• מזל טוב! נולדנו מחדש באביב • מירי שניאורסון

    הגדלה

    יש מטרה מכוונת לכל העבודות וההכנות האלו. בסופו של דבר הן מביאות אותנו להתקרב מחדש אל ה'. זו למעשה הכנה ללידה מחדש לקראת חג הפסח בו נולד עם ישראל בצאתו ממצרים. לא פלא איפה שימים ספורים קודם לכן אנו מציינים את יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, שכל חייו היו מוקדשים לאותם פרטים קטנים, לאותן הכנות לקראת הגאולה השלמה • לקריאה

    מזל-טוב, נולדנו מחדש באביב

     

    האביב כבר כאן, פסח בפתח וזה הזמן להתחדש. אני רוצה להציע לך לקרוא קטע מתוך הספר החדש שלי (בשינויי עריכה קלים) ולהזמין אותך לחגוג איתו את חג הפסח.

    איפה אתם ב"סדר"? זאת השאלה הראשונה שכולם שואלים, כמו מה נשמע? כמו מזג האוויר…

    אז באמת, איפה אתם בסדר? אם אתם נמנים על אלפי משפחות שלוחי חב"ד שליל הסדר שלהם מקיים הלכה למעשה את הוראת ההגדה "כל דצריך, ייתי ויפסח", אתם לא צריכים לענות על השאלה הזו. התשובה ברורה.

    גם בחודש ניסן, חודש הגאולה, אנו מצווים על השמחה. שיר ילדים עממי מאשר זאת: "שמחה רבה, אביב הגיע, פסח בא". שמחה?! כל-כך הרבה מטלות נופלות עלינו עם בוא האביב בטרם הפסח בא. רוב המטלות נופלות על כתפנו – הנשים – מאיפה לוקחים שמחה לכל הסיפור הזה.

    בראיון רדיו שערכתי עם חיה ניסיתי להבין כיצד אפשר להגיע למודעות נשית על פי מעגלי החיים בשנה. ביניהם, כמובן, חג הפסח וההכנות הנלוות אליו. וזה מה שהסבירה לי חיה באותו שידור.

    "מאלול תשרי ועד פורים אנחנו מקבלים הזדמנות להכיר את עצמנו. בפורים אנחנו מתפשטים מעצמנו, מחליפים את הזהות – מתחפשים. בדיוק עכשיו, בין פורים לפסח, אנחנו מתגלים מחדש. עבודות ההכנה הרבות שנדרשות דורשות מאתנו לרדת ממרומי האולימפוס ולחזור לפרטים הקטנים".

    גם נשים קרייריסטיות, עובדות, משכילות ויזמיות, חוזרות לעסוק בפרטים הקטנים. מסתבר שכדי להיות גדולים, חייבים קודם להיות קטנים…

    יש מטרה מכוונת לכל העבודות וההכנות האלו. בסופו של דבר הן מביאות אותנו להתקרב מחדש אל ה'. זו למעשה הכנה ללידה מחדש לקראת חג הפסח בו נולד עם ישראל בצאתו ממצרים. לא פלא איפה שימים ספורים קודם לכן אנו מציינים את יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, שכל חייו היו מוקדשים לאותם פרטים קטנים, לאותן הכנות לקראת הגאולה השלמה.

    הרבי דרש דו"ח מפורט מכל שליח ושליח, מכל קהילה וקהילה. הוא הנחה אותנו לפרטי פרטים בדבר יישומה של שליחותנו בעולם הזה – להביא לימות המשיח. הפרטים הקטנים הם אלה שמרכיבים בסופו של דבר את התמונה השלמה – תמונת הגאולה.

    תינוק חדש נולד- הספר 'פרשה באהבה', לרכישה לחצי כאן.

    לכניסה לבלוג החדש שלי, לחצי כאן.

    ​בברכת פסח כשר ושמח

     מירי.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.