• האולפנה החב"דית שהוקמה לזכר משפחת פוגל הי"ד

    הגדלה

    שנתיים חלפו מאז הוקמה באיתמר, מייד לאחר רצח משפחת פוגל, אולפנת בית שרה. הרצח של בני משפחת פוגל באיתמר, הוביל את שכנתם ושליחת חב"ד ביישוב ויקי שניאורסון, להקים אולפנה ייחודית לבנות לסיפור המלא

    ויקי שניאורסון מנהלת "בית שרה" באיתמר מדובר: באולפנה חסידית לכל דבר, "הצניעות היא דבר חשוב, לא צריך לכופף אותה"

    פורסם באתר ערוץ 7

    שנתיים חלפו מאז הוקמה באיתמר, מייד לאחר רצח משפחת פוגל, אולפנת בית שרה. הרצח של בני משפחת פוגל באיתמר, הוביל את שכנתם ושליחת חב"ד ביישוב ויקי שניאורסון, להקים אולפנה ייחודית לבנות.

    האולפנה הממוקמת בגבעת 'אלומות' הפסטורלית משלבת אווירה חסידית ופנימית, יחד עם רכישת תעודת מקצוע במגוון תחומים והכנה לקראת ה"יציאה לחיים". למרות שהאולפנה היא ב"ראש" חב"די, הבנות שמרביתן מגיעות מיישובי יו"ש מספרות על אווירה פתוחה. "אני לא מצפה שיצאו מפה בנות חבדניקיו"ת, אלא בנות עם הרבה יראת שמים שמוכנות לחיים", אומרת ויקי.

    ויקי שניאורסון מספרת לערוץ 7 על היוזמה להקים אולפנה, "היינו נוכחים בליל הרצח, אנחנו שכנים. זו הייתה טראומה לא קטנה. בתור שלוחים של הרבי, ניסינו להבין דרך האגרות קודש, מה אנחנו צריכים לעשות עכשיו בעבודת ה' שלנו. באותה שבת בעלי ניגש לתמונה של הרבי, ובכה. הוא פתח את ספר האגרות ושם קיבלנו את ההוראה הברורה לפתוח בית ספר לנערות ולקרוא לו בית שרה. זה היה פשוט משהו שהוא למעלה מדרך הטבע, חילקנו פליירים, ומייד נרשמו 20 תלמידות, עוד לא היה לנו מבנה".

    היא מספרת שהאולפנה בהדרכתו של הרב יצחק גינזבורג, היא אולפנה חסידית, "הרעיון העיקרי שלנו הוא אומנות באמונה, אנחנו מתעסקות עם אומנות, מוסיקה וסדנאות. החידוש שלנו הוא, שעושים בגרות במינימום זמן ובשמינית לומדים מקצוע, כך  שלתלמידות יהיה מקצוע והן תוכלנה לבנות בית, להתחתן בגיל צעיר וכבר עם מקצוע. כרגע אנחנו מדברות על מקצועות של הייטק, גרפיקה, ריתמיקה ורפואה משלימה".

    לדבריה האולפנה מיועדת לכל בנות יו"ש, "כל מי שמעניין אותה ענייני חסידות ושלמות הארץ מוזמנת. אנחנו מקפידות על צניעות ולא מכופפות את ההלכה. גרביים, חצאית ארוכה וחולצה ארוכה. הרבה משפחות מחפשות מקום כזה, מקום תורני גבוה. יש אצלנו הרבה חינוך לנתינה ולשליחות, התנדבות, עזרה ליולדות, עזרה קהילתית, חונכויות. מגיעות אלינו בנות שרוצות להוסיף ביראת שמיים שלהן וברוח החסידות. בדור שלנו זה מוסיף המון אור בחיים ללמוד חסידות. יש אצלנו בנות מכל הזרמים, ברסלביות, חב"דניקיות, גם בנות ממשפחות של חוזרים בתשובה, תלמידות של הרב יצחק גינזבורג וכמובן בנות מהאזור".

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.