• שליחה צעירה: הצניעות מכבדת אותנו!

    הגדלה

    כששליחה מגיעה לכנס בבית הספר שלי ומספרת בשיא הגאווה על שליחותה, אך מתחת לחצאית שלה מציצות הברכיים.. זה צורם לי, זה גורם לי לקום ולזעוק למה? איך?? איך את מסוגלת??! את מייצגת את הרבי?? את באה לייצג שליחה?? אני אישית, במחילה מכבודך, לא הייתי רוצה שתייצגי אותי ככה!! • בעיניה של שליחה צעירה

    ערב ראש השנה. אני פותחת את ארון הבגדים וההתלבטות מתחילה.

    טוב, אז אני מתחילה לדמיין. אני נמצאת בבית הכנסת, אני אהיה שם ראשונה, זה ברור. אולי בהמשך תבוא אשה אחת או שתיים, בלילה לא מגיעות הרבה… טוב, אבל זה כבר מחייב אותי להתלבש יפה. ובמיוחד שלאחר התפילה תתקיים סעודה מפוארת לאנשים המכובדים של הקהילה, אז בכלל אני צריכה משהו יפה ומכבד. 'חבל שלא קניתי בסף את השמלה ההיא שראיתי בחנות כשיצאתי לקניות בארץ, לפני שחזרתי הביתה לחגים.' אני מתחילה להתחרט 'היא הייתה כל כך יפה…רגע, אבל למה בעצם לא קניתי אותה בסוף?' מנסה להיזכר 'אה, החלטתי שזה סגנון מדי בולט, אבל…' היצר הרע מתחיל לגרום לי רגשי חרטה, אך אני דוחה אותם מיד 'מה מושקי? מה אבל? את שליחה? אז נכון את צריכה להתלבש יפה. זה לא סותר את זה שאת צריכה להתלבש גם צנוע ועדין… אם את שליחה אז את מייצגת את הרבי, ואל תשכחי את זה ש'שלוחו של אדם כמותו', באמת היית רוצה לייצג את הרבי ואת חב"ד כולו עם השמלה ההיא?' רגש הגאווה ממלאה את ליבי, כן, עמדתי בנסיון ולא קניתי את השמלה היפה ההיא, לא שהיא לא הייתה צנועה חלילה. היא הייתה ארוכה, עם שרוולים ארוכים ואפילו הצוואר היה מכוסה דיו. רק הסגנון, הסגנון קצת.. לא יודעת איך להגדיר, אך הרגש של השליחה שבי לא נתנה לי לקנות אותה וב"ה שכך.
    אני מגיעה למקומות, פוגשת שליחות, שליחות בעלות מסירות נפש עצומה שעזבו חיי קהילה בשביל השליחות של הרבי, בשביל אותם תנוקות שנשבו שצמאים כל כך לקצת יהדות. אך פה ושם אני רואה מעידות, וזה כואב לי. מאוד .
    אני לא אוהבת שאני רואה את המעידות האלה, מי אני שאחנך בכלל את השליחות האלה?? ואפשר לחשוב שאני מושלמת בצניעות… הרבי דרש שנהיה כמו בית יעקב ו…עד שאגיע לשם יש לי עוד הרבה במה להשתפר….
    ובכל זאת, אני מדברת על הדברים הבסיסיים (לעניות דעתי..), כששליחה מגיעה לכנס בבית הספר שלי ומספרת בשיא הגאווה על שליחותה, אך מתחת לחצאית שלה מציצות הברכיים… זה צורם לי, זה גורם לי לקום ולזעוק למה?? איך?? איך את מסוגלת?? את מייצגת את הרבי?? את באה לייצג שליחה?? אני אישית, במחילה מכבודך, לא הייתי רוצה שתייצגי אותי ככה!!! איך את יכולה להציע לנשים להדליק נרות שבת כשהמראה שלך – שבכל זאת, זהו הדבר הראשון שרואים – אינו מכבד את הרבי ואינו מכבד את חב"ד???
    חברות שלי אומרות לי "תלמדי עליה זכות, היא צריכה להראות יפה כדי למצוא חן בעיני אנשים וכך לקרב אותם." ואם לומר את האמת, הן צודקות, צריך ללמד זכות, אבל קשה לי. קשה לי מאוד. יופי אינו סותר צניעות, והרבי מציין בכמה מכתבים שאין שום התר להורי מהרוחניות שלך למען השליחות, ממש ממש לא!!!! במקום לרדת לעם, תעלי את העם אליך. הרי זה כל הענין של עבודת השליחות!!!
    לא פעם שמעתי על בנות שאמרו "אם שליחה מתלבשת ככה, אז גם לי מותר!" זה כל כך עורר בי את האחריות. אני לא אחראית רק על המקורבים שבקהילה שלנו, אני לא מראה דוגמא רק לאנשים שאינם שומרי תומ"צ לעת עתה. גם חברותי לכתה, ממשפחות אנ"ש מסתכלות עלי כעל שליחה שממנה לומדים וממנה לוקחים דוגמא. אני לא יכולה להרשות לעצמי לקחת אחריות על בנות שיגידו "אם היא מתלבשת ככה אז גם לי מותר."
    ולסיום, אני לא מדברת רק לשליחה שאביה/בעלה רב קהילה או משהו… אני מדברת אל כל אחת ואחת. ב"היום יום" רשום שכל יהודי הוא שליח של הקב"ה, כל אחת מאיתנו מייצגת את הרבי, מייצגת את חב"ד.
    אנא, קחו אחריות!!!!
    וביחד, בזכות נשים צדקניות שלא שינו את לבושן, נביא את משיח צדקינו!!!!
    בברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!!!!!
    חברתכן השליחה.
    נ.ב. אני שוב פעם מתנצלת על הנימה הביקורתית שנשמעת מהכתוב, גם לי יש הרבה מה להשתפר ואני מדברת גם אל עצמי… קבלו זאת בהבנה…

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    11 תגובות

    1. יחי המלך!!!!
      ו׳ בכסלו ה׳תשע״ה (28/11/2014) בשעה 8:37

      כשאת צנוע יש לך כבוד בשמיים

    2. חיה רחל
      כ״ג בתשרי ה׳תשע״ה (17/10/2014) בשעה 1:28

      ישר כח על אמירת הדברים. יש כאב עצום מאחוריהם, וזה רק קצה הקרחון. וכבעלת תשובה שבחרה
      בדרך של הרבי לפני כ-15 שנה, אני יודעת שאחד הדברים ש"דברו" אלי היה המראה הצנוע של החבדניקיות, לא "דוסי" אבל צנוע. כשידעת לזהות חבדניקית בתוך קהל של מאות. חיילות של הרבי. לא מתחנפות לאופנה, לא מתחנפות לטרנדים, לא מתחנפות לז'רגון ש"הולך". הכרנו את המקומות האלו לפני התשובה, מהרדידות , מהשקריות שלהם ברחנו.
      יהי רצון שנזכה לשנה של גאולה מכל העינינים המבלבלים ונזכה כולנו לגרום נחת לרבי.

    3. חיה_ב
      י״ג בתשרי ה׳תשע״ה (07/10/2014) בשעה 17:07

      ישר כח גדול

    4. ח׳ בתשרי ה׳תשע״ה (02/10/2014) בשעה 11:44

      ממש מצמרר אותי לקרוא טענה שהשליחה צריכה למצוא חן בעיני אנשים בשביל שיתקרבו……..
      לאן הגענו?!!!!!!!!!
      לבוש לא צנוע גורם לנשיאת חן?????
      אותי בכל אופן חינכו שצניעות זה הכי יפה

    5. יעל
      ה׳ בתשרי ה׳תשע״ה (29/09/2014) בשעה 21:08

      שכל אחת תסתכל על עצמה איך היא מייצגת את הרבי ותעצום את העין השמאלית שלה.
      זה לא קשור בכלל ל-להיראות טוב בפני המקורבים בשביל שיתקרבו.
      זה כל אחת בדרגתה. וכל אחת בדרגתה יכולה וצריכה להיות שליחה של הרבי ואין סתירה בין 2 הדברים.
      לכל אחת יש במה להתחזק, יש כאלה בצניעות ויש כאלה במידות שלהם.
      ומה אם אלה שלובשות פאה עד הברכיים, זה לא חילול ה' וחילול ליובאוויטש הכי גדול שיכול להיות???!!
      שאחר כך בגללן צריך לשמוע מאחרים שפאה זה אסור בתכלית כי זה מושך עיניים ולא צנוע.

      • geula
        ו׳ בתשרי ה׳תשע״ה (30/09/2014) בשעה 3:38

        את אכן צודקת בדברייך שכל אחת בדרגתה יכולה וצריכה להיות שליחה של הרבי שליט״א המלך המשיח ולכן בתור דמות ייצוגית שמייצגת את המלך – הלבוש וההופעה החיצונית חייבים להיות בהתאם על פי כל גידרי ההלכה !!! (כמו כן בנוגע לדיבור והתנהגות – כולל גם את עינין הפאה) .
        וזה נכון שכל אחת צריכה להסתכל על עצמה (הרי ההשפעה הכי טובה זה כמשמשים דוגמא לאחרים…)
        אבל עם כל זה לא הייתי אומרת ״לעצום עין״ – בדיוק להפך .. ש״עינה תהיה טובה גם בשל אחרים״ (צריך להיות אכפת לנו מאחרים ולא מתוך רצון של ״מתיחת ביקורת״ סתם , אלא מתוך ענין של אהבת ישראל) .
        ובדרכי נועם ודברים שיוצאים מן הלב (יחד עם זה שמהווים דוגמא חיה בהנהגה זאת) – אפשר ליצור את המהפך !!!
        יחי המלך המשיח !!!

    6. חני.נ.
      ה׳ בתשרי ה׳תשע״ה (29/09/2014) בשעה 9:04

      מסכימה עם כל מילה!

    7. geula
      ה׳ בתשרי ה׳תשע״ה (29/09/2014) בשעה 5:11

      אומרים ״הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה״
      מקרבן (את הבריות) לתורה ולא מקרב את התורה אל הבריות …
      מעל לכל בראש ובראשונה (עם כל היופי ללימוד הזכות) השליחה צריכה לזכור שאין הנחות פה לאף אחד גם אם את שליחה במקום הכי הזוי עם האנשים הכי פריקים את עדיין שליחה של הרבי שליט״א המלך המשיח ולכן הלבוש צריך להיות על פי כל גדרי ההלכה !!!!!
      וכדי למצוא חן בעיני אנשים אין מה לכופף ולעגל פינות ..
      להפך !!! אנשים מכבדים את מי שמכבד את עצמו , אנשים מחזיקים ממי שהולך עם האמת עד הסוף !!!!
      כשמקורב או מקורבת מגיעים לבית חב״ד הם מצפים למצוא שם מישהו שישמש להם דוגמא ואם הם יראו שאותו אחד שאמור ליצג להם את הדת והיהדות לא נאמן לאמת אז למה שהם יאמינו לו בכלל ומה שבטוח הם גם לא יקבלו ממנו …
      בתור אחת שהיתה בשני הצדדים (בעולם ״החילוני״ לשעבר וכיום שליחה של הרבי שליט״א המלך המשיח) אני מרגישה לנכון להעלות כאן את תגובתי .
      יהי רצון שנזכה לשנה של גאולה וחירות אמיתית מכל העינינים המבלבלים ומפריעים לנו בעבודת ה׳ .
      יחי המלך !!!

      • ruhama
        כ״ה בתמוז ה׳תשע״ח (08/07/2018) בשעה 1:20

        צודקת 120% אפילו.כעת שנת תשע"ח.והמצב….הי ירחם,קשה ללמוד וללמד את ההלכות צניעות,מפני שברוב התגובות מביאים כדוגמה דווקא את המראה של השליחות,והוא…במו שדיברנו,מאוד כואב

    8. 770
      ד׳ בתשרי ה׳תשע״ה (28/09/2014) בשעה 21:23

      חזק ביותר!!! והעיקר המעשה!!!

    9. חיה שרה
      ד׳ בתשרי ה׳תשע״ה (28/09/2014) בשעה 17:44

      צודקת במאה אחוז!!!!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.