• דינר מרשים לשפרה ופועה בכפר חב"ד

    20 | הצג גלריה

    מאות נשים התכנסו בכפר חב"ד במוצ"ש "שמות" לדינר חגיגי ומיוחד, בסימן שנת 'הקהל' ובציון 39 שנה להקמת ארגון "שפרה ופועה" בהוראתו הישירה של הרבי • האירוע המושקע והמיוחד הותיר רושם עז והיווה נתינת כוח ועידוד, להמשך הפעילות ביתר שאת • הצלמת שמחה דיל מגישה גלריית תמונות

    במלאת 39 שנה להקמת ארגון 'שפרה ופועה' בכפר חב"ד – בהוראתו הישירה של הרבי ביום כשנת תשל"ז – נערך דינר חגיגי ומושקע בכפר חב"ד בהשתתפות מאות נשים. אירוע זה, הפך למסורת והוא מתקיים מידי שנה בסמוך לשבת פרשת שמות – פרשת המיילדות העבריות – "ותחיין את הילדים".

    השנה היא השנה ה-39 לארגון אותו הקים הרבי, בעצם יום הכיפורים ה'תשל"ז, את קרא למזכירו האישי הרב חודוקוב, והורה לו על הקמת ארגון שידאג ליולדות, "מחיתול ועד עגלה", כדברי הרבי. גם את השם של האירגון קבע הרבי, שיהיה על שם המיילדות העבריות "שפרה ופועה". מאז, ועד היום, הארגון עלה והתפתח בצורה מרשימה שאין לה אח ורע, התומך מדי שנה באלפי יולדות. פעילותו כוללת הכנת ארוחות חמות ליולדות ולמשפחותיהן, שירותי שמרטפות בהתנדבות בבתיהן של היולדות, סיוע במשק הבית.

    סניפי "שפרה ופועה" נוספים הוקמו ברחבי הארץ כשסניף כפר חב"ד משמש כסמל ודוגמה. במוצאי שבת קודש פרשת שמות, התכנסו מאות נשים לסעודת מלווה מלכה חגיגית שמטרתה לגייס תרומות ומתנדבות לארגון החשוב הזה שמחייה את היולדות וילדיהן כפי שנהגו המיילדות במצרים.

    הנושא שעומד השנה במרכז ה"דינר", הוא עניין ה'הקהל' שהוא עניינה של השנה כולה. "הרה ויולדת יחדיו, קהל גדול ישובו הנה", אומר הנביא. והגמרא ששואלת "טף, למה באו? להביא שכר למביאיהם"… מזכירה לנו את השכר הגדול שממתין לאותן נשים שמקדישות את עצמן לעידוד היולדות והילודה.

    הערב היווה הצדעה ותרומה לפעולות הארגון שהרבי הקים, והותיר רושם עז, נתינת כוח ועידוד, להמשך הפעילות הברוכה ביתר שאת.

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    14

    15

    16

    17

    18

    19

    1

    2

    3

    4

    5

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. אודליה ש צילום ויח"צ
      א׳ בשבט ה׳תשע״ו (11/01/2016) בשעה 1:16

      שמחה עלי והצליחי!!!!

    2. רחל שאבי
      כ״ו בטבת ה׳תשע״ו (07/01/2016) בשעה 17:05

      למה לא מראים את הריקוד ואת האחיות שרות?

    3. lermn
      כ״ה בטבת ה׳תשע״ו (06/01/2016) בשעה 17:07

      למה לא מראים פרצופים של נשים זה אתר מיוחד לנשים בלבד

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.