• איזו החלטה אחת ויחידה לבחור?

    אילוסטרציה
    הגדלה

    "מסתבר שליהי הגיעה למקום רוחני נמוך מאד, היא זועקת לעזרה, אבל עם תנאים, והיא מתחננת כולה נסערת: "המורה, תני לי החלטה אחת, כמו הבחור ההוא שסיפרת לנו שהרב אמר לו לקבל על עצמו רק לא לשקר, ובזכות זה הוא הצליח. רק החלטה אחת, קטנה, אני לא יכולה לשמור הרבה כעת". מאת הגב' הני אלישביץ, באדיבות מגזין עטרת חיה • לטור המלא

    הדילמה: איזו החלטה אחת ויחידה לבחור?

    כשהנייד שלי מצלצל שומעים את קולו של הרבי מה"מ מרעיף ברכות על סדר הא'–ב' (הקלטה משיחת ערב ר"ה).

    גם אותו ערב, בשעה המאוחרת ההיא, הרבי הרעיף את ברכותיו כשהמכשיר צלצל, ולקח לי עוד רגע של הקשבה לברכות כדי לצבור כח לענות למספר הלא מזוהה בשעה הלא מוגדרת ההיא.

    קול מבולבל מעט ולחוץ נשפך באוזני ברצף: "המורה? מדברת ליהי. את זוכרת שהגעתי לדרגה של קצינה בצבאות ה' של בית ספר ואת היית המשפיעה שלי – כי בקצונה היינו חייבים לקחת משפיעה? המורה את זוכרת אותי בכלל? זה אני, ליהי דהן, למדתי אצלכם ביסודי. אני צריכה שתעזרי לי, את יכולה? זה ממש חשוב ודחוף, אני מצטערת על השעה אבל זה באמת ממש דחוף…"

    ואז השתרר שקט מלווה בנשימות כבדות.

    זכרתי את ליהי המתוקה – בת שהגיעה מבית קצת שומר מסורת והרבה מורכב שבלחץ המשפחה והסביבה, עברה לבית־ספר ממלכתי, לצערנו.

    "שלום ליהי! איזה כיף לשמוע אותך שוב! את אחת הקצינות המצטיינות ביותר שהיו לנו! בואי ספרי לי קצת על עצמך היום, ובמה אוכל לעזור".

    מסתבר שליהי הגיעה למקום רוחני נמוך מאד, היא זועקת לעזרה, אבל עם תנאים, והיא מתחננת כולה נסערת:

    "המורה, תני לי החלטה אחת, כמו הבחור ההוא שסיפרת לנו שהרב אמר לו לקבל על עצמו רק לא לשקר, ובזכות זה הוא הצליח להתקדם בכל העניינים. רק החלטה אחת, קטנה, אני לא יכולה לשמור הרבה כעת".

    וואו. אתגרה אותי הילדונת… שבת? צניעות? תפילה? כשרות? הכל חשוב, הכל מרכזי!!! כיצד אוכל להחליט???

    ופתאום, משום מקום, חזרו אליי המילים שהדגישה המרצה בשיעור דבר מלכות:

    "ולכן נאמר הלשון "לעשות רצון אביך שבשמים" – היות ששלמות העבודה (מתוך מנוחה) היא בכך שבקיום כל המצוות תורגש נקודה אחת ויחידה – שמקיימים בה את רצונו של הקב"ה . . עניין הנ"ל רואים בהדגשה במצוות אהבת ה' [הכוללת את כל מצוות עשה, וגם את מצוות יראת ה' הכוללת את כל מצוות לא תעשה]"

    "מה את אומרת ליהי על החלטה שתדרוש ממך רק לזכור משהו?"

    "מצויין המורה, תודה רבה. מה ההחלטה?"

    "לזכור שאת רוצה לעשות לה' נחת, לשמח אותו".

    "אבל, המורה, אני לא יודעת כמה זה באמת חשוב לי!"

    אופס… תמיד היא הייתה כנה מאד… אז?

    "ואת הרבי את כן רוצה לשמח, ליהי?"

    מסתבר שאת הרבי ממש עושה לה טוב לשמח. היא מוכנה שבכל פעם שהיא מתלבטת על משהו להכניס את ה'נחת לרבי' במערך השיקולים, ובנוסף – בסוף כל יום לסמס לי שלושה דברים שבהם היא עשתה היום לרבי נחת. בעזרת ה' בסוף שבוע נכניס הכל ל"אגרות קודש".

     

    לא אבקש מכן להתפלל על ליהי, כי זה שם בדוי, אבל כן בהחלט יהיה נכון להקדיש תפילה לכל אותן 'להיות' שרוצות רק להיות חיילות נאמנות של הרבי מה"מ, ועם צבא כזה אפשר לנצח כל מכשול!

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.