• שבת קודש לרבנית • כתבה מסכמת

    6 | הצג גלריה

    מזה 25 שנים, מאז הסתלקות הרבנית בתשמ"ח, נערכת ע"י ארגון נשי ובנות חב"ד 'שבת קודש לרבנית'. מידי שנה בסמיכות לכ"ב שבט, מתאספות מאות נשים מכל הארץ, להתכונן לכ"ב שבט ב'שבת אחיות גם יחד', עם מיטב המרצים • השנה, חודשים רבים לפני מועד השבת הזדרזו נשים מכל רחבי הארץ להבטיח את מקומן בשבת המיוחדת, שהתקיימה במלון "ניר עציון" • לכתבה המלאה

    IMG_3179

    IMG_3208

    IMG_3258

    IMG_3266

    saved_resource32

     במשך השנים קיבלה מארגנת השבת, הגב' חדוה סגל, עידודים וברכות מהרבי לכנס זה. ברכת השבת המיוחדת מורגשת בפועל ממש על ידי הנוכחות, שמספרות על התחזקות ועליה בעבודת ה' לצד ברכות וישועות שנפעלו כתוצאה מהשבת.

    השנה, נרשם שיא מיוחד- נשי חב"ד מילאו את המלון כולו, בהשתתפות למעלה מ-400 נשים. אורחי השבת היו השליחה הרבנית בסי גרליק שהוזמנה במיוחד ממילנו, איטליה- מקום שליחותה, והרב והרבנית גלוכובסקי מרחובות. בסימן 25 שנה להסתלקות הרבנית- "כ"ה תאמר" הקיפו תכני השבת את תפקידי האישה, כוחה ומעלותיה, לאור דמותה הנעלית של הרבנית הצדקנית.

    לאחר הדלקת נרות שבת, נפתחה התכנית בדבריה של הגב' חדוה סגל, נציגה ושליחה בעפולה. הנציגה גב' מרים חסקינד מאשדוד, שזכתה להיות קרובה לבית רבי, שיתפה בקשר האישי שלה עם הרבנית וריגשה את הנשים בדבריה. "משנה אותיות נשמה"- בפרוס ליל שבת כ"ב שבט- יום היארצייט, לימדה השליחה והנציגה הגב' רוחמה שטיינברגר מחולון, משניות לעילוי נשמת הרבנית בטוב טעם. יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד, הגב' צפורה וישצקי, ריתקה את הנשים במשא מאלף ועשיר בתוכן על "והחי יתן אל ליבו- שנת הכ"ה".

     סעודות השבת היו מרוממות וגדושות בשפע גשמי ורוחני. הנשים עזבו את מקומן ליד האוכל והתקבצו ל"אוכל רוחני"- לשמוע את דברי התורה המאלפים של הרבנית רחל גלוכובסקי מרחובות, שהעבירה בטוב טעם חסידי את נקודת התפקיד הנשי בדור השביעי. עוצמת הניגונים והשמחה הגיעה לשיאה בריקודים סביב חדר האוכל, בעיצומה של הסעודה.

    בליל שבת לאחר הסעודה נערכה ההתוועדות המסורתית. אורחת השבת הרבנית בסי גרליק התוועדה בסגנונה המיוחד, החי והכובש. המסרים העמוקים של נצחיות התורה הועברו בבהירות  והוארו באור מעשי ואקטואלי לחיי היום יום.

    בהמשך ההתוועדות, התוועדו הנשים בהנחיית הרבנית רחל הנדל מצפת, שריתקה את הנשים בדבריה ובסיפוריה האותנטיים.  ההתוועדות נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה, בהשתתפות פעילה של המתוועדות.

    למרות השעה המאוחרת בה הסתיימה ההתוועדות, השכימו הנשים קום. הן לא ויתרו על לימוד החסידות המיוחד עם הרב ערד לפני התפילה. לאחר התפילה נשא הרב גלוכובסקי משא מאלף בנושא חלקן של הנשים בנצחיות הגאולה, גאולה שאין אחריה גלות. בדבריו עמד על גודל האחריות של הנשים, לצד מעלתה של תורת החסידות שמעניקה השקפה נכונה וכוחות להתמודדות. הדברים היוצאים מן הלב נכנסו אל ליבות הנשים ופעלו את פעולתם.

     לצד ניחוחות מאכלי יום השבת, שיתף הרב שלום בער בוטמן מת"א בהיכרותו עם הרבנית הצדקנית. דבריו ספוגי הרגש הותירו את קהל הנשים בתחושת ציפייה מוחשית להתראות עם הרבי והרבנית בגאולה הקרובה.

    לאחר התכנים העמוקים, שנאספו במשך השבת כצידה לדרך, הגיע הזמן לתרגם את הדברים למעשה בפועל. אחה"צ נערכה תכנית מיוחדת בשילוב במה- קהל, שעסקה בשמה של הרבנית- "חיה מושקא" כאשר כל אות מסמלת תכונה נעלית מדמותה, כהצעה להחלטה טובה ולהתחזקות בתחום זה. בהנחייתה הייחודית והמלבבת של הגב' שרה זילברשטרום, ניתנה הבמה ל-8 נשים שייצגו כל אחת תכונה אחת – "חסד, יראת שמים, הצנע לכת, מסירות נפש, ויתור, שליחות, קבלת עול, אמונה בביאת המשיח", כי המעשה הוא העיקר.

    ה'מלוה מלכה' הפך למעמד מרומם ומיוחד במינו, בהדפסת התניא קדישא- לרגל שנת ה-200 להסתלקות אדמוה"ז ולכבוד שנת ה-25 להסתלקות הרבנית. הנשים התרגשו מהזכות העצומה לקחת חלק בהדפסת ספר התניא הראשון של ארגון נשי ובנות חב"ד בארה"ק, בגופן ובממונן- ע"י רכישת הקדשות לספר התניא. הרב גלוכובסקי הנחה את המעמד הייחודי. לפני הלימוד מתוך העלים הטריים שיצאו מן הדפוס, נוגן ניגון ד' בבות והשרה אווירת קדושה עילאית, כשכל אישה מתרכזת בכתיבת פ"נ במחשבה- כדברי הרב גלוכובסקי, שמייד לאחר מכן לימד את פרק ל"ב.

     הדפסת התניא היוותה החותם המרגש לשבת המיוחדת, שכולה אחדות, התקשרות, התעלות ומילוי מצברים.

     במהלך השבת הוצג בפני הנשים מוצג יקר ערך שהופק במיוחד עבור השבת- מפית ייחודית לכיסוי החלות בשילוב בד קודש מבגד הרבנית חיה מושקא ע"ה. שלוש נשים זכו לרכוש את המפית הייחודית.

     בהגרלה לנסיעה לרבי, זכתה הגב' זיוה טרטאקובסקי מנהריה.

    התודה והברכה לכל הנשים שנטלו חלק והיו שותפות בתכניות השונות לאורך השבת, ובראשן הגב' חדוה סגל, שהשקיעה את כל מרצה וכשרונותיה להצלחת השבת, לנח"ר הרבי והרבנית. מאות הנשים חזרו לביתן מתוך התרוממות רוח, מחוזקות ומקושרות, כשבאמתחתן החלטות טובות שתפעלנה את ביאת משיח צדקנו, נאו.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.