• אמא שליחה ופורים שמתקרב • דירה בתחתונים

    אילוסטרציה
    הגדלה

    כשירדו מרשימת המשימות שלי עוד כמה דברים חשובים, עליהם ויתרתי די מעצלות, הרגשתי שזה כבר בעיה. אני צריכה קצת לתפוס את עצמי. אבל- גם לזה לא תמיד יש כוח... הנס שלי היה כשמענדי, חזר מהבית חב"ד, התיישבנו קצת על קפה של ערב ועוגה שלי ומענדי 'פצח'- כיוצא לקרב- בשיחה, חזרה גנרלית לקראת השיעור של היום בערב • אז נאמר לכל צרותינו די, ושה' יעזור לכל המשפחות שאיבדו בזמן האחרון את יקיריהם, ולכל הבתי חב"ד שאיבדו עכשיו שלוחים נאמנים, האריות שבחבורה ע"ה • מושקא, אם ושליחה בטור מעניין

    עבודה רבה ניצבת לפניי. עוד מעט פורים. ובתור שליחה, מנהלת בית חב"ד עליי להספיק רשימת דברים ארוכה, עוד יותר מהמגילה.. המשימה הראשונה: לקחת חופש מהעבודה ולהתחיל לעבוד..
    והמשימות הבאות?! אפילו אין לי כוח להתחיל לחשוב עליהם!

    משרכת את רגליי בעייפות ובאיטיות מצאתי את עצמי חוזרת מארגון הבית חב"ד לקראת מסיבת פורים הגדולה שאנחנו מתכננים. אני כבר גמורה!! אני ממש לא מתכוונת להמשיך לעבוד ככה!! זה לא שעבדתי לבד. דווקא באו לעזור לי סיוון ונעה, אבל כל הבלאגן הזה- לסדר אותו, וכל המשימות הארגוניות האלה- פשוט נמאס לי! אני הייתי בהחלט מעדיפה רק לדבר עם מקורבות ולא לעשות כלום. ולא שזה הדבר שהכי קל לי!

    דבורה לאה הקטנה בכתה, ואני ניגשתי אליה, במוחי כבר מוותרת על עיצוב המודעה שתכננתי. נפרסם מודעות פשוטות, לא צריך להשקיע בפרסום. גם ככה כולם יודעים שיש בית חב"ד יפה שעורך כל שנה מסיבה.

    כשגם שניאור חזר מהגן עם חום והקאות, טילפנתי לבעלי. ובכן, גם את קניית ה'חד פעמי' אני משאירה לו. אם אני טיפה יתאמץ אני ימצא זמן. גם עוד שניה שניאור נרדם ויש לי מלא זמן פנוי. אבל גם לי מגיעה מנוחה פעם!

    כשירדו מרשימת המשימות שלי עוד כמה דברים חשובים, עליהם ויתרתי די מעצלות, הרגשתי שזה כבר בעיה. אני צריכה קצת לתפוס את עצמי. אבל- גם לזה לא תמיד יש כוח… הנס שלי היה כשמענדי, חזר מהבית חב"ד, התיישבנו קצת על קפה של ערב ועוגה שלי ומענדי 'פצח'- כיוצא לקרב- בשיחה, חזרה גנרלית לקראת השיעור של היום בערב.

    ****

    פרשת השבוע- 'צו' פותחת, כמובן, במילים: "צו את אהרון" רש"י מביא על כך את דברי חז"ל: 'אין צו אלא לשון זירוז מיד ולדורות". אני בטוחה ששמתם לב שהביטוי 'צו' הוא די נדיר בתורה. בד"כ נאמר: "דבר אל בנ"י, אמור אל…" וכאן, ה' בוחר דווקא במילה צו. בחסידות מוסבר, כי "צו" זה לשון צוותא וחיבור. כשיהודי מקיים מצווה, צו הוא מתחבר ומתקשר אל ה', מצווה המצווה. הקשר הזה בולט יותר דווקא במילה 'צו' יותר משאר מילות הקריאה. כי כשה' אומר: "דבר" או "אמור" לא מורגש כל כך הציווי כי אם הבחירה החופשית והברירה. הלשון 'צו' מבטא פקודה, כבר מוצר ה'חיבור'. (תמיד יש בחירה חופשית. גם ב'צו' אך כשהוא עובר על ה'צו' הוא מתנגד לחיבור הפנימי שיש לו כבר עם הפקודה). מצוות שנאמרות בלשון 'אמור' ו'דבר' מגיעות רק לחיצונית של הנשמה ואיו 'צו' חודר לפנימיות. לכן דווקא 'צו' מבטא "זיורז מיד ולדורות" כי כשמגלים את פנימיות הנשמה אין שום עיכובים וניתן לפעול בזריזות ובמלוא התוקף.

    האדם רק צריך לסלק כל מיני עכבות שאולי יש בו, ואז יתגלה כמה הוא קשור בכל נימי נפשו לציווי ה' וקיום רצונו יתברך.

    ****

    בזריזות שלא הכרתי בעצמי כבר הרבה זמן, (כל הריון והעייפות שמתווספת עימו) פניתי לנקות את השולחן משיירי הקפה והעוגה. עבודת ה' צריכה להיעשות בזריזות וביעילות. התקשרתי לללי, איך לא חשבתי על זה קודם? היא הרי גרפיקאית במקצועה ובטוח תסכים לעזור לנו בעיצוב המודעה. גם רעיון למרצה אורח, דרכי תכנון למחר כבר עלו בראשי, ומסיבת פורים בבית חב"ד? אתם מוזמנים לבוא בעצמכם!

    ****

    בוא ניקח את ההחלטה הזאת של הזריזות, ונפעל במהירות וביעילות להבאת הגאולה, אז נאמר לכל צרותינו די, ושה' יעזור לכל המשפחות שאיבדו בזמן האחרון את יקיריהם, ולכל הבתי חב"ד שאיבדו עכשיו שלוחים נאמנים, האריות שבחבורה ע"ה.

    פורים שמח!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.