• טור מיוחד לקראת ג' תמוז

    הגדלה

    היום הקדוש ג' תמוז מתקרב. מחשבות ורגשות עמוקים מציפים את ליבי. לפני יומיים זכיתי ב"ה להשתתף בחתונה מאד מאד מרגשת. לא רק אותי ריגשה החתונה באופן מיוחד, אלא גם  את כל הקהל הרב, שהגיע להשתתף בשמחה. לקריאה

    לפני יומיים זכיתי ב"ה להשתתף בחתונה מאד מאד מרגשת. לא רק אותי ריגשה החתונה באופן מיוחד,  אלא גם  את כל הקהל הרב, שהגיע להשתתף בשמחה. הכלה מעל גיל שלושים. החתן – ל"ע חתן יתום "עגול". הן מאמו והן מאביו. הוא מעל  גיל ארבעים ומתגורר  בסמיכות ….למקום ביתה של  הכלה. הוא אף משתייך לאותה חצר חסידית שאליה משתייכים הורי הכלה. אך למרות כל  הנתונים "המתאימים" לכאורה, הם  לא קירבו אותם לשמחת הכלולות.

     

    קרובת משפחתו סיפרה, שכבר בתור ילדים, הם היו מתפללים עבורו לזיווג טוב במהרה.

    אמנם אני "עוף מוזר" בחתונה. אינני  קרובת משפחה. גם אינני שכנה.. אפילו לא בסביבת הגיל של הכלה. חוץ מהכלה ומאמה – אין לי היכרות עם שאר  המוזמנות לחתונה. אבל ההתרגשות שלי גואה וגואה. איך הכרתי את הכלה? על ספסל ברחוב כאשר  ישבנו עליו למנוחה…

     

    הסוד שגרם לחתונה – נמצא עמוק בקירבי. אני והכלה המאושרת,  היחידות שיודעות,  מי הוא  שהכריע את הכף וב"ה קמה החתונה והיתה. הרבי מליובאוויטש הוא השדכן. ברכתו – "צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים",  בצירוף תרומתה לבית חב"ד אבן יהודה הפכה את הסבל  רב השנים, ליום שמחת כלולותיהם.

     

    ואולי אקדים לספר,  על נהג המונית שמספר, שסבתו ילידת …כורדיסטאן, סיפרה לו סיפורים על הרבי מליובאוויטש.  ונשאלת  בתוכי שאלה מתמיהה. איך הסבתא מכורדיסטאן שמעה על הרבי??

     

    ואולי אספר על שני יהודים נוספים. האחד מבני ברק והאחד מצפון הארץ. שניהם  סבלו  מבעיה חמורה. נמצאו לשניהם אבנים בכליות. וב"ה לשניהם היתה ישועה. האבנים יצאו בלי ניתוח. כמובן, בזכות ברכת הרבי, שביקשו עבורם ב"איגרות קודש". (בתוספת נתינת עצות מרבנית חב"דית חשובה).

     

    הבן של השכנה,  שגרה ממש מעבר לכביש ממולי, היה רווק מאד מבוגר.  הוא  ב"ה נושע בכלה, לאחר ברכת הרבי , ונתינת צדקה לזכותו  לבית חב"ד אבן יהודה,  וחלוקת מצות שמורות  שעשה בהתנדבות במבצע  של הרבי.

     

    וב"ה זכה בגיל ארבעים וארבע !  להיפקד עם אשתו בבן בכור ….אולי על כך אקדים ואספר?

    והזוג שנושע בבן לאחר שבע שנות נישואים. (ההורים גרים ברחוב ממולי מצד ימין)…….והזוג הנוסף שנושע בבן, לאחר שש שנות נישואים. (גם הוריו גרים ממש לידי.)  וזוג נוסף מהשכונה שלי,  שלאחר חמש שנות נישואים נושעו בבן…

     

    ומה הסיבה לישועתם?

    אכן העלתם השערה נכונה. כולם זכו בנס המיוחל והפכו להורים מאושרים,  לאחר ברכת הרבי  עבורם ב"איגרות קודש". על מי מהם  לספר בארוכה?

     

    ב"ה בשבוע שעבר זכיתי להשתתף בברית מלה מיוחדת במינה. גם כאן ברכת הרבי היא שעזרה. הן לעצם  החתונה והן ללידת הבן…

     

    על מה אכתוב בראשונה ?

    כל המשפחות אינן ממשפחות חב"דיות. הרבי משפיע אהבה עצומה,  טהורה ומרפאה .  ברכתו נתונה לכל יהודי ולכל יהודיה,  מבלי הבט  כלל על החוג שממנו הם מגיעים.

     

    כמה שנות סבל, דאגה  וצער עמוק בעומק הנשמה עברו עליהם. עד שבאחת התהפך מצבם לטובה ולברכה. וכמה מרגש ומפעים לזכות לראות,  את הפנים המיוסרות שהופכות למאושרות וזוהרות.

     

    עירי. העיר בני ברק. עיר התורה והחסידות. על מי אספר בראשונה. אולי על העובדת במרכז הרפואי,  שסיפרה לי… שהמחותנת שלה התברכה מהרבי שניבא לה שיום זה יזכר אצלה לדורות.

     

    היא התחתנה ביום שהרבי נקב וניבא. עוד בזמן שהגיעה לרבי  בעת חלוקת הדולרים בימי ראשון,  לקבל את ברכתו הקדושה,  עדיין בהיותה רווקה. ואח"כ זכתה וילדה באותו תאריך .

     

    החיים של כל כך הרבה יהודים –  ניצלו. גם אם ניקח את הנהרות ונהפוך אותם לדיו. גם אם נקח את העצים ונהפוך אותם לנייר-  הם לא יספיקו, בכדי לתאר ולספר ולו במקצת, איך הרבי הפך את העולם.

     

    רב הנסתר על הגלוי. בכל ארצות העולם נמצאים יהודים אלמונים.  יהודים רבים. לא מכולם נישמע את הסיפורים האישיים,  שהוציאו אותם מצער לישועה,  בזכות ברכת הרבי שבם התקיימה.

     

     

    ועל ה"תרופה" הרוחנית  שרקח  הרבי עבורנו, בהצעתו לכתיבת ספר התורה לילדי ישראל עדיין לא סיפרנו. כזכור לפני ארבעים ושתיים שנים, סאדם חוסיין הרשע,  שליט עיראק, רצה היל"ת לזרוק פצצה אטומית על ארץ ישראל. ומזימתו ב"ה  סוכלה. ממשלת ישראל לפתע  קיבלה החלטה נדירה ונועזת להפציץ את הכור בעיראק. פעולה שהצליחה בניסים גדולים, כאשר כל המטוסים והטייסים חזרו לשלום לבסיסם כנגד כל הציפיות.

     

    ועל הנבואה השמיימית של הרבי, שמסך הברזל יפול ורוסיה תשחרר את היהודים מתחומה.  וביקש לבנות את שכונת שמיר בירושלים שלוש שנים לפני נפילת מסך הברזל – עדיין על כך לא  פירטנו.

     

    ועל הנבואה של הרבי (בזמן מילחמת המפרץ ואיומי סאדאם חוסיין),  שלא יהי צורך במסכות נגד התקפה כימית. והרבי כזכור,   הרגיע הורים מבוהלים שרצו שילדיהם יצאו מארץ ישראל – והשפיע עליהם שישארו . ואכן הרבי צדק. היהודים נשארו בארץ ישראל , וב"ה לא אירע להם מאומה.

     

    ועדיין לא דיברנו על ההרגעה,  והעידוד והנהגת הרבי והמבצעים הקדושים של הרבי, לפני מלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור.

     

    וכמובן,  שכל הנכתב עד כה,  הם רק שביבים קטנטנים מגדלות והנהגת הרבי.

     

    בשבת פרשת שופטים  בשנת תנש"א הרבי אמר :" ישנה הוראה כנזכר לעיל. שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה,  שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור. שיהי' "השופטייך ויועצייך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל ענייני תורה ומצוות. ובהנוגע להנהגת חיי היום יום הכללית- וגם ב"כל דרכיך ( דעהו"). ו"כל מעשיך ( יהיו לשם שמיים").

     

    עד  – לנבואה העיקרית – הנבואה ש"לאלתר לגאולה" תכף ומיד ממש. "הנה זה ( משיח) בא".

     

    ואני בציפיה, ובתפילה ובתחינה לפני מלך מלכי המלכים. שניזכה כולנו בבריאות ובשמחה  לנבואה הקדושה,  ונזכה להתגלות הרבי בגאולה האמיתית והשלמה.

     

     

    ונכריז לפניו: יחי המלך המשיח לעולם ועד!

     

     

    טמה חורושוכין

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.