• מפיק 'צמאה' בהתוועדות במכללת בית חיה מושקא

    הגדלה

    כהכנה לקראת חודש כסלו הוזמן המפיק המוזיקלי והאמן החסידי ר' נאור כרמי לערב ניגונים מיוחד, במהלכו ניגן בכלי נגינה נדירים כשהוא מסביר על הכלים ובמקביל על משמעות הניגונים. הערב שהותיר רושם עז על בנות המכללה המשיך בהתוועדות חסידית אל תוך הלילה.

    "המילים מגבילות את הניגון והוא – הניגון – אינו זקוק להן", אומר ר' נאור, כשהוא פורט על מיתר 'הטנבור ארוך הצוואר'. הוא עוצר לרגע את שטף דיבורו ומתוך הכלי הנדיר בוקע לו ניגון חסידי עדין, כאשר הוא משתמש ומבצע את הניגון כולו במיתר אחד בודד. "שאר המיתרים משמשים כעזר לתהודה בלבד".

    "בשעה שחסיד נזכר במעמדו ומצבו הרוחני" הוא מסביר, "מתפרצת מלבו זעקה פנימית המביעה את תשוקתו להתעלות רוחנית. הניגון הוא הזעקה הבאה ממעמקי הלב ומרעידה את הנשמה" בשיחה עם הנהלת המכללה מתברר כי התוועדויות כגון אלו מתקיימות אחת לשבוע, וכי ה"אני מאמין" של המכללה הינו ההשקעה והיחס האישי בכל תלמידה ותלמידה, תוך מטרה להכין ולהכשיר את הבנות לקראת חייהן העתידים בגשמיות וברוחניות, ברמה הגבוהה ביותר.

    ואכן גולת הכותרת של המכללה הם קורסי הבית היהודי וחינוך. לצד הקורסים המקצועיים ולימודי התעודה במגוון מקצועות, לומדות הבנות באופן מעמיק ופנימי לקראת בניית ביתן העתידי מכמה היבטים שונים, ומתוך הוראותיו של הרבי. הלימודים מועברים ע"י מנחות ומרצות מהטובות ביותר בתחום, כך שהלימודים מעניינים ומרתקים. הצוות החינוכי מסור לכל בת ובת, והכל באווירה חסידית חמה ואוהבת.

    החיוך הרחב שעל פני התלמידות לא מותיר מקום לספק ומעיד על השמחה וחדוות החיים המתרחשים במקום.

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. יהודית חיקין
      א׳ בכסלו ה׳תשע״ז (01/12/2016) בשעה 16:28

      הוא נגן את הכרזת הקודש.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.