• נפתחו ימי העיון של אור חיה • גלריה

    18 | הצג גלריה

    ימי העיון של אור חיה, זה לא עוד מפגש שכלתני המכיל מגוון נושאים אלא מפגש ממוקד שנרקם במהלך 3 ימים ששזור דרכו קו יסוד אחד המחבר יום למשנהו ונותן עומק לנושא הנבחר לחלחל בתוכך • הצלמת אודליה ש. הייתה ביום הראשון וחזרה עם תמונות חיות ודיווח • לדיווח המלא ותמונות

    אחד הדברים המרגשים שרואים בימי עיון של אור חיה, זהו המפגש הרחב בין כל קצוות האוכלוסייה הנשית יחד עם הפרשי גילאים, בד בבד נוצצת האחדות הפילאית שניכרת בחלל האולם. ימי העיון של אור חיה, זה לא עוד מפגש שכלתני המכיל מגוון נושאים אלא מפגש ממוקד שנרקם במהלך 3 ימים ששזור דרכו קו יסוד אחד המחבר יום למשנהו ונותן עומק לנושא הנבחר לחלחל בתוכך.

    השנה ימי העיון עוסקים בנושא "הקוד החסידי" המבוסס כולו על פי ספר התניא, בה אנו נמצאים בעיצומה של שנת ה-200 להסתלקות האדמו"ר הזקן. במשך השנים התקבלה אצל הרבי, שנת המאתיים כשנה שעושים סביבה הרבה שטורעם כמו שנעשה בשנת המאתיים להסתלקות הבעש"ט, שנה הנזכרת באגרות קודש רבות של הרבי.

    השנה אור חיה בחר לעשות "שטורעם" נוסף סביב שנת ה-200 להסתלקותו של אדמו"ר הזקן בכך שהתמקד בספר התניא וליקט מתוכו את המרכיבים הראויים להשתייך לשם הנושא "הקוד החסידי". הקוד החסידי מושתת על ספר התניא כולו , כמו שכתב אדמור הזקן בהקדמת ספר התניא שזהו ספר שיש בתוכו את כל התשובות לכל השאלות.

    האומנם?! הרב גודלשמיד פתח את היום עיון הראשון בכך שהתמקד באופוריה של רוח התקופה שכולם שרויים בה והיא האימון האישי. מלא מאמנים צמחו להם מאי שם , שלל עצות מפוזרים לרוב בגלקסיה האינטרנטית. ואילו אנו עדת החסידים , בה נמצא מאור התורה , הפנימיות הגדולה , האוצר הגלום הנמצא ממש מתחת לאפינו,האם אנו מבינים , האם אנו משתמשים באימון האישי והאמיתי של בעל התניא שרקם בספרו לפני 250 שנה ? הספר הנמצא באמתחתינו, בו ישנו את האימון האישי הכי אלוקי , שמודע לשני הנפשות הפועלות בתוך כל יהודי . הרצאתו של הרב גולדשמיד התעמקה באמירה של לגלות את ספר התניא , לראות איך בעל התניא מאמן אותנו בצורה הכי טובה , ובדרך הכי מדוייקת לכל נשמה ונשמה .

    "אדמו"ר הזקן מכיר כל אחד ואחת מאיתנו" פוסק הרב גולדשמיד , ומסתמך בפסיקתו על צמד המילים "מיודעי ומכירי" בהם משתמש בעל התניא בסיפרו . צמד מילים המבטא את רגש הקירבה של בעל התניא לנפשו של אחד ואחת , שלכל אחד מאיתנו יש תשובה עניינית בכל פרק תניא, תשובה שאין לה תחליף באף ספר ובאף אסכולה אימונית או פסיכולוגית נבונה ככל שתהיה. היכרותו של בעל התניא עם נפשו של יהודי היא היכרות נצחית עד סוף הדורות ועדכנית במיוחד בימינו אנו.

    אחריו עלה במרץ רב , להרצות הרב שמעון וינצהדלר אשר הביא סקירה נרחבת מחייו של אדמו"ר הזקן-סיפור לידתו, היותו נשמה חדשה וכמובן שמירתו בסוד את הקשר אל הבעל שם טוב. הרב ויצנהדלר תיאר את היווצרות המיוחדות של חסידות חב"ד דרך עיניו של אדמו"ר הזקן הנפגשות עם פקיחת העיניים המתוארות בהרחבה במשנתו הצרופה של הרבי לדורנו אנו, דור הגאולה.

    "חסידות חב"ד יכלה להיות חסידות אליטיסטית, שכתלנית" מתאר הרב וינצהדלר בהתפעלות , וממשיך "אך נבחרה להיות יחד עם זאת חסידות שמשלבת בתוכה תנועה של " פושטיות "כמו חלוקת נרות שבת ברחוב יפו" . כפי שליובאוויטשר רבי הנהיג ברוחו את עדת החסידים ובכלל את הגישה להסתכלות נכונה ומאוזנת כלפי העולם של כל אחד ואחת מישראל.

    בסוף הרצאתו סיכם הרב וינצהדלר שחסידות חב"ד מושתתת על יסודות של חיבור גבול ובלי גבול ובמיוחד בימינו רואים זאת מפעולת השליחים בעולם בפינה הכי נידחית יחד עם חיבור של חי וקיים אל המשלח.

    בין ההרצאות זכינו להרפייה ולהתעמלות בוקר קלילה מפי הגב' נפי. המעבירה בהצלחה כבר כמה כמה שנים את הקורס "חוויה בתנועה". עוד השתתף הרב לייב לייבמן, נגן חליל וקלרינט מפורסם בכרם אנ"ש אשר העביר סדנת ניגונים ווקאלית של ניגוני אדמו"ר הזקן לצד שירתו הקדושה של הרבי בניגוני ההתועדויות החיות.

    מרצה האורח של השנה הוא הרה"ח שבתאי סלבטיצקי מהונגריה. הרצאתו נתמתחת על פני שלושת ימי העיון , ומגלה כל יום מימד פנימי נוסף התפתח ויוצר שביל הבנה אחד ועמוק. אשר בסוף 3 ימי העיון החגים סביב "הקוד החסידי" , כל משתתפת יוצאת עם הנקודה האישית אשר מפצחת לה את הקוד החסידי שלה בה בעל התניא דיבר בסיפרו.
    מאות נשים ובחורות מרחבי הארץ הגיעו ל3 ימי העיון, שנערכים בימים אלו באולמי גוטניק בירושלים.

    המשתתפות נהנות מתוכן חסידי עמוק יחד עם כלים ברי ביצוע וכל זה באווירת אירוח איכותית ומרוממת , במיוחד שאנו נמצאים בימי בין המיצרים ימים המסוגלים להיהפך לששון ושמחה, את מוזמנת לבוא ולהפוך את זה איתנו.

    למשתתפות ישנה אפשרות לינה מסובסדת במלון פלאס המחודש.

    ימי העיון ממשיכים בעוצמה בימי ד' וה' משעה 9 בבוקר עד 17:00 , במקום ישנו שירות בייביסיטר והועמדו הסעות מקריית מלאכי, רחובות וכפר חב"ד. נשמח לראותך!

    צילום ודיווח: אודליה ש

    DSC_0953

    DSC_0982

    DSC_0990

    DSC_0990-001

    DSC_0997

    DSC_1000

    DSC_1011

    DSC_1015

    DSC_1047

    DSC_1057

    DSC_1080

    DSC_1084

    DSC_1088

    DSC_1216

    DSC_1233

    DSC_1278

    DSC_1384

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.