• מדור חדש באתר • הפרשה בעיניים של ילד

    הגדלה

    מדור חדש באתר: הפרשה מספרת לי. סיפורי פרשת השבוע מזווית הראייה של ילדי ישראל • לאחר שנכנסה השבת, אמא הדליקה נרות ואבא עשה קידוש, הגישה אמא את הדג הטעים לשולחן, אך מוישי ואהר'לה לא אכלו. לא רק שלא אכלו אלא סובבו את הדג מצד לצד בדקו והסתכלו, ורק לבסוף החליטו לא לאכול • לכתבה המלאה

    מאת: חיהל'ה טל

    מוישי ואהר'לה לא מוכנים לאכול דגים!

    וידבר אבא אל מוישי ואל אהר'לה לאמור אליהם: "מוישי ואהר'לה, השבת בפרשה אנו קוראים על מצוות הכשרות, איך אנחנו יודעים מה כשר ומה לא, תוכלו להסביר לי?"

    מויישי: "מה שכתוב עליו לנדא – כשר…! "

    אבא: "כן, זה ברור, אבל איך המשגיחי כשרות יודעים מה כשר ומה לא? אז אני יענה לכם, כל חיה שמפריסה פרסה, שוסעת שסע ומעלה גרה – כשרה!".

    לאחר שנכנסה השבת, אמא הדליקה נרות ואבא עשה קידוש, הגישה אמא את הדג הטעים לשולחן, אך מוישי ואהר'לה לא אכלו. לא רק שלא אכלו אלא סובבו את הדג מצד לצד בדקו והסתכלו, ורק לבסוף החליטו לא לאכול.

    אמא שאלה את מוישי ואהר'לה, מדוע הם לא אוכלים וזו התשובה שקבלה: "אבא הסביר לנו שבשביל שחיה תהיה כשרה וכדי שנוכל לאכול אותה היא צריכה 3 סימני כשרות, ודג זו חיה. אתמול, אחרי שאבא הסביר לנו על סימני הכשרות, אני ומוישי הסתכלנו על הדגים באקווריום, ולא ראינו שהם מעלים גרה, מפריסים פרה ושוסעים שסע. אז איך אנחנו יכולים לאכול את הדג?!".

    אבא ואמא צחקו והסבירו לילדים, שכשהקב"ה נתן לבני ישראל את מצוות הכשרות, הוא נתן לכל סוגי החיות סימנים אחרים.

    "הסימנים שאבא הסביר לכם, הם רק בבהמות, ולא בדגים, סימני כשרות לדגים, הם שלדגים היו קשקשים וסנפירים"…

    וכך, באמת ובתמים, כמו בני ישראל במדבר, הקשיבו מושי ואהר'לה לאבא ולאמא ולא הסכימו לאכול את הדג עד שהוסבר להם על נושאי הכשרות…

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.