• כמו כולם אבל שונה

    2 | הצג גלריה

    "התפיסה שלנו את עצמנו היא קריטית. היא תוביל אותנו למקומות, דיבורים ומחשבות שונות בחיינו הבוגרים והיא גם זו שתייצר את השדר שלנו כלפי העולם ובהתאם תמשוך אלינו את הסביבה והחברות וכמו כן גם את בן הזוג בעתיד" • מאת איילה ששון • לטור המלא

    איילה ששון

    התפיסה שלנו את עצמנו היא קריטית. היא תוביל אותנו למקומות, דיבורים ומחשבות שונות בחיינו הבוגרים והיא גם זו שתייצר את השדר שלנו כלפי העולם ובהתאם תמשוך אלינו את הסביבה והחברות וכמו כן גם את בן הזוג בעתיד.

    הכירו את רחלי. בחורה חסידית ומאירת פנים אך לא מסודרת בלשון המעטה ואף מגדירה עצמה כמבולגנת חסרת תקנה. רחלי ניגשת כעת לשלב המשמעותי ביותר בחייה, השידוכים. היא מתיישבת לכתוב פרופיל של עצמה עבור השדכנית. פירוט קצרצר על המסלול ועל המשפחה, אבל אז בא השלב הקשה, בו לראשונה בחייה היא נדרשת לעמוד מול השאלה: מי את?

    היא ממש לא יודעת מה לכתוב. מי אני? אין לי מושג מה לכתוב! אולי מישהו אחר יכתוב בשבילי? ובתוך תוכה מדחיקה את המחשבה: מי בכלל ירצה להתחתן עם מבולגנת כמוני? כלפי חוץ היא משדרת עסקים כרגיל אך בפנים הקושי הוא לא קטן.

    תפיסת העולם של רחלי ביחס לעצמה היא חד-צדדית ותפוסה בהגדרות המקשים עליה את היציאה לחיים בשמחה ותחושת מלאות. היא הייתה חלק מקבוצה שהולכת ונעלמת לה וכעת היא נדרשת לבנות את עצמה בעצמה. דמות קרובה שתעזור לה להסתכל על עצמה מבחוץ תעזור לה מאוד ביציאה אל החיים ובהמשך להגיע במיטבה לפגישות ללא צורך בהסתרה וצורך לרצות.

    כדרכם של תכונות מיוחדות, הן מופיעות תחילה בצורה לא מאוזנת, כך שלעיתים הן נראות בעיני המתבונן כחיסרון אדיר בשעה שבעצם מסתתרות בהן מעלות עצומות. בשלב ראשון תידרש להכיר בעובדה הבסיסית שאין רע בלי טוב. ובהקשר של מעלות וחסרונות, כל חיסרון הוא בהכרח גם מעלה, ולכל תכונה יש את המקבילה החיובית שלה שהיא חלק מהייחודיות שלה. ואם כבר בלאגן, תודו שאנשים מבולגנים ניחנו בקורטוב נוסף של שחרור נפשי ושמחת חיים. תכונות שרבים מאיתנו מייחלים להן… כך ייתכן בהחלט שתכונה הזו היא זו שתעזור לרחלי למצוא את האדם הנכון והמתאים לה ביותר, שבשבילו תכונה זו היא צורך ואילו הייתה מסתירה זאת היה נמנע החיבור המשלים.

    פיתוח היכולת של רחלי לראות את עצמה בראייה רחבה יותר, כמיוחדת! בה גם החסרונות תורמות משהו לייחודיות שלה, תאפשר לה להגיע לפגישות בטוחה ויציבה יותר במקום שלה. ובעצם, לא רק לפגישות. זהו בסיס לתקשורת בריאה ויציבה לאורך ימים. תקשורת אותנטית שלא מחפשת לייצג שלמות שלא ניתן לחיות איתה לאורך זמן, אלא קבלה שלה על כל חלקיה שלצידו הרצון התמידי להשתפר.

    עיצוב פנים, היא תוכנית שנולדה מתוך הרצון והצורך של הנערות להכיר וללמוד על עצמם יותר בדרך חווייתית בנושאים שנוגעים בלב החיים עצמם.

    התוכנית נועדה להרחיב את המודעות בתחומים קריטיים לעיצוב האישיות: זיהוי הפרשנות שלי לסיטואציות החיים, מחשבות שמנהלות אותי בבחירות הקטנות והגדולות של החיים, הבחנה בין תחושת קרבן לבין לקיחת אחריות, הבנה והבחנה בין קשרים בריאים ושאינם שתעניק להם להחזיר את השליטה לצד האמונה בחיים ברמה האישית.

    בנוסף האמנות הטיפולית מציעה דרכים מגוונות להוציא רגשות ותחושות שקשה להסביר במילים ולעשות איתם עבודה, הבנות תלמדנה שפה חדשה לשחרר ולפרוק, מתוך יצירתיות וחדוות יצירה, באמצעות אמנות, ציור, מוזיקה ודרמה, שפה אשר תסייע להם גם בחיי הנישואין, להבין את עצמם ואת בין הזוג שלהם לתקשורת טובה ואיכותית יותר.

    רוצה לשמוע עוד? לפרטים נוספים: איילה ששון 052-8770358



    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.