• אחרי החגים כבר כאן! • טור אישי

    הגדלה

    "את הרי יודעת שאין לך סיכוי! שבוע, מקסימום שבועיים ואת נשברת.." הקול הזה מלווה אותך לא מהיום, הוא נמצא שם מאז שנולדת, ועד גיל מצוות הוא קיבל "זמן שידור" כמעט בלעדי, והוא אומר לך: "את דחיינית" או "עצלנית" ומנסה בכל כוחו למנוע ממך טוב..."לטור המלא

    "אחרי החגים אתחיל דיאטה"…

    "אחרי החגים אלך בקביעות לשיעור השבועי"…

    "אחרי החגים אצא למבצעים לפחות פעמיים בחודש"

    "אחרי החגים….. –  כאן!!!

    את עומדת מול המראה, מבטיחה לעצמך בפעם המי יודע כמה כי הפעם תעמדי בזה! ואת רוצה. את בטוחה שזה חשוב אבל משהו או מישהו לוחש לך שם: "עזבי, את הרי יודעת שאין לך סיכוי ! שבוע, מקסימום שבועיים ואת נשברת.." הקול הזה מלווה אותך לא מהיום, הוא נמצא שם מאז שנולדת ועד גיל מצוות הוא קיבל "זמן שידור" כמעט בלעדי, והוא אומר לך: "את דחיינית" או "עצלנית" ומנסה בכל כוחו למנוע ממך טוב. הוא זה שמשכיח ממך את כל הריצות, הסידורים ,הבישולים והכביסות, הגיהוץ והאפיות. כל ההתנהלות המדהימה שלך והראויה להערצה נמחקת ומתבטלת ותחתיה  עולים כמה עננים כבדים המאיימים להפוך הכול לגוש שחור וקודר.

    בפרשת בראשית אותה נקרא בשבת הקרובה מסופר על חטא עץ הדעת וידוע מהמדרש כי האיסור על האכילה מאותו העץ חל רק באותו היום ובכל זאת אדם הראשון לא הצליח לעמוד בפיתוי. הרבי מסביר שכאן נכנס לתמונה היצר הרע. יצר זה נברא כדי למנוע מהיהודי לעבוד את ה' והוא יעשה את כל המאמצים כדי להצליח בתפקידו. כל אותם רגשות שליליים מגיעים מאותו מקום והמטרה זהה – להפריע לנו למלא את רצון ה'. ומהו רצון זה? דבר ראשון – להיות בשמחה!!!

    "אחרי החגים" – אחרי הכוחות הגדולים ששאבנו בחודש גדוש זה, מגיעה הנפש הבהמית  ומקררת אותנו ומשתדלת בכול כוחה למנוע מאתנו להיות בשמחה. "אחרי החגים" איננה עוד קלישאה! הרבי תמיד נהג לומר "ויעקוב הלך לדרכו"! זכרי! את יוצאת לדרך עם הרבה כוחות ויש בך את התעצומות להיאבק, להתגבר ולהצליח בכל משימה! והכל מתוך שמחה!!

    שפרה אופנר
    מנחה ומטפלת רגשית בשיטת אית"ן.
    להרצאות, סדנאות ויעוץ אישי – שפרה אופנר 0502377072

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.