• מהי אהבת ישראל מינימאלית?!

    אילוסטרציה (צילום אודליה ש)
    הגדלה

    איבדנו מספיק יקרים בשביל שנפנים, שדרוש כאן שינוי רציני ומהותי! אסור להשלים עם מציאות הגלות שאין מה לעשות. ולשבת בחיבוק ידיים עד ביאת גואל בתקווה שירד מלאך מהשמיים ויחבר את חלקי הפזל המפורק • מושקי ג. בטור לספירת העומר

    בשנים הראשונות של הקמה " רשת אוהלי יוסף יצחק " הרבי עודד כל זמן , לפתוח עוד ועוד בתי ספר , בשביל שכמה שיותר ילדים ירשמו לבתי ספר של רשת , ולא לבית ספר אחר אשר שם מלמד רק בקושי יהדות .
    ומכיוון שכך , לא היה ברור כ"כ מהו קו של בית הספר . אמנם הנהלה וכל צוות מורים היום חב"דניקים , אבל ילדים שהיה בבית ספר , מנה את שכבות אוכלוסייה מכל גווני קשת . החל מהילדים בלי כיפה רחוקה מייהד , וכלה בילדים מהבתים חבידיים שורשי .
    יום אחד , בזמן הפסקת אוכל , פרץ מהומה ודיון סוער באחת מן הכיתות . מורה שהיה עד לאירוע שמע , כי אחד ילדים מביא בתוך לחם פרוס בשר של " דבר אחר " .
    מורה לא ידע את נפשותיו . ושאט בריצה לעבר חדר המנהל לדון בבעיית הבשר של ילד . מנהל לא חסך זמן ותכף צלצל לאמא של ילד החל שוטח לפניה את הבעיה חמורה של אכילת בשר " דבר אחר " ויותר מכך שזה פוגע פגיע חמור בנשמתו הטהורה של ילד , אלא גם עלולה לגרום לבעיה אצל שאר ילדים כיתה !
    אמא שהייתה רחוק מכל עניין של יהדות , החל מתלהם לעומתו בטענה שהזכות שלה הוא בלעדית לשלוח עם הילד איזה מאכלים שיחפץ . וכי אינו מעוניין לשמוע עוד שום טלפון על אוכל שילדה מביא מבית לבית ספר .
    מנהל היה אובד עצות , והחליט להתקשר למזכירות רבי לשאול מה עושה במצב חמור שכזה .
    ואכן צלצל למזכירות רבי לקבלת עצה . תוך שניות אחדות הייתה תשובה מהרבי מה"מ ומענה היה כך : . " . ילד יישאר בבית הספר , ושידאג שיטול ידות ויברכו ' המוציא ' על לחם "
    כן , זה רבי שלנו . מלך משיח . נשיא דור , מנהיג נערץ .
    דווקא לראות את הכל באור אחד , הפוך ומסובבת . דווקא לסנגר על כל יהודי את כל טוב שיכול להיות .
    וכשמגיע אלינו לחברה בפנים , כמה קשה לנו לראות את החברה שלידי בכזה אור ?
    כמה קשה בנינו לבין הסובבים אותנו , להתנהג כפשוטו באהבת ישראל ובכבוד מינימאלי לשנייה ?
    ימי ספירת עומר , זמן שבו נפטר 24,000 תלמידי ר ' עקיבא .
    הסיטואציה הכי תמוה , שר ' עקיבא זה שהנהיג והחדיר בתלמידיו " ואהב לרעך כמוך " . אהבת ישראל הכי אמיתי – כמוך ! דווקא אצלו נפטר כל תלמידים . וזאת למה ? רק משום שלא נהג כבוד זה בזה ? ? !
    שאלה הוא ,
    האם הסיטואציה הזו מוכרת לנו קצת מחיים האקטואלים של דורנו .. ?
    לדעתי כן , והרבה . דווקא בחב"ד שרבי זה שהחדיר בנו כל כך את האהיב ישראל אמיתית ופשוט שצריך להיות לנו לכל יהודי . קיימים בתוכנו כאלה מחלוקות ופילוגים עד כדי שנאת אחים ממש ! ! ( ל"ע ) אבסורד הוא , ששגרה של גלות גורמת לנו לחשוב , שלכאורה מחלוקת פה הוא בצדק …
    אבדתי מספיק , יקר בשביל שנפנה – שדרוש כאן שינוי רציני ומהותיות !
    אסור להשלים עם מציאות גלות שאין מה לעשות . ולשבת בחיבוק ידות עד ביאת גואל בתקווה שירד מלאך מהשמיים ויחבר את חלקי פזל מפורק .
    רבי מלך משיח מכוון אותנו כל זמן , וידע שבמקום הכי קשה לנו , בו תהיה קליפה והכי בתוקפה . לכן דורש מאיתנו דווקא כאן ( !) באהבה ישראל מינימאלית , שנעשה את המהפך ושינוי . ובאופן בו חנך אותנו הרבי כל זמן . לראות בטוב את אחינו דם ובשר מבשירנו , ולא רק את האנשים רחוקים , ( שאותם באמת קלים לאהוב ) . כי חסידים יודעים שאין מצב אבוד ! תמיד אפשר לשנות , לתקן , ולהוסיף בעוד ועוד פעולות . ובעז"ה שזאת תהיה הדרישה האחרונה שלנו לפני ההתגלות אמיתית ושלם !

    יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד !

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. איזה אח"ת
      כ״ד באייר ה׳תשע״ד (24/05/2014) בשעה 20:50

      זה נשמע כאילו המצב הוא גרוע מאד ולאנשים לא אכפת, כשבאמת להרבה כן אכפת מזה… כמה חבל שאף אחד לא עושה משהו בנידון!
      יש בחב"ד בכללי הרבה פילוג, עד שזה כבר נראה נורמאלי וטבעי לכולם. זה לא בסדר, וברור שלרבי יש היפך נחת רוח מזה.
      אם כולם פחות יתעסקו במי-עושה-את-מה-שהרבי-אמר-ומי-לא, ויותר יתעסקו בלעשות תכלס את מה שצריך, משיח יבוא הרבה יותר מהר.

    2. משיח עכשיו!
      כ״ג באייר ה׳תשע״ד (23/05/2014) בשעה 7:17

      ישר כוח!!

    3. מתגעגעת ל-770!!
      כ״ב באייר ה׳תשע״ד (22/05/2014) בשעה 21:32

      וואו!! יפה!!

    4. רחל
      כ״ב באייר ה׳תשע״ד (22/05/2014) בשעה 14:41

      חזק!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.