• בקרגנדה חגגו שנה לפתיחת בית הכנסת

    3 | הצג גלריה

    ערב מרגש התקיים זה לא מכבר בעיר, לציון שנה פוריה לפעילות שלוחי הרבי בעיר קרגנדה שבקזחסטאן, לאחר שנים של שיממון רוחני, העיר זוכה לאחרונה לעדנה מחודשת. אחרי תפילת מנחה תחת כיפת השמים, עלה על בימת הכבוד, רבה של קרגנדה, השליח הרב אשר תומרקין, שפתח את האירוע החגיגי לציון שנה להקמת בית הכנסת • לדיווח ותמונות

    ערב מרגש התקיים זה לא מכבר בעיר, לציון שנה פוריה לפעילות שלוחי הרבי בעיר קרגנדה שבקזחסטאן, לאחר שנים של שיממון רוחני, העיר זוכה לאחרונה לעדנה מחודשת. אחרי תפילת מנחה תחת כיפת השמים, עלה על בימת הכבוד, רבה של קרגנדה, השליח הרב אשר תומרקין, שפתח את האירוע החגיגי לציון שנה להקמת בית הכנסת.

    ב"דבר מלכות" כובד ראשון הדוברים, רבה הראשי של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן שעמד בדבריו על ההקרבה והמסירות של שליח הרבי לעיר, וכן של השליח לאסטנה הנושא בעול הגשמי, יחד עם בני קהילתו, תומכים בייסוד וביסוס הפעילות בתקופת הבראשית.

    הרב כהן הזכיר בדבריו את אופן הנהגת משה רבינו, באומרו "ואם אין מחני נא מספרך.." כמקור השראה למסירות הנפש של שלוחי הרבי בעבודת הקודש.

    את סיום הדברים המרגשים, הקדיש הרב כדי להזמין את הציבור להצטרף ל"הקהל" הגדול שיתקיים בכ"ף מנחם אב באלמא אטא, אליו הגיעו יהודים רבים מכל ערי קזחסטאן, ומחוצה לה. (אירועי היום הקדוש מסוקרים בהרחבה בכתבה נפרדת באתר)

    השליח לאסטנה, הרב שמואל קרנאוח שיחי' העלה על נס את עבודת השליח ורעייתו השליחה רחל, ותומכיהם, ומתוך אחוות שלוחים עודד אותם שלא להסתפק בהישגים, אלא להביט קדימה ולשאוף להרחבת וחיזוק הפעילות. את דבריו חתם בדברי תודה לנדיב מר אלכסנדר משקביץ שהוזיל מהונו, ובכך אפשר את בניית בית הכנסת, אשר קרוי על שם הוריו ז"ל.

    גם אלכסנדר ברון, ראש ארגון "חסד" המקומי צירף דברי שבח משלו, לשלוחי קרגנדה, כמו גם לשליח הרב ישעיה אלעזר והרב אלחנן הכהן, אשר פועלים באופן ממוקד באלמא אטא, אך מצודתם פרושה למרחקים, ובין היתר תומכים בשלוחים הפזורים בכל רחבי המדינה, בכל הנדרש.

    נציגה נוספת מארגון 'חסד' הגב' אלה קמינצקי הביעה אף היא דברי תודה חמים לרב והרבנית תומרקין על הסיוע שמעניקים ליהודי העיר, וכאות הערכה העניקה להם כמה ספרי הלכה וחידושים לש"ס, ספרים עתיקים, שהתגלגלו לידי הארגון, ומקורם בעזבונם של רבנים שהוגלו לעיר בתקופת הקומוניזם.

    לקראת סיום האירוע, העניק השליח תעודות הוקרה לצוות התפעול של בית חב"ד, לתומכים ולמשתתפים הקבועים בפעילות, בעוד זוגתו הרבנית שתחי' מעניקה תעודות הוקרה למשתתפות הקבועות בפעילות המגוונת לנשים.

    באחד מרגעי השיא של הערב, נפתחו המרקעים ועליהם הוקרן קליפ וידאו מרתק המתעד את המהפך הרוחני של העיר בשנה האחרונה, כפי שזה נראה ונשמע ממקור ראשון, יהודי העיר מספרים על היהדות שגילו בתוכם – אכן, קרגנדה של מעלה!

    עם סיום הערב, נפתחו בקבוקי ה"משקה", והלבבות, וסביב שולחן התכנסו השלוחים להתוועדות פנימית, בה נטל חלק השליח הרב שמעון אש.

    17-07-2016-12-37-58-kara1year_sivan76_35-758x505

    17-07-2016-12-38-05-kara1year_sivan76_01-758x505-740x493

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.