• לאהוב מבפנים • לקריאה

    הגדלה

    אחדות בתוך המשפחה היא דבר לא קל. זה אולי נשמע דבר מובן ופשוט, אבל זה בכלל לא. המבחן האמיתי בא לידי ביטוי בהתמודדות מושכלת ונכונה בשעת חיכוכים עם הבעל, בזמן הקיטורים של הילדים ובהתמודדות עם האחים, ההורים, הגיסים או מישהו אחר במעטפת המשפחתית. הנקודה התיכונה כאן היא שבכל המקרים האלו, האישה, כמי שמהווה את עיקר הבית, ולכן מכונה "עקרת הבית", יכולה לנווט את הכול לכיוון הנכון • לקריאה

    היום יותר מתמיד אנו חיים בעולם תחרותי.

    התוכנות השונות והכלים המתקדמים מאפשרים לנו לקדם את עצמנו ולבלוט כמה שניתן בשלל נושאים. בעולם כזה אנו עלולות שלא לתת מקום לקשר החיובי עם סביבתנו הקרובה והרחוקה, ולהתרחק מהרמוניה ואחדות שכה נדרשות בכל תחום.

    כי כשכל אחת עסוקה בדאגה לעצמה זה מגיע לא פעם גם על חשבון האחר.

    אז מה עושים? הרבי מליובאוויטש מסביר שהסוד להגיע לאחדות עם הסביבה, מתחילה באחדות שנשכיל ליצור בבית שלנו, והסוד ליצירת אחדות וקשר חיובי בביתנו מתחיל בנו הנשים. כן, כמו כמעט בכל נושא, גם הפעם המפתח הופקד בידיים הטובות ביותר – הידיים שלנו.

    אחדות בתוך המשפחה היא דבר לא קל. זה אולי נשמע דבר מובן ופשוט, אבל זה בכלל לא. המבחן האמיתי בא לידי ביטוי בהתמודדות מושכלת ונכונה בשעת חיכוכים עם הבעל, בזמן הקיטורים של הילדים ובהתמודדות עם האחים, ההורים, הגיסים או מישהו אחר במעטפת המשפחתית. הנקודה התיכונה כאן היא שבכל המקרים האלו, האישה, כמי שמהווה את עיקר הבית, ולכן מכונה "עקרת הבית", יכולה לנווט את הכול לכיוון הנכון. בידה יש את המפתח לאחדות בינה לבין בעלה, בין ההורים לילדים ובין הילדים עצמם. האישה, עם הכוחות הכבירים שניתנו לה יכולה לעשות את הגישור הנכון.

    אם ננצל את הכוח הזה, נוכל לגרום לאחדות התוך-משפחתית לבלוט, להקרין ולהביא לאחדות גם עם משפחות אחרות – מה שיוביל לכדור שלג של אחדות בין כל עם ישראל.

    תנאי החיים החדשים שבהם אנשים אינם כבולים למקומות מגוריהם, לעיסוקם, לחינוכם, לרעיונותיהם ולהשקפותיהם, וההבדלים הגיאוגרפיים והסוציאליים התגמדו – מקשים ליצור שיח וקשר אמיתי עם הזולת. אבל עם רצון חזק, הכול אפשרי.

    כאן נשאלת השאלה הפשוטה: כיצד ניתן להגיע לאחדות בין אנשים שונים, שאלוקים בראם כבעלי דעות שונות, בעולם מחולק לאקלימים שונים ולתכונות טבע שונות?

    את התשובה לכך ניתן למצוא במעמד קבלת התורה בהר סיני, שם נאמר כי עם ישראל התייצב "כאיש אחד בלב אחד". הסיבה שעם שלם, המורכב ממיליוני פריטים הצליח להתאחד, נעוצה בעובדה שמול עיניו עמדה מטרה אחת שווה: הרצון לעשות את דבר האלוקים שניתן בהר סיני. בעיניהם אז, לא היו עוד עניינים אחרים בעולם וממילא לא היה על מה לריב…

    גם אנו, אם נעמיד למול עינינו את המטרה לעשות את רצון האלוקים באופן שכל השאר טפל לכך, ונלמד זאת גם את משפחתנו, נגלה שאנו יכולות לפתע "ליישר קו" עם המשפחה ועם הסביבה. נגלה שאין הכרח לדרוך על הזולת או לחפש במה הוא שונה מאתנו. כך נגיע לאחדות בינינו – קודם כל בתוך משפחתנו, אך גם עם כל אדם שנפגוש.

    "באהבת ישראל נביא את הגואל", אומר המשפט השגור בפי הילדים. ומי ייתן ועל ידי האחדות הזו שצריכה להיות תמידית בכל יום ובכל שעה, נזכה כבר לגאולה האמתית והשלמה.

    (מעובד מתוך הספר 'אל נשי ובנות ישראל' – הרבי מליובאוויטש)


    מתוך עלון עלמה פרינסס 11 – חודש חשון

    עלון עבור נשים שאינן שומרות תומ"צ לע"ע (לחלוקה במסגרת חלוקת נש"ק ובכלל)

    לפרטים נוספים: [email protected]

    054-4371991

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.