• י"א ניסן: התוועדות חסידית עם מירי שניאורסון

    הגדלה

    פעם נכנסו ליחידות אצל הרבי זוג עם ילדם ביום בו מלאו לו שלוש שנים. הרבי הסביר להם שיש שלוש סיבות לשמחתם ביום זה: שמחת העם כולו שנולד יהודי חדש; שמחת ההורים שבורכו בילד ושמחת הילד בבואו לעולם. שאל האב את הרבי כיצד אנו יכולים לחגוג זאת כשעדין אין לנו מושג מה ייצא ממנו? • מירי שניאורסאהן מתוועדת

    יום הולדת. לא סתם יומולדת, אלא יום הולדת חסידי. הרבי לימד אותנו סדרה של מנהגים מעשיים ליום ההולדת, אולי על-מנת להקל עלינו להיכנס לתנועה נפשית של שינוי פנימי.

    אם נחפש עוד משמעות ליום החג הפרטי של כל אחת מאתנו – יום ההולדת – נמצא התייחסות ליום הזה בדברי חכמים ונבין כי שום דבר אינו מובן מאליו ובוודאי אינו נראה כפי שהוא במבט שטחי.

    אצל האבות ואצל צדיקים רבים נזכר יום ההולדת לדורות כיום שמחה. על יום הולדתו של יצחק אבינו ע"ה אמרו שהיה יום שמחה לדורות. אותו אנו חוגגים מידי שנה בא' בניסן. את יום הולדתו של משה רבנו עליו השלום אנו חוגגים מידי שנה בז' באדר ואת יום הולדתו של דוד המלך ע"ה אנו מציינים מידי חג שבועות.

    האבות והצדיקים שמחו על-כך שזכו לרדת לעולם, לחיות בו ולקיים את ייעודם. יום הולדתם הפך עם השנים ליום בו משפיע הקב"ה שפע לבניהם – עם ישראל, מה שמסביר מדוע אנו מציינים ימים אלו.

    – – –

    ביום ההולדת – יום השנה לבואך לעולם, את יכולה להתמלא באמון חדש בעצמך ובכוחך!

    הנה כמה הצעות לציון יום ההולדת באופן שמח, עמוק ומחובר למקורות.

    * לתת צדקה: בנתינת הצדקה את אומרת לה' תודה על שנתן לך חיים. "אני רוצה להידמות לך אך איני יכולה לברוא אדם, אך יכולה להחיותו בצדקה".

    * להתפלל! יום ההולדת הוא הזמן המתאים ביותר לדבר עם ה' ולהודות לו על הזכות למלא את שליחותו בעוה"ז וכמובן לבקש חיים טובים יותר. בסוף התפילה לא לשכוח כמובן לומר את פרק תהילים האישי.

    * לערוך חשבון נפש: יום ההולדת הוא היום בו נסגר מעגל השנה בחייו של כל אדם. את החשבון יש לעשות מתוך שמחה. שמחה על האמון שה' נתן בנו ועל היכולת לקום בכל בוקר מחדש, בכל חודש ובכל שנה מחדש.

    * לתת מתנה, לא לקבל: לתת לאימא ולאבא מתנה על היום הזה. כי יום הולדתנו הוא היום של ההורים בדיוק כפי שהוא היום שלנו. המתנה הזו תביע את האהבה והכבוד שאנו חשים להורינו המסורים. ואת העובדה שאיננו שוכחים את הנתינה שלהם במשך כל השנים.

    *נלברך! לברך כמה שיותר. יום ההולדת הוא הזמן בו מזלנו גובר ולכן יש לנו יותר כוח לברך בו. ברכה היא המתנה הגדולה ביותר שאנו יכולים לתת.

    * להתוועד: להתאסף יחדיו כמה חברות טובות ולערוך מסיבה בה מתחזקים בהתקשרות לרבי. זאת עוד הזדמנות לברך אישה את רעותה.

    * לקבל קבלה לשנה הבאה: יום ההולדת הוא יום של החלטות טובות לקראת עוד שנה שלנו בעולם הזה. רצוי לקבל החלטות ברות ביצוע וכדאי שהדבר ייעשה בנוכחות החברות כי החלטה שמתקבלת בחברה מקבלת תוקף גדול יותר מהחלטה שאנו מקבלים בינינו לבין עצמנו.

    – – –

    בניסן נולדה האומה הישראלית בצאתה מארץ מצרים ובניסן נולד נשיא דורנו, ראש בני ישראל – הרבי. בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל, אומרים רז"ל. הרבי אגב, נולד בערב שבת קודש, השבת היא מעין עולם הבא וגם היא קשורה לגאולה העתידה.

    פעם נכנסו ליחידות אצל הרבי זוג עם ילדם ביום בו מלאו לו שלוש שנים. הרבי הסביר להם שיש שלוש סיבות לשמחתם ביום זה: שמחת העם כולו שנולד יהודי חדש; שמחת ההורים שבורכו בילד ושמחת הילד בבואו לעולם. שאל האב את הרבי כיצד אנו יכולים לחגוג זאת כשעדין אין לנו מושג מה ייצא ממנו, ענה הרבי: הלידה מסמנת את הרגע בו נכנסת הנשמה לגוף ומאחר שהנשמה קשורה ישירות לקב"ה, יש סיבה טובה לחגוג כבר עכשיו.

    רגע הלידה הוא סימן לתחילת שליחותינו על פני האדמה, שליחות שמטרתה להפוך את עולמינו החומרי לכלי לביטוי הקדושה. – – –

    כחודש לאחר הסתלקותה של הרבנית סיפר לנו הרבי על יום הולדתה ו"רענן" עבורנו את מנהגי יום ההולדת. כבר אז הבנו כי להבדיל משאר אומות העולם, זמן הלידה וההתחדשות של האיש היהודי והאישה היהודייה הוא היום בו בחר הקב"ה להוריד את נשמתו לעולם ולהלבישה בגוף כדי שתוכל לממש ולהגשים שליחותה.

    חודש ניסן, חודש של צמיחה והתחדשות, חודש הגאולה. הגאולה היא צמיחה, אנו הנשים חשות היום יותר מאי-פעם כי יש לעשות. כדי להביא את הגאולה, צריך לנקוט פעולות שיביאו להתגלות המשיח לא פלא שבחודש זה ממש חוגגים את יום הולדתו של נשיא דורנו. נזכה לראות בהתגלותו למטה מעשרה טפחים, תיכף ומיד ממש.

    אשרי שנולדתי בכרם חב"ד. מה איתך?

    ____

    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי", מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו

    [email protected]

    תגיות: , , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.