• חוצפה חיובית

    (צילום אילוסטרציה: shutterstock
    הגדלה

    חוצפה נתפסת לעתים קרובות כמשהו שלילי, אך כשמשתמשים בה נכון, היא יכולה להיות כלי רב ערך לצמיחה אישית. לעתים קרובות אומרים שמי שמאתגר את הגבולות המקובלים (“הסטטוס קוו”) ופורץ גבולות הם אלו שמתקדמים משמעותית בחייהם, אלו ששוחים נגד הזרם ובסוף הזרם בא אליהם. אז איך אפשר להשתמש בחוצפה לטובתכם? בשביל זה אנחנו פה. לקריאה

    כוחה של הפרעה כשיבוש
    ניתן לראות בחוצפה כסוג של הפרעה, שהיא המפתח להנעת התקדמות בכל תחום. על ידי קריאת תיגר על נורמות מבוססות ופריצת גבולות, אתם יכולים להשיג דברים שאחרת לא היו אפשריים. זה יכול להיות כל דבר, החל ממציאת פתרונות חדשניים לבעיות מורכבות, שנוצרים מ”שיבוש” המצב הקיים, ועד לביצוע משימות שהם מחוץ לאזור הנוחות שלכם, כדי שתוכלו לצמוח ולפתח מיומנויות חדשות. בקיצור, על ידי אימוץ החוצפה ככלי לחיים, תמצאו את עצמכם מסוגלים לעשות יותר ממה שנחשב עבורכם בעבר כאפשרי.

    לקחת סיכונים
    בנוסף לשיבוש, החוצפה מעודדת לקיחת סיכונים. המשמעות היא שתהיו מוכנים לנסות גישות שונות או לקחת על עצמכם משימות קשות, למרות הסיכונים הפוטנציאליים שכרוכים בכך. נטילת סיכונים מסוג זה תכניס אתכם למצבים שבהם סביר כי תכשלו, וייתכן שיהיו השלכות אם דברים לא יתנהלו לפי התוכנית. אבל זה גם ייתן לכם את ההזדמנות ללמוד מהטעויות שלכם ולהתחזק כתוצאה מכך. חשיבה מסוג זה תעזור לכם להגיע להצלחה גדולה יותר לאורך זמן. כמובן, כל עוד אתם מוכנים לקחת סיכונים מחושביםוללמודמהם כשהם לא עובדים כמתוכנן.

    למידה מכישלון
    כאשר לקיחת סיכונים לא מסתדרת לטובתכם, חשוב לזכור שכישלון הוא חלק מתהליך הלמידה. אם אף פעם לא נכשלתם במשהו, אז גם לעולם לא נדע מה צריך כדי להצליח במשהו. להסתכל לכישלון בעיניים וללמוד ממנו, זו אחת הדרכים להבטיחשהצמיחה האישיתשלכם תימשך גם לאחר אכזבות או כישלונות. על ידי ראיית הכישלון כהזדמנות לשיפור ולא כמשהו מביש או מביך, אתם יכולים להתקדם בביטחון, ולהמשיך לדחוף את עצמכם בכל פעם. גם אם הדברים לא הולכים לפי התוכנית מלכתחילה.

    להישאר ממוקדים ולהשיג את המטרות שלכם מהר יותר
    לבסוף, חוצפה יכולה לעזור לכם להתמקד בהשגת המטרות שלכם מהר יותר, מכיוון שהיא מעודדת התנהגות שמבטלת את הביקורת הסביבתית. כאשר אתם מתמודדים עם אתגרים או מכשולים, סביר יותר שאדם חצוף ימצא דרכים רגילות או יצירתיות להשיג את החלומות שלו, במקום לעמוד ולחפש מישהו שיגיד לו “כן, אתה ראוי”. ה”חוצפה הישראלית” מסמלת את הרעיונאות הישראלית שמביאה ליוזמות יצירתיות וחדשניות, חוצפה שכזו יכולה לעזור לכל אחד מכם להגיד לעצמו שיש לו ערך ייחודי לתת לעולם, לא משנה מה אומרת הסביבה. ולכן החלומות שלו ניתנים לבדיקה, באמצעות עשייה,בלי לחכות ולחכות לאישור מ”מישהו” ש”יגלה” אותך ויגיד ש”זה בסדר”.

    תכל’ס. חוצפה נתפסת בצורה שלילית על ידי החברה בזכות הקשר שלה עם מרדנות או פזיזות. עם זאת, זה לא אמור למנוע מאיתנו לאמץ את החוצפה כשצריך אותה להתפתחות שלנו. על ידי קריאת תיגר על נורמות סביבתיות, ולקיחת סיכונים מחושבים תוך למידה מהכישלונות שלנו בדרך, תוכלו להתקדם משמעותית במטרות הצמיחה שלכם. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים או באיזה שלב אתם נמצאים בחיים.

    אז אל תתנו לחברה להגדיר מי אתם צריכים להיות – במקום זאת בחרו בעצמכם. חשבו מה הערכים והמטרות שלכם, ומה אתם רוצים לעשות כדי ליישם אותם.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.