חב"ד, ממשיכות ולא שוכחות: שנה אחר שנה, נאספות בעצרת הזיכרון, מתייחדות עם זכרה, שואבות אוצרות רוח מדמותה, מתחזקות בהחלטות טובות לעילוי נשמתה.

    ובהגיע שנת החמישים, התאספו מאות נשים מדרום, מרכז וצפון לאוהל האירועים בכפר חב"ד, לעצרת הזיכרון המרכזית לכבודה ולעילוי נשמתה. ההתכנסות החלה בכתיבת פ"נ לרבי, לצד בר מכובד ומכירה סינית מגוונת.

    את עצרת הזיכרון הנחתה בטוב טעם ובכישרון הגב' פייגי גודמן.

    צלילים מרטיטים פרטו על מיתר הלב לאורך הערב, בהרכב מוסיקלי ייחודי "מיתרי נשמה": פסנתר – אתר קדם, צ'לו – שרה דגן, גיטרה וכתיבת העיבודים – דורית זלוטניק.

     על גבי המסכים, צפו הנשים בעדות אותנטית על פעילותה הרבה של הרבנית בהפצת היהדות ובמיוחד בשלושת מצוות חנ"ה. לאחריהם, הוקרנו מראות קודש של הרבי אודות שלוש המצוות המיוחדות לנשות ישראל, הנרמזות בשם הרבנית "חנ"ה".

    לימוד המשניות לעילוי נשמת הרבנית, בליווי מצגת מאירת עיניים, הועבר בכישרון ובבהירות מפי הרב שאול רייצס. כאשר כל משנה מתקשרת בטוב טעם לדמותה ולקורות חייה של אם המלכות.

    לעילוי נשמת הרבנית, בנוסף ללימוד המשניות, מביאה המנחה גב' פייגי גודמן את דברה של "קרן חנ"ה", הקרן, שהוקמה בעקבות בקשתו של הרבי. בו' תשרי תשמ"ה פנה הרבי לחסידים בבקשה פרטית נדירה- להקים קרנות ע"ש אמו, הרבנית חנה, אשר יפעלו לחיזוק  מצוות חנ"ה הנגזרות משמה– כשרות, טהרת המשפחה ונרות שבת  קודש. ארגון נשי ובנות חב"ד בארה"ק יישם את בקשתו האישית של הרבי וכך הוקמה 'קרן חנ"ה' לעילוי נשמת הרבנית.

     נשים רבות רואות לעצמן זכות וחובה להשתתף במגבית המיוחדת כחברות בקרן חנ"ה- מתוך רגש של התקשרות לרבי, הכרת הטוב והערכת ההזדמנות המיוחדת, הזדמנות שלא חוזרת כל יום, למלא בקשה אישית של הרבי. במהלך הערב, הצטרפו עוד ועוד נשים למגבית קרן חנ"ה וקיבלו שי נאה, ואף נכנסו להגרלה על יהלום יקר ערך. ביהלום זכתה הגב' חנה לוין.

    נר זיכרון הדליקה הגב' שרה רסקין. במילים נרגשות, שיתפה מזיכרונותיה על הרבנית.

    בזיקה לתחילתה של שנת השמיטה, הוקרנו דברי הרבי על הקשר בין שנת השמיטה – לנשים, ולאחריהם נשא הגה"ח הרב אלי' לנדא הרצאה אקטואלית "שמיטה הלכה למעשה". המשתתפות זכו לשמוע מכלי ראשון ולהתרגש מניסי השמיטה ומיד ה' המגנה ושומרת על גיבורי הכוח אשר רואים ברכה מוחשית ביבולם, ואף החכימו בידע חיוני מעשי לשמירת קדושת שביעית.

    הזמרת קטי גל, הזכורה מכנס היובל, הופיעה בשירה מרגשת וסוחפת.

    על הפגישה המרטיטה בין נשיא הדור, המלך – ואימו, אם המלכות, הוקרנו עדויות אותנטיות ומרתקות ששפכו אור על הכבוד ההדדי, הרגש העמוק והיחס המיוחד בין הרבי לאימו.

    ומהקשר של נשיא הדור ואימו, לקשר שלנו לאם המלכות, ולרבי: "קרן חנ"ה- הזכות להיות שותפה"- הגב' צפורה וישצקי, יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד, נשאה דברים נרגשים על הקרן המיוחדת שהוקמה על ידי הארגון על פי בקשתו האישית של הרבי, ועל הזכות המיוחדת להצטרף כחברה בקרן זו, לנחת רוח הרבי. בדבריה, סיפרה על השופר של ר' לוי'ק שניתן ע"י הרבנית כהכרת טובה לר' יעקב יוסף רסקין שסייע רבות לר' לוי'ק ולרבנית באלמא אטא. הרב רסקין העניק לרבי את השופר של ר' לוי'ק, ובתמורה נתן לו הרבי 'טיכעלע' – מטפחת. לשאלת הרב רסקין מה יעשה במטפחת, השיב הרבי שיעטוף את השופר בו הוא תוקע במטפחת זו. בהקבלה לסיפור, הציגה הגב' וישצקי את ספר התהילים המיוחד שהזמין ארגון נשי ובנות חב"ד, בשיבוץ בד קודש מבגד הרבנית חיה מושקא. את הבד הנדיר השיגה הגב' דבורה בוטמן, מאחר והיא קרובה לבית רבי. ספר התהילים, המוצע למכירה כשההכנסות קודש לצדקה, לטובת פעילות הארגון, הריהו כאותו שופר העטוף ב'מטפחת' מהרבי. וגדולה הזכות והחביבות לחפצי קודש שכאלה…

    בשיתוף וידאו בינלאומי, הועברו דבריה המאלפים של הגב' חנה גינזבורג, מאמנת אישית, ניו יורק, אשר פתחה צוהר אל אוצרותיה הפנימיים של כל אחת.

    בניגוני התעוררות, נחתם ערב ההתייחדות לכבוד הרבנית, שצליליו ותכניו המרגשים עדיין מהדהדים בלבבות הנשים, ה'נותנות אל ליבן' להתעורר בפועל בהחלטות טובות, לאור מסירות נפשה, הליכותיה והנהגתה המאלפת של הרבנית.

    התודה והברכה, למושכות בחוטי האירוע הנפלא –הרבנית הינדה גערליצקי, הגב' מלכה לאה גודמן, הגב' יוכבד שניאורסון, הנהלת ארגון נשי ובנות חב"ד, הגב' דבורה בוטמן, הגב' צפורה וישצקי יו"ר הארגון, ולכל השותפות והמסייעות, הגב' אסתר פריד, הגב' שמחה קלוארי, הגב' רוחמה רויטבלאט, עדינה אנגלסמן ומושקי מוזיקנט וצוות הבנות המסורות.

    ___ ____

    ___ _____

    _____ ______ _____  _ ____ __

    IMG_20140930_192002

    IMG_20140930_192015

    IMG_20140930_192024

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.