• אירוע ייחודי: כנס היסוד של ארגון "לחיים...

    21 | הצג גלריה

    אנשי צבור חשובים באו להיות חלק מהמיזם החדש: "לחיים ולברכה" לע"נ הגב' צפורה הבר ע"ה  מבית ארגון "עדי עד", שמטרתו להרבות שמחות בישראל ולקדם שידוכים גם של הבנות הבוגרות • לדיווח ותמונות

    כנס היסוד בו נפגשו שדכניות ומשודכות תחת קורת גג אחת.

    השעה 12:00 לילה אור לי"ד אלול, הכנס הראשון והמיוחד עומד להיפתח ליום המחרת בשעה 15:00 אחה"צ וסך הנרשמות עומד על פחות משישים… "זה לא קל, מבהירה אחת הבחורות, להצטרף למיזם החדש"! ליום המיוחד, כנס היסוד של הארגון החדש שקם "לחיים ולברכה",  לצאת מסטיגמת המסכנות, הבדידות, לבוא ביחד, להיחשף, להיפגש, להיפרד מתחושה  של שיפוטיות, של מיתוג, זה עצמו היה קריעת ים סוף!

    הדווח הועבר לרבי, עשינו את הכל, הן מבחינת הארגון, הן מבחינת השכנוע, והכל מכוחו וברכתו של הרבי, אבל אם לא יהיה קהל, לשם מה הכל?! יו"ר הארגון הגב' ברכה טברדוביץ כתבה והתחננה לברכה, שישתתפו 120 ואחר כך הוסיפה 120-200 בנות ושדכניות. כאחד…

    השעה הגיעה והבנות והנשים מצטופפות ונוהרות, וההתרגשות אוחזת בכולן!! מזמינים מהר כסאות נוספים, עוד כיבוד עוד ועוד…. היה נס שלא בקשו מהרבי שיבואו 300. לכך ממש לא ניתן היה להיערך…

    היה זה כנס אלוקי! מרגש עד דמעות, מעורר תקווה ושמחה, אמונה ובטחון…

    השנה, התשע"ח תהא שנה עמוסת חתונות!!

    את הבנות קדמה מוזיקה מעוררת ולופ של תמונות רצות. כל אחת נרשמה באופן ממוחשב, קבלה תיקיה עם שי של אלפון חדש של שדכניות שהודפס לערב זה וחוברת של תכני ההרצאות, כתיבת פ"ן, חלוקת תגים לשדכניות. בר עשיר ומפנק של פירות ירקות וסושי קדם את הבאות,ומן הצד האחר קפה מאפים ופרלינים.

    מושב א' נפתח  בקריאת הפרק של הרבי מפי הרבנית אשכנזי, מראות קודש מבית חיינו, וכבדה את הכנס סגנית שר החוץ וחברת הכנסת הימנית הגב' ציפי חוטובלי ובעלה,שהעבירו הרצאה משותפת בטוב טעם על התקופה של טרום הנישואין… תקופת ההמתנה.. תובנות וטיפים!

    אנשי צבור חשובים באו להיות חלק מהמיזם החדש: "לחיים ולברכה" לע"נ הגב' צפורה הבר ע"ה  מבית ארגון "עדי עד", שמטרתו להרבות שמחות בישראל ולקדם שידוכים גם של הבנות הבוגרות. המנחה הר' אברהם הבר בנה של המנוחה  קרא מתוך מכתב שכתב הרבי לאביו, הר' ישראל צבי הלוי ע"ה: "נהניתי ממה שכתב אשר זוגתו (הגב' צפורה הבר) תחי' מתעסקת בדבר שידוך עבור האברך… ובטח תשתדל שיהיה דבר המתאים להנ"ל, כי אברך יקר הוא",

    המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי ברך את הארגון, גם הר' שמעון רבינוביץ יו'ר הוועד ברך את המיזם ואת היוזמות והכריז עלהרצון להיות חלק בעניין.

    הרב טברדוביץ מסר בעניין הלכות מחילה בשידוכים.

    אח"כ עלו לבמה סגן ראש עירית מודיעין עילית הרב טוביה פריינד נציגי ארגון "הגפן" המרכז לענייני שידוכים בכל המגזרים החסידיים והליטאים. המונה תחתיו למעלה מ500 שדכנים/ות מאז שהוקם המרכז נעשו כ1300 שידוכים בשלוש שנים… סיפרו על ההצלחה. ואיך זה עובד, וכן סיפור וקוריוזים (אנקודטות) מעניינות. איש התקשורת יעקב איזק פרט איך זה עובד בשטח…

    הרב גלוכובסקי נציג ועד רבני אנ"ש פתח את ההרצאה בתקיעת שופר . כל הקהל נעמד על רגליו בספונטניות היה זה רגע מרגש במיוחד!

    בפתח דבריו אמר, כשאדם עולה למעלה לאחר מאה ועשרים. שואלים אותו האם עסקת במשא ומתן באמונה? והאם עסקת בפריה ורבייה?מסביר על כך המהרש'ל, שגם מי שעוסק בשידוכים מעלה עליו הכתוב כאילו עסק בפריה ורבייה… וכך בדברים המטובלים בסיפורים ובהוראות מרתקות מהרבי האריך בחשיבות ההתעסקות בשידוכים, ברך אתה ארגון החשוב והכריז על הרצון להיות שותפים במיזם חשוב זה.

    את ברכתו לאירוע שלח הר' יוסי קריצבסקי יו"ר קרן מרומים, והביע נכונות להיות חלק מתומכי הארגון. יו"ר המועצה האזורית עמק לוד מר יפרח וסגנו הר' בנימין ליפשיץ שלחו ברכה מיוחדת לארגון החדש.

    מושב א' הסתיים ברגעים מרגשים של הבחורה מיכל נחשון שהסכימה להיחשף במסכים ושיתפה את הקהל בתחושותיה.

    את ההפסקה נצלו הבנות לטעימה ולמפגש עם שדכניות. כל אחת מצאה את עצמה הולכת אל הסדנא אותה היא בחרה, הבחורותיכלולבחורבין 3 סדנאות, והשדכניות השתתפו בסדנא בנושא: בניית מערכת אמון הדדי וכלים רלוונטיים, כאשר בסיום הסדנא בסבב אותו נהלה הגב טברדוביץ התחברה כל אחת אל מסר מקלפים ונתנה טיפ חשוב בעיניה לשדכניות או מציפיותיה מהמיזם החדש!

    בתום הסדנאות עם חזרתן לאולם חיכה לכולן בופה פרווה מבית היוצר של קיטרינג ריבקין.

    את מושב ב' נהלה בטוב טעם המנחה מנהלת המיזם הגב' נחמה אמיתי.הגב' שרה זילברשטרום,  נציגת נשי חב"ד ברכה את הארגון החדש בדברים הנכנסים אל הלב,והרבנית הנדל, בתה של הגב' צפורה הבר ע"ה טבלה בסיפורים מרתקים בחשיבות ההתעסקות בחסד ובזיווגים.

    רגע מרגש ומרומם במיוחד היה כאשר על המסך הופיעה הגב' איריס אהובה פייקובסקי שהייתה באותה העת בליובאביטש  יחד עם קבוצה מנשי חב"ד, וקראה את הפ"ן עליו חתמו כל באות הכנס. ברטט וביראה עמדו כולן וביחד עם נשות חב"ד ליד ציוני האדמו"ר  ה"צמח צדק" והאדמו"ר המהר"ש, ענו ואמרו: אמן!!

    הגב' טברדוביץ  עם כל הנשים הצטרפו לברכת "לחיים ולברכה" עם הרמת כוסית, ואזניגנואתארבעבבות,  היהזה רגעשל שיאהרוממות. לאחר מכן קמו ובשמחה אמתית רקדו ריקודי חתונה וגאולה בניצוחה של הגב' יעלה קרביץ.

    מה לא היה מרגש? הכל!! גם המכירה של השרשרת המשובצת במטבע של הרבי וגם המכירה של הדולר של הרבי במסגרת מרהיבה! הגב' חני גולדברגשעשתה את המכירה בחיות האופיינית לה, מסוגלת הייתה להמריא עם המחירים אל על, אבל הכמיהה של הבנות למטבע ולדולר, הביאה את המארגנות להחלטה, שעדיף מחיר סביר שיתאים לבנות ויותר בנות תזכינה במטבעות שנתנו מידו הקדושה של הרבי.

    את המטבעות והדולרים תרם יוזם הרעיון של הארגון, בנה של הגב' צפורה הבר, הר' שמואל הלוי הבר מקראון הייטס, שגם תרם כרטיס טיסה להגרלה בין כל השדכניות במאגר שיעשו שידוך לבוגרות עד ב' בכסלו, יום ההולדת של רעייתו,הגב רחל לאה בת חיה שרה, ששמשה שנים רבות כשדכנית, לזכות החלמתה ובריאותה.

    הגרלה על דולר של הרבי תרומת הרב פתחיה ליפסקרלע"נ אחותו הגב' …. נערכה בין כל באות הכנס וזכתה חיה מושקא הנאו מכפר חב"ד.

    מופע "אחיות במה" שנגע בנושא השידוכים בהומור ובחיוך הוסיף לאווירה הנעימה של הכנס!

    הגב' חדווה רומנו עיבדה באומנות מרובה את כל הקליפים המיוחדים ותיעדה את הכנס שנחתם בשירה ובריקודים,בתחושת תקווה ורוממות ובהתרגשות שמשהו טוב הולך להיות השנה!!

    יש לציין את התודה והברכה לכל חברות הארגון:

    הגב' ברכה טברדוביץ, הגב' רחל הנדל, הגב' רחל הבר, הגב' איריס אהובה פייקובסקי, הגב' נחמה אמיתי, הגב' חני גולדברג, הגב' צילה אלבז, הגב' פיה פרידמן,הגב' בתיהקעניג, הגב' שרה זילברשטרום, הגב' פרדי ברוד, הגב' שני הייפרט, מיכל נחשון, מלכה גבל, בת אל ברבוט.

    הרב פתחיה ליפסקר, הרב שמואל הבר.

    התודה למסייעות: הגב' מלכה לאה גודמן, הגב' יהודית פרוס והגב' ברכה גאנזבורג.

    יה"ר שכל החתונות יקדמו את החתונה של כנסת ישראל והקב"ה בהתגלות מלך המשיח תומ"י ממ"ש!!

     

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????

    ????????????????????????????????????



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. יחי המלך
      י״ט באלול ה׳תשע״ז (10/09/2017) בשעה 13:31

      מדהים!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.