• דינר יוקרתי למוסדות נווה גאולה בחיפה

    62 | הצג גלריה

    אירוע מיוחד לטובת מוסדות נווה גאולה בחיפה בראשות הרב מנחם מענדל וילשאנסקי התקיים בשבוע שעבר בכפר חב"ד. לדיווח נרחב וגלריית תמונות

    שלום לכן, ברצוני לספר לכם על כנס מיוחד במינו, דקות ארוכות ידי עומדות לצד המקלדת מנסות שוב ושוב להעלות על הכתב ולתאר את הכנס המיוחד והיוקרתי בנושא חינוך חסידי לילדינו, שנערך בכפר חב"ד לטובת המוסדות של 'נווה גאולה'.

    בערב השקיעו בהנגשת המסרים בחיבור אומנויות מדהים! הופיעו על הבמה שחקניות יחד עם רקדניות שילבו את דברי המרצה בשירי הזמרת ולבסוף אף שתי זמרים שרו ושיחקו בשילוב מדהים. אומנויות אלה התחברו לעיצוב המרהיב והאוכל היוקרתי, לצד נגינת פסנתר ערבה ורקעים מאלפים במסכים. ההשקעה הייתה ניכרת מכל פינה! אז לא נלאה אתכן בתיאורים ונחשוף לכן את מהלך הכנס ורשמי.

    נכנסתי, האולם חשוך מעט צבוע בצבעים ורודים, צהובים. במרכז במה עגולה ועליה פסנתר כנף, ניגוני חב"ד נשמעים. והאווירה, אווירה מיוחדת במינה, "א חסידשע מאמע".  המקום ערוך בטוב טעם ועם עיצוב עשיר. לשולחנות הוגשו לפתני פירות אישיים עשירים ומעוצבים.

    האירוע נפתח בהחשכת האולם כשצלילי בכי תינוק שזה עתה נולד נשמעים, כך החל מופע מדהים ומרגש על תפקידיה המגוונים של האימא במהלך החיים מלידת התינוקת עד הולדת הנכד. חווינו דרך הפקת מולטימדיה מיוחדת ואומנותית (שהורכבה ממשחק, ריקוד, תמונות, נגינה וקולות), את השמחות ורגעיה המרגשים והמצחיקים של האימא לצד האתגרים היומיומיים.

    אחרי המופע נכנס הרב מנחם מענדל ווילישנסקי בדברי ברכה מרגשים על ברכותיו וניסיו המופלאיים של הרבי מלך המשיח לתורמים לחידר ולמעון ובפרט ניסים של זרעא חייא וקיימא.
    כעת הוגשה המנה הראשונה ערבה ומשוקעת, לא פלא שכמה נשים ביקשו ממנה שוב…

    בינתיים ניגשה לבמה הזמרת גב' ציפי קולטניוק שבדיבורה הרך העלתה את ההתמודדויות בבית, את הרגעים המאתגרים ואת הדרכים והכוחות להתגבר. את יכולתינו לשנות ואת המסירות שלנו כאמהות, ועל הכח המיוחד להעביר את החיות והעוצמה של המצוות כדי שיגדל עוד דור יהודי, חסידי כשר. וכל זה תוך שילוב  של שיריה היפים והמעצימים:
    שיר אחד דיבר על האושר- "האושר כאן אצלי בידיים אני צריכה לפקוח את העיניים".
    שיר נוסף דיבר על המסע של כל אחת, על הקושי איך לפעמים שוכחים מתי יצאנו ומה המטרה… כשיש קשיים בדרך.. איך נזכור ונלך בדרך הנכונה.

    והנה ניגשה לבמה המרצה הגב' רוחה וייסמן שנאמה על חינוך על פי תורת חב"ד. בדיבורה הבהיר הבהירה דרכים להתמודדויות עם אתגרים בחינוך הילדים, בדרכו של הרבי מלך המשיח, דרך שמאירה גם לילד את הדרך וגם להורה, שהילד לא יחסר, לא יגרע ולא ינודה או ינזק מקיום מצווה אלא ההפך, הוא ירוויח! וכך ייחרט בלבו טעם ערב למצוות ורצון לעוד..

    בד בבד עם הגשת המנה העיקרית הדשנה עולה על במת הנגינה הזמר ר' שמחה פרידמן, הוא מספר שהוא הולך לשיר את השיר הידוע של 'א יידישע מאמע' אך עם מילים קצת שונות, ולכן אפשר לקרוא לשיר 'א חסידישע מאמע'
    הזמר שר את השיר תוך נגינה בפסנתר.

    קצת ממילות השיר:

    …מי זו אשר את הילדות, ריפדה באהבה. ומי לילות רבים, עיניים לא עצמה. את החינוך בהכוונה – לדרך הנכונה. וכשיצאנו לשליחות, הקושי לא חשפה. לא תקבל שניה כזאת, חבל על הדמעות. הו… מי אשר איבד זאת, הוא יודע טוב מאוד…. א, חסידשע מאמע, כמה עוצמה יש באישה. מרכז הבית העיקר, האישה שבך. בתכונותיה הרבות, מנהלת היא אותו, באש ובמים, תלך היא עבור חינוך ילדה. תנשוך היא שפתיים, גם אם יפגע הוא בכבודה. על המשמר אמונה חדורת אמונה, עם אוזנה קשובה מלאת אהבה. לך נשיר כאן א חסידשע מאמע, מאמע…..

    מיד לאחר מכן התחילה סצנה מרתקת שהוקרנה על המסכים, שהזכירה לכל אחת איך נראית שעת ערב בביתה שלה. בסצנה רואים אימא טרודה שחוזרת מהעבודה לבית שבו כבר מחכים הילדים לאמא, כמה ילדים שמחים, שובבים, בוכים, צוחקים ואז היא יושבת איתם על שיעורי בית, מאכילה, מקלחת ומשכיבה במיטות,שמע ישראל, הילדים כמעט נרדמים, ומה עכשיו? עכשיו הם רוצים סיפור, העיפות הזאת.. ההתלבטות… אך היא תעמוד בהחלטה טובה לספר סיפור  חסידי וניגון, ועיניה כמעט נעצמות אך היא מתגברת, נכנסת לחדר עם הילדים ומתחילה לספר על ניגון שיש מאחוריו סיפור…

    הסרטון נגמר. הבמה מוארת… מעוצבת כמו בית כנסת לפני מאה שנים. עליה עומד הזמר ר' שמחה פרידמן שהוא לבוש בקיטל עליה טלית, מברך 'כתיבה וחתימה טובה' ואז מתעטף בטלית בטלית בצד ומתנענע כך שניות ארוכות עש שנכנס השחקן והזמר גם הוא ר' לוי רסקין ומספר את העומד מאחורי הניגון 'אענים זמירות' שבסופו פוצחים שניהם בניגון בדואט מרגש.
    וכך יחד הם לקחו אותנו אל מסע מדהים אל הסיפורים שעומדים מאחורי הניגונים. כאשר הם הציגו, סיפרו ושרו יחדיו לצלילי הפסנתר ולרקע נופים מדהימים, הממחישים את הסיפורים…היה גם את הסיפור על שמיל – ר' לוי רסקין עלה על הבמה בבגדי אסיר ופתח במונולוג לאחריו הוא פוצח בניגון שמאיל ור' שמחה פרידמן מסביר את הסברו של הרבי על הנשמה שמשתוקקת לעלות לגבהים, וכך המשיכו על 'הופ קאזק', עוד ניגון ועוד ניגון מניגוני הרבי מלך המשיח הנשמה נוסקת לגבהים.

    כל אחת ממשתתפות הכנס קיבלה כמזכרת דיסק ניגונים וחוברת שהוכנו במיוחד על הסיפורים חסידיים שהוצגו, ועוד כמה ניגונים שיש מאחוריהם סיפור לשבת לספר לילדים סיפור חסידי לפני השינה ולנגן איתם יחד את הניגון.
    ושוב ציפי נכנסת לבמה וריגשה אותנו בהתבטאותה על הכוח המיוחד של חינוך הילדים, והאור המיוחד שיש בכל ילד. על חשיבות חינוך הילדים במוסדות קודש, ועל הבטחת הרבי שמי שתורם למוסדות חינוך זה ברכה להצלחתו בחינוך ילדיו ומסיימת בשיר המדבר על ה'טוב', על הקדוש ברוך הוא שלא נשאר בעל חוב.

    בעוד הלב מרוגש משיריה של ציפי עלתה לבמה השחקנית יהודית לזרוביץ והציגה דולר של הרבי לברכה למכירה פומבית, היא סיפרה סיפור מצמרר ומרגש על המהפך שחוותה בחייה כאשת יהלומן שהפסיד את כל הונו, ועל הישועה הגדולה שחוותה בעקבות קניית דולר של הרבי לברכה, על אף שאינה חבדניקית. וכך החלה המכירה הפומבית שלאחר התמקחות מתוחה אך נעימה, עד שנקנה הדולר באלפי שקלים עבור זוג המחכה לפרי בטן.
    וכך שהלב חם מהמסרים המיוחדים שהועברו, רחבות המוחין מההשקעה והפאר , וגם הנפש הבהמית קיבלה את שלה בשפע, זרמו תרומות נכבדות מכל הלב עבור חינוכם הטהור של ילדי ישראל.

    התודה והברכה:

    על הכנס המושקע, אותו ביימו והפיקו חברת "וסרמן הפקות": אסתי וסרמן ולאה גכטמן.
    אנו מעריכים את החשיבה עד לפרטים הקטנים.
    על ההשקעה מכל הלב ברמת האוכל וההגשה, שהשקיעו באופן מיוחד האחים רבקין, בעלי האולם.
    לנגנית המוכשרת שהנעימה את הערב בניגונים על הפסנתר: פאר טואיל
    למאמנת הרקדניות חיה וילהלם על הריקודים שהשתלבו בטוב טעם, בנועם ובצניעות.
    לשחקנית זיסי שניאורסון על הצגות מרגשות,חוויתיות ואוטנטיות, שהזדהו עם החיים של כל אמא בקהל והרימו אותן למקום אחר, חסידי יותר!
    לזמרת ציפי קולטניוק על דבריה ושיריה המעצימים והנוגעים עמוק..
    למרצה הגב' רוחה וייסמן שאילפה אותנו חוכמה מדברי הרבי מלך המשיח
    לזמרים והשחקנים ר' שמחה פרידמן ולוי רסקין על ההצגות והשירה המרגשת.
    לשחקנית יהודית לזרוביץ על ששיתפת בסיפורך המרגש ועל ניהול המכירה הפומבית בעדינות מתוקה.
    ולסיום נודה לכל השותפים והשותפות בקמפיין ההתרמה, ולכל התורמים הגדולים והיותר גדולים.
    רשימת זוכי המתנות:

    צלחת- ישראל פרטוש.
    זוג כרטיסי טיסה לרבי- נחמה ליפש.
    דולר לברכה- לאה גכטמן.
    מפית חלות עם בד של הרבנית- שי בוטל.
    טבעת משובצת עם מטבע מידי הרבי מלך המשיח- חנה הוד.
    סט תכשיטים עם בד קודש מהרבנית- אברהם יעיני.
    פאה- רות זילברשטיין.
    מלבוש חסידי- הר' שלום לוגוב.
    הינומא עם בד הרבנית- רות זילברשטיין.
    קונטרס קיצורים- רות זילברשטיין.
    קונטרס ושאבתם- ברכה גולדברג.
    שרשרת עם מטבע מידי הרבי מלך המשיח- חיה מושקא אנוש.
    חבילת התקשרות – הר' אילן מאור.



























































































































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.