• ציפי קולטניוק שרה ומאמינה • להאזנה

    הגדלה

    ציפי קולטניוק איבדה את אמה בגיל עשר, נמשכה לפסנתר בו אמה ניגנה, דרכו סיפרה על התמודדויות הנפש. עכשיו, היא מוציאה דיסק ומופיעה. סיפור חייה המיוחד, וגם שיר להאזנה.

    אנחנו מדברות ביום שישי, כמה שעות לפני כניסת שבת, ברקע קולות הילדים ובכל זאת אנחנו מרגישות בתוך בועה.

    השיחה קולחת מעצמה, ציפי קולטניוק (29) מקריית עקרון מספרת לי על אמא שניגנה בפסנתר, על הקושי שחוותה כשאמה נפטרה כשהייתה רק בת עשר וחצי, ואיך הפסנתר של אמא קרא לה לחזור אליו חזרה, לנגן שירים ולהוציא את הסודות הכמוסים, המחשבות, הקשיים שהיא חווה בתוכה החוצה.

    לפני שבועיים הוציאה קולטניוק, חסידת חב"ד, רעיה ואמא לשלושה ילדים דיסק עוצמתי לנשים בשם: "בשבילך נברא העולם", מלווה בסיבוב הופעות בו היא מנגנת ושרה את השירים אותם חיברה, ומספרת את סיפור חייה.

    "בתור ילדה עברתי הרבה דירות, ההורים שלי מאוד השקיעו בחינוך הילדים והיו פעמים בהם לא נמצא מוסד מתאים לאחד הילדים ובעקבות כך עברנו דירה", מספרת קולטניוק.

    "בזכות המעברים למדתי להתחבר מהר לאנשים. חייתי בבית מוזיקאלי עם עוד עשרה אחים, אמא שלי היתה פסנתרנית, ניגנה מוזיקה קלאסית, חסידית, שירי ארץ ישראל ומידי פעם הופיעה בהתנדבות באירועים שונים. תמיד היתה מושמעת שירה בביתנו, כל מלווה מלכה היו ריקודים סוערים בסלון, השכנים היו דופקים בדלת ומצטרפים. בתור ילדה, למדתי פסנתר אבל הפסקתי עם זה בגיל עשר וחצי לאחר שאמי נפטרה, היא זו שדאגה לשיעורי פסנתר וכשהיא נפטרה השיעורים האלו לא היו בראש מעיניו של אף אחד".

    קולטניוק עברה דירה למקום חדש, ואילו הפסנתר שעבר איתה הזכיר לה את הבית שעזבה, והיווה עבורה משענת ונחמה ברגעים קשים, "הפסנתר היה המקום המוכר שלי בבית החדש, כל פעם שהיה לי קשה הייתי מתיישבת על ידו ומתחילה לנגן, בהתחלה את היצירות שזכרתי מהשיעורים, עם הזמן לחנים משלי", קולטניוק מוסיפה לספר, "עשיתי את זה כשאף אחד לא היה בבית, זה היה הסוד שלי, כמו יומן סודי שעזר לי להתמודד עם גיל ההתבגרות, שלב שהיה מאוד קשה עבורי. באותו גיל הייתי חסרת ביטחון, חשבתי שמשהו אצלי לא בסדר, שאני לא מתאימה לעולם הזה, לא שיתפתי את הסביבה במחשבות שלי, כל הזמן הראיתי שאני בסדר, ופרקתי את זה בשירה. אמנם, אמא לא גידלה אותי הרבה שנים, אבל בזמן שבו היא היתה, היא האכילה אותנו באמונה גדולה לה', ממש מתוך כפית. אמא שלי דיברה על הקדוש ברוך הוא כמשהו מוחשי וזה מה שעזר לי, על זה הייתי מלחינה שירים ובכך מחזקת את עצמי".

    "מקבלת דרישות שלום מאמא"

    את השירים חשפה לראשונה בפני שתי חברותיה הטובות, היא קיבלה מהן תגובות נלהבות והתחילה להאמין יותר בעצמה ובשיריה. כשחזרה משליחות של חב"ד ברוסיה המשיכה לחפש את עצמה, הרגישה שהיא עדין לא מאמינה במה שהיא, לא מבינה מה היא עושה בעולם הזה ואם היא שווה משהו. בפתיחה אקראית של ספר התניא נגלו לעיניה הפסוקים, 'בשבילי נברא העולם' ומכאן התחיל השינוי הגדול, "אני כל הזמן חיפשתי תשובות, דרך להרגיש טוב עם עצמי. יום אחד פתחתי את ספר התניא, שזה מצחיק, כי זה ספר שנמצא לכל חב"דניק בבית, אז מה פתאום נזכרתי לפתוח אותו עכשיו? אבל פתחתי, בדיוק בעמוד בו מובאות מילות חז"ל 'חייב אדם לומר בשבילי נברא העולם', מילים חזקות, וכשקראתי את זה הרגשתי שזה כל כך הפוך ממה שאני מרגישה על עצמי, אני הרגשתי כמו הכבשה השחורה של אלוקים ופתאום לקרוא כזה משפט, זה הופך אותך. באותו יום ניגשתי לפסנתר והלחנתי את הפסוק, הוא עשה לי טוב על הנשמה".

    קולטניוק התחתנה, הביאה ילדים ולאחר כל ילד הרגישה צורך להוציא את השירים שלה החוצה, "לאורך כל הדרך, מי ששמע את השירה שלי אמר לי שאני צריכה לעשות עם זה משהו. לאחר כל לידה הרגשתי את זה בוער בי, אבל הדחקתי את זה כי צריך לפרנס את המשפחה ולא חשבתי שזה הדרך לפרנס. השינוי התרחש בסוכות, חודש לאחר לידת הילד השלישי, השכנה נכנסה אלינו לסוכה ואמרה לי שהיא שומעת אותי שרה לילדים מהחלון, והיא חושבת שזה פספוס שאני לא עושה עם זה כלום.

    השכנה הזו היתה שליחה, אני לא אשכח אותה בחיים, היא נתנה לי כוחות. כשאדם חייב למלא את השליחות שלו בעולם, ה' שולח לו את השליחים הנכונים ובאמת מהרגע שהחלטתי שזה השליחות שלי, דברים החלו להסתדר. מצאתי בית ספר למוזיקה בו היו צריכים אשת שיווק, דבר בו עבדתי, אני עסקתי אצלם בשיווק והם לימדו אותי מוזיקה. בניתי הופעה שנקראת: 'בשבילי נברא העולם', לאחר ההופעות נשים שאלו איפה אפשר לשמוע את השירים שלי, והחלטתי להוציא דיסק. הכרתי מעבד מוזיקאלי מדהים בשם, נדב ביטון, מי שעיבד את הדיסקים של עמיר בניון ושלומי שבת והוא עיבד לי דיסק אקוסטי, איכותי".

    קולטניוק אומרת כי הרגישה את יד אלוקים, איך הוא מכוון הכל להגשמת השליחות שלה, "היתה תקופה בה עבדתי בחנות כובעי הלן לימון, נתקלתי שם בהרבה נשים שאמרו על עצמן דברים לא טובים, ראיתי כמה הרבה נשים סובלות מחוסר ביטחון. זוהי התמודדות לכל החיים, עליה אני שרה, ואנחנו כל הזמן צריכים להזכיר לעצמנו שיש לנו נשמה אלוקית והערך שלנו בא מבפנים, שבשבילנו נברא העולם, שכל העולם נברא בשביל שאותה אישה תבוא ותיתן את האור המיוחד שיש רק בה ואין אצל אף אחת אחרת. עם הוצאת הדיסק ביקשתי מכובעי הלן לימון למכור את הדיסק שלי בחנויות, הם שמעו, התלהבו והסכימו, מה שחידד לי איך הקדוש ברוך לא שם אותנו סתם במקומות שונים בעולם, הכל מכוון. אני גם חושבת שזה מאוד חזק, שדיסק של העצמה נשים יימכר בחנות לנשים".

    איך אבא והאחים מגיבים לשירים ולהופעות?

    "אני מקבלת מכל האחים והאחיות שלי חיזוק ענק, אבא שלי מאוד מתרגש וגאה. במהלך ההופעות אני גם מקבלת דרישות שלום מאמא שלי, כי הרבה נשים ששומעות אותי מגיעות אלי אחרי ההופעות ושואלות אותי אם אני הבת שלה, אומרות שאני דומה לה ושזה מדהים שאני ממשיכה את דרכה, מספרות לי עליה, על הנגינה שלה", קולטניוק ממשיכה לדבר בהתרגשות, "זה מדהים, הכוח של הנשמה, שהיא ממשיכה להשפיע גם לאחר לכתה. זוהי בעצם היהדות, שהחיים ממשיכים והשמחה היא הכוח להמשיך קדימה, לא לשקוע בחוסר ובאבדון".

    להזמנת האלבום

    (הכתבה באדיבות אתר ערוץ 7)

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    21 תגובות

    1. חני
      ז׳ בתמוז ה׳תשע״ה (24/06/2015) בשעה 14:39

      ציפי!!, שמעתי את ההרצאה שלך,את כל כך מיוחדת!!,אין לי מילים!!! יש ללמוד ממך!!

    2. ציפי קולטניוק
      י״ב באלול ה׳תשע״ד (07/09/2014) בשעה 14:19

      תודה לכולכן על התגובות המקסימות! כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!!

    3. עינב
      כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 20:23

      יש מצב להוריד את שיר

      • ציפי קולטניוק
        כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 21:17

        היי עינב. את יכולה להכנס לאתר שלי http://www.zipikol.com ולהוריד את שני השירים

    4. agf770
      כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 19:32

      שירים איכותיים ובעלי עוצמה עיבוד מקצועי ומיוחד…. מדהימה מדהימה…. המון הצלחה

    5. משיח עכשיו!!!!!
      כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 1:37

      וואוו!!אהבתי:)

    6. מאמינה!
      כ׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (22/03/2014) בשעה 23:17

      יואו זה מרגש אותי כ י לכולנו יש תמיד מה לומר אסור לפחד צריך להשמיע את הקול והכל!!

    7. שיינא
      כ׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (22/03/2014) בשעה 21:33

      איזה מדהים….
      קול מהמהם;…

    8. ציפי קולטניוק
      כ׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (22/03/2014) בשעה 20:41

      שבוע טוב נשים יקרות! חברה שלחה לינק והופתעתי לראות כאן את הכתבה וגם את התגובות המקסימות. קודם כל תודה לכן! יש באתר 2 שירים לשמיעה. מי שלא מצליחה לשמוע יכולה להכנס דרך דפדפן אחר ולנסות. בדיסק יש עוד 6 שירים והוא מגיע עם חוברת עם כל מילות השירים. בשילוב ציטוטים מהתניא ועוד.
      החל משבוע הבא הדיסקים ימכרו גם בכל 7 הסניפים של רשת כובעי הלן: ברחובות, בני ברק, אשדוד, נתניה, פתח תקווה, רעננה וקרית אתא.
      מי שלא מצליחה להזמין דרך האתר מסיבה כלשהי
      יכולה להתקשר אלי. 0502077032
      שיהיה שבוע טוב לכולן!

      • דבורה
        כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 15:28

        כל הכבוד לך!!!

      • דבורה
        כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 16:24

        אני במחשב ושמה את השירים שלך (יש פה שניים) עשרים פעם לא גומרת ככל שחושבים עליהם מתחברים אליהם יותר הם כל כך מיוחדים…

      • חיהלה
        כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 20:01

        יווווווו הייתי בהופעה שלך לפני שבועיים,היה מקסים!!!!!!!
        בהצלחה בהמשך!!! 😉

    9. דבורה
      כ׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (22/03/2014) בשעה 20:38

      שירים כל כך נכונים……

    10. יחי
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 16:27

      אני לא מצליחה לשמוע את השירים!

      • יחי
        י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 16:29

        ואני נכנסת דרך google chrome

    11. בת חבד
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 14:41

      ואוווווווו!!!! מהמם!!!! קול עוצמתי!!!! מרגש!!!

    12. חיה'לה
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 14:19

      וואו!!! (במילה אחת…)

    13. מושקי
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 13:36

      ןןןאו ממש מיקצועי אם מסר רב!!!!!!!

    14. miri
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 11:50

      שירים מעוררים ומרגשים! עלי והצליחי.
      אני לא מצליחה ללחוץ על שום לינק בשביל רכישת הדיסק רק על שמיעת השירים לדוגמא..
      אולי כי אתרוג חוסם לי.. יש אולי אפשרות אחרת לרכישה? כמה הוא עולה?

    15. yaela
      י״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (21/03/2014) בשעה 8:51

      ציפי יקרה, השירים שלך כל כך נוגעים ובעלי עוצמה. המנגינה מסבירה את המילים כל כך יפה, והשירה שלך לגמרי לא שגרתית, היא מיוחדת. קול עמוק ועוצמתי, ניכר שהשירים האלו יצאו ממעמקי הנפש מקום טהור ובראשיתי – נפש אלוקית!
      בתור מוזיקאית שמתחברת לאחרונה כמעט אך ורק לניגוני חב"ד – כי רק הם מצליחים לרומם ולבטא אותי, הופתעתי למצוא את עצמי בשירייך, זה לא קורה לי הרבה!
      עלי והצליחי בשליחותך והפיצי את שירייך כי מלבד התענוג הגדול לשמוע אותם, הם מקור להשראה, הם מביאים גאולה!

      בהערכה גדולה
      יעל אברהם
      בני ברק

      • ציפי קולטניוק
        כ״א באדר ב׳ ה׳תשע״ד (23/03/2014) בשעה 21:40

        יעל אברהם תודה לך על התגובה הכל כך מרגשת ומחמיאה.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.