• המופת שעשה משה רבינו והקשר לחיי נישואין

    אילוסטרציה (צילום: ישראל ברדוגו)
    הגדלה

    כך גם בחיי הנישואין כשמתחתנים ושמים טבעת מתחילים בטוב, בשמחה, וברצונות שהכל יהיה מושלם, ואחר כך כשעוברת השנה הראשונה ונולד ילד ואחר כך עוד ילד ועוברים דירה ומחליפים עבודה ועוד ריבוי שינויים כולל שינויי מצבי רוח וכדומה שמעלימים על האהבה הטבעית ועל הרצונות הטובים מהשנה הראשונה • לקריאה

    מאת הרב אבי זילברמן

    המופת הראשון שעשה משה רבינו לפרעה היה הפיכת המטה לנחש.
    מדוע דוקא בכזה מופת התחיל משה רבינו?

    הסבר הענין הוא שפרעה וחרטומי מצרים ידעו לעשות כשפים עד שחשבו שהם בעצמם אלוקים,
    אבל האמת היא שכל החיות של כל העולמות מגיעה מהקדוש ברוך הוא אך בכדי שנוכל לקבל את החיות, הקדוש ברוך הוא מצמצם ומסתיר את החיות שבאה ממנו והיא מתעלמת ומסתתרת בכל ירידה וירידה עד שבריבוי צמצומים וירידות נוצר מצב שכוחות הטומאה שוכחים לגמרי את המקור שלהם וחושבים שההעלם והחושך הוא אמיתי.

    והעניין של הפיכת המטה לנחש הוא שמטה – מלשון הטיה והמשכה.

    משה הראה לפרעה שהכל מגיע ונמשך מהקדוש ברוך הוא עד שבריבוי צמצומים נוצר מזה הנחש , כוחות הטומאה. בעצם משה רבינו הזכיר לפרעה מאיפה הכל התחיל ומאיפה הכל מגיע ונמשך.

    כך גם בחיי הנישואין כשמתחתנים ושמים טבעת מתחילים בטוב, בשמחה, וברצונות שהכל יהיה מושלם, ואחר כך כשעוברת השנה הראשונה ונולד ילד ואחר כך עוד ילד ועוברים דירה ומחליפים עבודה ועוד ריבוי שינויים כולל שינויי מצבי רוח וכדומה שמעלימים על האהבה הטבעית ועל הרצונות הטובים מהשנה הראשונה עד שנוצר מזה הנחש…

    כן.. אותו נחש שסכסך בין חוה לאדם הראשון. אז צריך להיזכר שמה' אשה משכלת וה' מזווג זיווגים ונועדנו זה לזו ורק צריך לעבוד כדי להסיר את המסכים וההעלמות והצמצומים ולהחזיר את האהבה לחיינו.



    הרב אבי זילברמן,
    יועץ נישואין מוסמך ושליח הרבי מלך המשיח צפון הישן, תל אביב.
    054-2161528

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.