• רק רבי? היכן הקב"ה?! • תוהה ומבולבלת

    אילוסטרציה: אודליה ש. למצולמת אין קשר לכתבה
    הגדלה

    למערכת האתר הגיע טור מבולבל בו תוהה אחת מהגולשות האם בחב"ד לא 'נסחפו' מעט בעניין ההתקשרות לרבי. כך שישנה תחושה שהקב"ה נדחק לפינה. למען האמת, התלבטנו האם להכניס את הטור מסיבות ברורות, אך החלטנו לפרסמו כדי שתתקבל תשובה ברורה בנושא. הטור פתוח לתגובות הגולשות ואי"ה בימים הקרובים נפרסם תגובה מאחת המשפיעות. לקריאת הטור

    לא יודעת אם שייך בכלל לכתוב את מה שאכתוב עכשיו.. אם שייך לומר כאלה דברים בכלל.. אבל זה כבר עבר את הגבול מבחינתי.. אני רוצה הסבר.. לא יכולה לשמוע את זה יותר!!! אני ב"ה זכיתי להצטרף לחב"ד לפני מספר שנים. אני מגיעה מבית דתי מאוד שבו הקב"ה מוזכר בכל הקשר ובכל רגע אפשרי. כשהגעתי לחב"ד ההרגשה הראשונה שלי הייתה שפה אין הקב"ה. פה הוא נעלם. מתגמד למול הרבי. אני חלילה וחס לא מזלזלת ברבי ואני אוהבת אותו והוא הרבי גם שלי ואני הולכת בדרכיו ובהוראותיו.. אבל…..האם לא הטשטשו הגבולות?!?! האם אין מידי עירבוב בין הקב"ה לרבי?!?!! לא ברור לי איפה הקב"ה נמצא מבחינת חב"ד. ההירהורים האלה התחילו לי כשנכנסתי לחב"ד והתעצמו בכל מיני סיטואציות.. למשל, יום אחד ישבנו כמה חברות בבית לארוחת ערב. אחת הבנות התחילה לאכול מאכל חלבי ואז נזכרה שהיא בשרית. בספונטניות מצידה (ובזעזוע מצידי) היא הסתובבה לתמונה של הרבי ואמרה 'רבי סליחה סליחה סליחה. שכחתי שאני בשרית'. הסתכלתי עליה המומה ושאלתי אותה למה רבי ולא הקב"ה?! כמובן שתשובה לא הייתה לה. מי ציוה אותנו על בשר וחלב?! מי אמור לסלוח לנו על העוונות?! הרבי או הקב"ה?!?? מקרה נוסף שזכור לי אירע בתקופה האחרונה. לאחר שמספר שליחים נלקחו מאיתנו בפתאומיות. ישבנו קבוצה של בנות במכללה ודיברנו על זה ואז הודיעו שעוד שליח נפטר. ואז אחת הבנות צעקה 'רבי דיי!! מה אתה רוצה מאיתנו?!?! למה אתה לוקח את כולם???' ואני שאלתי את עצמי למה שוב הרבי?? הרבי מחליט מי יחיה מי ימות?! הרבי אחראי על החשבונות פה בעולם הזה?! הרבי או הקב"ה?!?!? אני תוהה לעצמי למי באמת אנחנו מתפללים.. האם אנחנו מבקשים מהרבי עצמו או מהרבי שימליץ ויבקש בשבילנו מהקב"ה?!?! באחד השיעורים במכללה למדנו שאסור בשום פנים ואופן להתפלל לצדיק שיושיע. שירפא. שיצליח. צריך לבקש מהצדיק שיתפלל בשבילנו. לבקש שבזכות הצדיק ניוושע. אבל לא מ-הצדיק בעצמו. לא לצפות לישועה ממנו. אלא דרכו. אולי בזה אנחנו חוטאים?! אולי שכחנו מי זה שמנהל את העולם והוא מנסה להזכיר לנו?! הרבי הוא שליח של הקב"ה. כמו שיש לנו חובה לזכור תמיד שאנחנו שליחים של הרבי כך יש לנו חובה לזכור תמיד שגם הרבי הוא שליח. שליח של הקב"ה. ואסור לנו לשכוח את זה!!! מצטערת אם זה לא היה שייך לכתוב את כל זה. אותי לימדו שבחב"ד לא צריך לפחד לשאול. ושהרבי היה בעד. אז הנה….. שאלתי. ואני רוצה תשובה!! ואולי אהיה חוצפנית ואגיד שאני דורשת תשובה. לא יכולה להמשיך לחיות עם המחשבות והתהיות האלה. שיהיו בשורות טובות!! ושנזכה להיות בנים טובים של הקב"ה וחסידים אמיתיים של הרבי. שלא נשכח אף פעם מי האבא הגדול שלנו……

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    15 תגובות

    1. חיה
      ז׳ בניסן ה׳תשע״ד (07/04/2014) בשעה 11:33

      על האבות נאמר שהם היו מרכבה לקב"ה. התבטלות מוחלטת
      על משה רבינו נאמר איש האלוקים. . הפירוש של איש אלוקים (כמדומני שרשי מביא את זה) "חציו למטה איש וחציו למעלה אלוקים"
      זאת אומרת, בכל אחד מאיתנו יש את הניצוץ האלוקי. אבל אצל הרבי זה כל כולו איש אלוקים. כל המציאות שלו בטלה לאלוקות ומתאחדת עם הקב"ה. וכפי שאנו יודעים שמשיח הוא למעלה אף ממשה רבינו.
      יותר מזה, הרבי התבטא פעם שהרבי הוא עצמות ומהות. חסידים התוועדו על כך מה זה בעצם אומר. כשר' מענדל פוטרפסט שמע את זה הוא אמר שהדברים הם כפשוטם.
      אז בוא נשאל מה ח"ו הרבי הוא אלוקים? אסור להגיד את זה!
      אז אם נפנים את העניין שהרבי והקב"ה זה אחד. כל המציאות של הרבי בעולם זה המציאות של הקב"ה. וההוכחה היא: שיהודים שמתקשרים לרבי מתחזקים בשמירת המצוות שהקב"ה ציווה (לא משהו אישי של הרבי). כל עניינו של הרבי זה לקרב יהודים לקב"ה. שום דבר אחר.
      לנו זה קשה לקלוט זאת כי אנחנו כ"כ מגושמים ו"מבינים" את הקב"ה דרך ההסתכלות הגשמית שלנו. ונראה לנו שהאנשים והחפצים וכו הם נפרדים. אבל בעצם אין כאן שום סתירה כי הכל! זה הקב"ה רק שזה מתגלה בכל דבר יותר או פחות אבל אצל הרבי רואים במוחש שכל מציאותו זה הקב"ה.
      (אגב גם לגבי אהבת ישראל. אדמו"ז מסביר בפרק ל"ב בתניא למה כ"כ קשה לנו לאהוב את האחר. כי אנו רואים רק את הגוף ותופסים את הזולת כנפרד. אבל באמת אנו כולנו אחד. חלק מהקב"ה. ואין באמת זולת. רק הגופים נפרדים)
      חג כשר ושמח! ושנזכה לצאת ממצרים ומהעבדות המחשבתית. ושהרבי יתגלה כבר לעינינו ונראה שהכל זה מציאות אחת של הקב"ה. יחי!

    2. נוייש
      ג׳ בניסן ה׳תשע״ד (03/04/2014) בשעה 12:16

      גםאני חשבתי כמוך אבל הכוונה היא שכמו שמישהי פה כתבה שהוא משה רבינו שבדור .. ודרכו אנו מתקשרים לה' ב"ה ..
      ואין כמו הדרך של חב"ד !!

    3. אני
      ב׳ בניסן ה׳תשע״ד (02/04/2014) בשעה 15:21

      כותבת הטור מעלה נקודה חשובה מאוד.
      משהו אחד שרציתי להאיר: הרבי הוא לא סתם "עוד צדיק". ולא שאני חלילה מזלזלת בצדיקים אחרים, אבל כאן זה משהו אחר. יש הבדל גדול בין צדיק עם יכולת לעזור ע"י תפילות וברכות, לבין רבי- שהוא ראש בני ישראל והוא הצינור דרכו יורד כל השפע לעולם. הכל עובר דרכו. אבל נכון שיש לשים לב לגבול הדק…
      עניין נוסף שדי צרם לי, ואני ממש מקווה שלא יצנזרו את התגובה שלי בגלל זה: "התלבטתם" אם להעלות את הטור "מסיבות ברורות"? מה יש כאן לפחד? השאלה היא שאלה לגיטימית מאוד ויש לה תשובות. כמו שהכותבת כבר היטיבה לכתוב: בחב"ד מותר לשאול שאלות. זה מה שמייחד אותנו מאחרים! אנחנו לא פוחדים משאלות! עצם ההתלבטות שלכם אם להעלות את הטור או לא קצת, איך לומר, לא הדרך שלנו. לכולנו יש שאלות ותהיות לפעמים שלטאטא אותם מתחת לשטיח ולנסות להעמיד פנים כאילו "אצלנו זה לא קורה" וכולן כל כך שלימות ובטוחות בעצמן מוציא אותנו קצת חיים בסרט. לא צריך לפחד מטורים או תגובות שקצת משקפים חוסר קונפורמיות עם הערכים שלנו, כי זה בסדר לשאול.
      שמחה שהחלטתם להעלות את הטור.

    4. נעה
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 23:25

      קודם כל מרגש אותי בכל פעם מחדש לשמוע על אנשים מבתים דתיים שחוזרות בתשובה. כן להיות חיילת של הרבי,ל היות בבחינת חסיד זה עולם אחר לגמרי… הרבה תפיסות מחשבה משתנות מהקצה אל הקצה . גם אני הייתי במקום שלך גם אני עברתי את זה לפני יותר מעשר שנים ואני זוכרת את עצמי מתחבטת בעניין הזה אז שאלתי את המשפיעה שלי והיא האירה לי את הדרך. חשוב לדעת שאי-אפשר להיות חסיד במיוחד בדור נבוך כמו שלנו , בלי משפיעה.
      התשובה הבסיסית על השאלה ששאלת (בלי להתייחס למקרים שציינת ) היא שהרבי עוזר לנו להגיע לגבהים בעבודת ה' ובהתחברות עם הקב"ה שאי-אפשר להגיע אליהם לבד. וזה צריך להיות מונח הייטב .זו הסיבה הראשונית של ההתחברות והביטול שלנו אל הרבי !
      הרבי אינו ח"ו במקום הקב"ה , אך הוא המשה רבינו שבדור ומשיח שבדור עם כל המעלות הנפלאות והייחודיות שבזה.
      צאי מהבילבול ותמני לך משפיעה זה יאיר לך המון,אני בטוחה.
      באהבת חסידים ….

    5. חני
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 14:52

      ב"ה
      אני חושבת שהכתבה רק צריכה להיות נקודה למחשבה ובאמת לחזק את אותו פגם אצלינו החבדניקים!!!!!!!!!!!!!!!!!

    6. MoshiachNow!
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 13:50

      מעניין לראות שלא רק לי זה הפריע…
      ונראה לי שבאמת אצל אנשים מסוימים יש בלבול מסוים בעניין הזה.. שהם מסוגלים להגיע למצב כזה.. כמו המקרה של הבשר וחלב… ויש עוד מקרים כאלה שלפעמים אני תוהה זה מה שהרבי רצה?
      אותי לימדו שהרבי הוא ממוצע המחבר להבדיל מממוצע המפריד.
      למי שלא בקיאה בענינים אלו אסביר ב2 מילים מה שאני הבנתי שזה אומר.
      יש את המלך ויש אותי – האדם הפשוט… נראה לי דיי ברור שאדם פשוט כמוני לא יכול סתם ללכת ככה למלך לבקש ממנו טובות.. אז הולכים למישהו שיתווך ביננו..
      יש 2 סוגים של מתווכים.. הראשון שאני באה למתווך אומרת לו מה הבעיה.. מה אני צריכה וכו'.. ואז הוא הולך למלך ומעביר לו את דבריי… מתווך זה הוא על דרך הממוצע המפריד. שהוא הולך במקומי.. אני.. לא הגעתי למלך. לעומתו יש את המתווך השני שאחרי ששמע את דבריי.. הוא יקשר ביני למלך.. אולי יתאם לנו פגישה.. יקשר אותי ישירות למלך.. וזה על דרך הממוצע המחבר.. אני בעצמי הגעתי למלך… אני ואף אחד אחר..
      אז לפי זה.. שהרבי משמע.. שהרבי… לא רק שלא בא במקום אלוקים.. ואם כן.. צריך לבדוק מה עושים עם זה.. ולטפל בזה שהרבי אצלנו באמת יהיה רבי – ממוצע מחבר וח"ו לא… הרבי הוא בא לחבר אותנו לה'. לחבר אותנו בצורה כזאת שאנחנו לבד לא היינו מסוגלים להגיע לחיבור כזה…
      אשרינו שאנו חסידים.. ושנזכה כולנו שנהיה באמת חסידים של הרבי!

    7. זכיתי להיות חבדניקית :)
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 0:55

      תודה רבה על הבמה!! שמחה שהחלטתם כן לפרסם. ומקווה שיהיה לתועלת כולנו ויצא מזה רק דברים טובים.

    8. משיח נאו ממש!
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 0:38

      ב"ה
      אותו המקרה עם הבשר וחלב, באמת מצריך דיון, ושיחה אישית של אותה אחת עם המשפיעה שלה..!!
      אבל אין ספק ש(רק) ע"י הרבי, אפשר להתחבר להקב"ה, ולטעום (ואפילו קצת) מהאמת, מאלוקות!!…

    9. משיח נאו ממש!
      כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 0:36

      ב"ה

      אני לדוגמא מדמיינת לפני התפילה את הרבי נשי"ד בתפילה..וזה מרים לגבהים!!…
      אני יודעת שכך הרבי התפלל להקב"ה, ואני תופסת רצינות, ומתחילה את התפילה כמו שצריך..
      (ככה גם למשל כשמתפללים עם הקלטה של תפילה עם הרבי, והרבי הש"ץ, ברור ומובן, שתפילה שכזו מחברת הרבה יותר אל הקב"ה!!)

    10. chani770
      כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ד (30/03/2014) בשעה 22:46

      זה יפה מאוד שהעלית את הנושא הזה! אני חבדניקית מבית ואנחנו גרים במקום לא דתי ולפעמים אנשים באמת שואלים את השאלה הזאת ואין לי מושג מה לענות כי זה משהו שגם אני קצת מבולבלת בו..אשמח אם תעלו טור שיתן לי תשובה ברורה יותר בנושא.

    11. חנה
      כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ד (30/03/2014) בשעה 20:48

      למבולבלת
      אני אנסה לסדר את דברי
      ראשית הרבי הוא לא רק השליח של הקב"ה,
      אלא הוא הצינור!!
      הצינור שמקשר אותנו עם ה' הצינור שדרכו עובר השפע מה' .
      במעמד הר סיני ה' יתברך החל לומר את עשרת הדיברות אך עמ"י לא יכל לסבול את הקדושה והם התעלפו וה' היה צריך להחיותם. עמ"י ! העם שהיה בדרגה לראות את אלוקים העם שנקרא 'דור דעה' לא יכל לעמוד מול כזו קדושה! וה' החיה אותם ומשה המ/שיך לומר את עשרת הדברות.
      ומאז בכל דור הקב"ה שתל בכל דור נשיא דור(בדורנו הרבי מה'מ ) שדרכו עובר השפע לעם.
      וכשאנחנו מתקשרים לנשיא הדור אנחנו מתקשרים לה' במהותו ועצמותו!!
      בקשר לשלוחים, הרי הרבי שלח אותם לאיזה שליחות בחור הם שלוחים של הרעבע! והרי כתוב "שלוחי מצווה אינם ניזוקים"
      לכן אנחנו באים כביכול בטענה לרעבע איך הוא לא שומר על השלוחים שלו?איך זה יכול להיות?
      שלוחים מוסרים את נפשם ממש איך יכול להיות.?
      לפעמים זה נראה כאילו שכחנו מהקב"ה ח"ו,אך איןזה נכון כשאנחנו אומרים למשל "רעבע עד מתי" זה כביכול כמו שאומרים "ה' עד מתי?" זה לא שהרבי הוא אלוקים ח"ו ואסור לי אפילו לכתוב כך אבל כשאומרים "רעבע עד מתי?" זה ממילא עובר ישירות לקב"ה כי הרי הרעבע הוא הצינור לקב"ה .ושכל אחת תעשה מה שהיא מרגישה ומתחברת.
      ושנזכה כולנו לעמוד עוד היום בשורה הראשונה לקבלת פני משיח צדקנו!
      נ.ב בשביל שאלות כאלה צריך משפיעה חסידית ושלא נרתעת משאלות אם עדין אין לך כזאת בהמלצה אישית רוצי למנות.

      • זכיתי להיות חבדניקית :)
        כ״ט באדר ב׳ ה׳תשע״ד (31/03/2014) בשעה 0:59

        אם הייתי מוצאת מישהי ככזאת זה היה נחמד. 🙂

    12. מושקא
      כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ד (30/03/2014) בשעה 19:35

      אך כמובן שלעניות דעתי המעשה הספציפי ההוא על בקשת הסליחה מהרבי עצמו על אכילת בשר בחלב היא קצת מוגזמת ואולי אותה בת עשתה זאת ללא כוונה או מתוך הרגל כלשהו.

      • מתגעגעת הביתה
        כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ד (30/03/2014) בשעה 23:56

        כן, זה באמת ממש לא מתאים…

    13. מושקא
      כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ד (30/03/2014) בשעה 19:32

      יש שיחה של הרבי מחול המועד סוכות תשי"א, לפני שהרבי קיבל על עצמו את הנשיאות. אשתדל לקצר:
      ישנו הבדל בין בקשה דרך מלאכים לבין בקשה באמצעות צדיק: ההבדל הוא בעצם סוג הממוצע. בקשה בין מלאכים היא בקשה מממוצע מפסיק. אנחנו מבקשים כביכול משר חשוב בארמונו של המלך שילך במקומנו למלך ויבקש במקומנו את הבקשה. צדיקים הם ממוצע מחבר- אנחנו הולכים יחד עם השר אל המלך, אלא שהשר הוא זה שנותן לנו בכלל את היכולת ללכת אל המלך (שהרי לא כל אדם יכול להיכנס כך אל המלך) ולמה זה באמת ממוצע מחבר גם בנמשל? ידוע שכל בני ישראל הם כגוף אחד (כמו שמבאר אדמוה"ז בפרק ב' בתניא) ולכן ברור שעדיף כי הראש יתפלל בעבור הרגל מאשר שהרגל תתפלל על עצמה. כך זה בעצם מסתדר גם עם מאמר חז"ל ש"יפה תפילת החולה לעצמו מתפילת אחרים עליו" זהו בעצם החולה עצמו! הרבי גם מונה שתי מעלות נוספות בתפילת הראש: א. הראש הוא נעלה יותר מהרגל ב. הראש הוא בעצם מקור הכאבים (ולמעלה זו אני רוצה להתייחס) ואני יצטט כדי של תאמרו שאני מגזימה או מעוותת: "וגם- זה שהרגל מרגיש את החולי אינו אלא ע"י הגידים שנמשכים מהמוח כיוון שכל עניין הרגש הוא מהמוח דווקא" נכון. אנחנו לא מחליפים את הרבי בקב"ה. אנחנו מתפללים אליו ויודעים כי הכל ממנו. אבל- אנחנו גם יודעים שהרבי, ראש בני ישראל הוא בעצם הממוצע המחבר ביננו לקב"ה, הוא זה שגורם שנרגיש את הכאב (ושוב- הכאב בה מה' אך תחושת הכאב, כפי שמשתמע מהשיחה של הרבי היא מרב"י) לכן בכל פעם שאנו חשים כאב אנו פונים אל ראש- למה זה מגיע לנו? רבי? עד מתי? אנחנו צריכים גאולה עכשיו!! תתפלל עבורנו!!
      ואסיים בסיום האות של השיחה: "אמנם, כל זה הוא רק כשהוא יודע שהוא "רגל" ומתמסר לגמרי לה"ראש" שהוא הרבי,משא"כ כשחושב שגם לו בעצמו יש ראש…" שנהיה תמיד רק ב'ביטול' אולי זה מה שיעזור לנו

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.