• הממלכה בידיים שלך – הכנס השנתי של נשי חב"ד...

    26 | הצג גלריה

    כחמש מאות נשים, מכל החוגים והעדות, מצפת והסביבה, השתתפו בכנס השנתי של ארגון נשי ובנות חב''ד ונשי חב''ד הצעירות בצפת, ביום ה' מנחם אב - יום ההילולא של האריז''ל החי. הכנס, העוסק בבנין הבית היהודי, עמד השנה בסימן הקהל. לדיווח וגלריית תמונות

    כחמש מאות נשים, מכל החוגים והעדות, מצפת והסביבה, השתתפו בכנס השנתי של ארגון נשי ובנות חב"ד ונשי חב"ד הצעירות בצפת, ביום ה' מנחם אב – יום ההילולא של האריז"ל החי.

    הכנס, העוסק בבנין הבית היהודי, עמד השנה בסימן הקהל. מיד בפתיחה צפו הנשים בסרטון מרהיב שהוביל אותן באחת למעמד ההקהל בבית המקדש. שיירות עולי הרגל – אנשים נשים וטף, עזרת הנשים הגדושה בצאן קדשים רוגש, מלך ביופיו קורא בתורה… ובמהפך חד, נחיתה למציאות הגלותית: ללא מקדש, ללא אשם וללא אישים…

    אך הרבי מרומם אותנו. קלקלתנו זו תקנתנו. אפשר לקיים הקהל ללא הגבלה. לא רק בחג הסוכות, לא רק בבית המקדש, ולא רק המלך. כל אחד הוא מלך, לכל אחת יש השפעה בסביבה בה היא חיה. כל אחת יכולה להקהיל ולעורר נשים בסביבתה למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ה' אלקיכם. ויחד עם זאת רצוננו לראות את מלכנו… שיבנה בית המקדש במהרה בימינו…

    המנחה הגב' יהודית נפרסטק המחישה לנו את החשיבות להיות מלכה בביתנו באמצעות סיפור מרגש על הרבנית חיה מושקא, שגם בהיותה בבית רפואה, לקראת ביקורו של הרבי מלך המשיח, היה חשוב לה להתאפר לכבוד המלך.

    הגב' מרים שרעבי, מפעילות נשי חב"ד, הקריאה את הפרק של הרבי כשכל הנשים מצטרפות אליה בעמידה על רגליהן. בסיום הפרק הכריזה את הכרזת הקודש מעומקא דליבא: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד, כשהקהל מצטרף.

    הרב מרדכי ביסטריצקי, מרא דאתרא של קהילת חב"ד בצפת, התייחס בהרצאתו הבנויה לתלפיות, לדילמות המעסיקות את האשה המצויה: מתי שואלים את הרב? איך מתגברים על מחסום האי הנעימות, מה יחשוב עלי הרב, מתי מותר לשאול שני רבנים, אם בכלל… הרב הבהיר כי להעדפה של אשה להחמיר על עצמה במקום לשאול רב יכולה להיות השלכות לא רצויות, וסיפר על זוג שנמנע מהם פרי בטן במשך ארבע שנים כתוצאה מכך. הנשים קבלו חיזוק רב בענין עשה לך רב והסתלק מן הספק.

    האם צריך להיות מאושרת כדי להיות מאושרת? הרב יואב אקריש שי', מבכירי המרצים בארגון פרד"ס, בהרצאה שכותרתה: לגלות את המלכה שבתוכי, הבהיר שהדרך לאושר אינה עוברת דרך אישור חברתי, כשאדם מתמכר לכך ועסוק באיך החברה רואה אותו, איך הוא ביחס לחברה, לעולם לא יהיה מאושר. הוא יעביר את חייו בתחרות ומתח.

    במשנה במסכת סנהדרין נאמר "נברא האדם יחידי . . כל אחד ואחד חייב לומר בשבילי נברא העולם". הוא צריך להתחרות עם עצמו. להציב מטרות לעצמו ולהתקדם ביחס לעצמו. להיות היום טוב יותר מאתמול. לדעת שהערך שלו אינו מותנה בשום דבר. הוא המחיש זאת בסיפור אודות יהודי שכתוצאה מתובנה זו, אזי גם במחנות ההשמדה כשהיה במצב ששללו ממנו את זהותו והפך כביכול למספר, לא שקע בדכדוך. דווקא במצב זה האיר בו הפסוק "שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל לִבֶּךָ כַּחוֹתָם עַל זְרוֹעֶךָ" (שיר השירים).

    בהמשך נערך פאנל מרתק בהשתתפות הגב' טעמא שפירא, מנחת הורים והרבנית חני גליצנשטיין, שליחת הרבי מה"מ במעלה אפרים ומדריכת כלות, שעסק בשאלות מהותיות הנוגעות לחיי היום יום.

    השחקנית הסטנדאפיסטית, גב' מיכל לויטין, הציגה בהומור ובכשרון רב את הדילמות שהועלו. האם וכיצד יש ללמד בנות על טהרת המשפחה? מי בראש? מה תפקיד האישה בחינוך הילדים והנהגת הבית לפי השקפתה החסידית הנכונה לדעתה, ועוד שאלות הלכתיות הנוגעות לבית היהודי. חברות הפאנל התייחסו אחת לאחת לשאלות שעלו והשיבו עליהן כל אחת כדרכה: טיפים להפחתת הלחץ על ידי היערכות מראש, הבהרת מהות הבעל כמשפיע והאשה כמקבל, מטרת ההרחקות וחשיבותן ועוד.

    בסיום המושב הראשון יצאו הנשים לארוחת צהרים שכללה באגט מושקע ממטבחה של הגב' רחל אליאס וסלט עשיר סביב שולחנות עגולים מוצלים בשמשיות תחת כיפת השמיים.

    בפתיחת מושב ב' צפו הנשים במופע של הגב' מיכל לויטין, על הלוח של נשי חב"ד צפת, וחשיבות התרומה לארגון.

    בהתאם להוראות הרבי לימי בין המצרים זכו הנשים לשמוע סיום מסכת אבות על ידי הגב' אסתר אוריאן.

    בנוסף, צפו המשתתפות במצגת חווייתית על הלכות בית הבחירה: חילופי מסרונים בין חברות העולות לרגל למעמד הקהל בבית המקדש המשתפות את חברתן היולדת הטריה שנבצר ממנה להגיע. באמצעות המסרונים והתמונות למדו הנשים על שערי הר הבית, מבנה העזרה ועוד.

    הרבנית רחל הענדל, יו"ר ארגון נשי ובנות חב"ד צפת, הזמינה את ראש העיר מר אילן שוחט וסגנו נציג חב"ד בעיריה הרב משה אוחיון, שתרמו רבות להצלחת האירוע לשאת דברי ברכה ולקבלת שי, אגרות קודש מהרבי מה"מ שליט"א כאות הוקרה.

    נציגי מרפאות מכבי, שנתנו חסות לאירוע, ונציגי בנק לאומי הוזמנו לבמה וקבלו גם הם שי מנשי חב"ד כאות הוקרה.

    ולסיום – ממלכה במבחן – לאסוף את השברים ולהקים ארמון. הגב' נחמה דינה קאופמן שיתפה את הנשים בסיפורה האישי-משפחתי המרגש. ממשפחה ממוצעת רגילה, למשפחה שעברה טלטלה אדירה עם ערעור מעמדו ותפקודו של ראש המשפחה כתוצאה מאירוע מוחי שגרם לאובדן זכרון טוטאלי.

    בעוז ותעצומות נפש לאזור כח, להתייצב לימין הבעל ולהעמיד את המשפחה על הרגלים. ביחד עם הילדים לתמוך באבא שלב אחרי שלב ולהקנות לו ידע בסיסי שנמחק לגמרי מזכרונו. מושגים כמו: אבהות. כן, אתה אבא של שני הילדים האלה, מענה לשאלות פשוטות ביותר: מה שמך? איזה יום היום? הכרת חפצים בסביבה הקרובה ביותר והשימוש בהם. לימוד דינים בסיסיים: שבת, כשרות, הפרדה בין בשרי לחלבי. זה מזלג חלבי שמים כאן, בשרי שם…

    ארוכה הדרך לשיקום, רצופה עליות ומורדות. רוויה בנסיונות, דורשת יכולת הכלה וסבלנות אין סופיים. הם חיו זאת על בשרם.

    ומתוך הצרה התגלה הצוהר. צוהר לשיקום, צוהר לתקווה. להרגשה שאני שווה משהו, אני יכול להכין משהו שכולם אוהבים, שכולם רוצים לקנות, משהו משוקולד, פרלינים… לא בקלות ולא במהירות זה קרה אך בוטיק השוקולד פרלינה הפך לעובדה. עובדה מתוקה ופעילה בלב כפר חב"ד.

    בסיום נערכה הגרלה על טיסה לרבי מלך המשיח בה זכתה הגב' מאשה וובר תחי'.

    כי בשמחה תצאו… המשתתפות, מועשרות בתובנות חדשות לגבי משמעות שליחותן בעולם ומודעות לעוצמות הטמונות בהן, יצאו אשה אשה לממלכתה הפרטית להעלות אותה על המפה עד לקיום היעוד והיתה לה' המלוכה…

    החלטות הכנס:

    • להשתתף במפגשים טהרת המשפחה באמצעות שיעורים שבועיים או סדנאות.
    • לפעול עם נשים נוספות בענייני טהרת המשפחה.

    נשים רבות מנשות חב"ד צפת עמלו והשקיעו רבות להצלחת הכנס ולהפקת הארוע שסוכם בהצלחה רבה.

    DSC_0531

    DSC_0541

    DSC_0544  DSC_0608

    DSC_0615

    DSC_0639

    DSC_0656

    DSC_0684

    DSC_0699

    DSC_0716

    DSC_0758

    DSC_0780

    DSC_0790

    DSC_0791

    DSC_0792

    DSC_0795

    DSC_0810

    DSC_0828

    DSC_0843

    DSC_0851

    DSC_0879

    DSC_0899

    DSC_0915

    DSC_0951

    DSC_0962

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. michal
      ז׳ בכסלו ה׳תשע״ז (07/12/2016) בשעה 21:48

      בסי וחני כהן !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. יהודית חיקין
      י״ב באב ה׳תשע״ו (16/08/2016) בשעה 14:37

      הרבנית הנדל מצפת אחלה רבנית

    3. יהודית חיקין
      י״ב באב ה׳תשע״ו (16/08/2016) בשעה 14:34

      חי וקים כפשוטו כמשמעו.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.