• אחדות וייחודיות זה הוא סוד ההצלחה • טור כלכלי

    אילוסטרציה, צילום: יוסי ג'רופי
    הגדלה

    "כיום אנו יושבים בסוכה לזכר הימים ההם. כולנו כאחד. שמאל או ימין. דתיים ושאינם. פריפרייה מול מרכז, עשירים עם עניים, כי מצווה היא לא רק מלשון ציווי, אלא גם צוותא וחיבור, ואין יותר ממצוות חג הסוכות, בכדי להמחיש זאת היטב: מצוות ישיבה בסוכה, ארבעת המינים ושמחת בית השואבה..." טור כלכלי מאת רויטל מרקוספלד • לטור המלא

    אנו בעיצומו של חג שמסמל יותר מכל את האחדות- חג הסוכות. נצטוונו לשבת במשך שבעה ימים תמימים בכדי לזכור את תקופת הנדודים במדבר בה עטפו אותנו ענני הכבוד מפני החום הלוהט של המדבר. אותם עננים היו בזכותו ולאורך כל חייו של אהרון הכהן. לא סתם נאמר הווה מתלמידיו של אהרון, כיוון שבעיני אהרון לא היה כל הבדל בין כהן, לוי או ישראל. בין צדיק, בינוני או רשע. בעיניו , כולם שווים.
    כיום אנו יושבים בסוכה לזכר הימים ההם. כולנו כאחד. שמאל או ימין. דתיים ושאינם. פריפרייה מול מרכז, עשירים עם עניים, כי מצווה היא לא רק מלשון ציווי, אלא גם צוותא וחיבור, ואין יותר ממצוות חג הסוכות, בכדי להמחיש זאת היטב: מצוות ישיבה בסוכה, ארבעת המינים ושמחת בית השואבה. ארבעת המינים מסמלת את הייחודיות של כל אחת ואחת בישראל. זה בעל תורה ומעשים טובים, ההוא כל כולו תורה, ההיא שופעת מעשים טובים, וכן יש גם את האלה שרחוקים מכל ההנ"ל, אבל למרות הכל את כולנו אוגדים יחדיו. בשמחת בית השואבה מקדמים בברכה את הנשים והגברים, הצעירים והמבוגרים, הרקדנים המקצוענים וגם בעלי הרגליים השמאליות, ועל ישיבה בסוכה כבר כתבתי באריכות.
    אחד מהכללים בשיווק הוא להדגיש את הייחודיות שבעסק שלך. לבדל את עצמך. במה אתה שונה מאחרים לעומת זאת כאשר מדברים על אחד מסודות ההצלחה של אנשים מצליחנים מדברים על להקיף את עצמך בסביבה תומכת ואוהדת. באנשים שרוצים את טובתך. אז מצד אחד אנו ייחודיים בעולמנו, ומצד שני אנו נמצאים בחברה בעלת מטרה משותפת.
    בואו נלמד מחג הסוכות את הדרך הסלולה להצלחה שכולנו חותרים אליה: מצד אחד לא לשכוח את ה"אני" המיוחד שבי. את חלקי בעולם, וכל אחד ואחת הוא יחיד/ה ומיוחד/ת. לכל אחד השליחות שלו והתרומה שלו לחברה האנושית, ומצד שני לא לשכוח את הכוח של להיות ביחד, את הקבוצה, את המטרה המשותפת ליצירת חברה טובה יותר, עולם שטוב יותר לחיות בו, ורק כך, אבל רק כך נגיע להצלחה הפרטית המיוחלת שאנו כמהים אליה, וגם להצלחה הכללית של עולם שכולו טוב בגאולה האמיתית והשלימה.
    מועדים לשמחה חגים זמנים וששון
    רויטל מרקוספלד, מאמנת ויועצת לכלכת משפחה
    ליווי אישי כלכלי, סדנאות והרצאות
    054-4562647
    [email protected]

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.