• ביטחון אישי בעליה מתמדת

    2 | הצג גלריה

    יש מי שהביטחון שלה הוא בתפילה ובאמונה שבסוף יהיה טוב. אצל אחרת הביטחון דווקא בכותל. השלישית בכלל מרגישה ביטחון באקדח של אבא... • מה זה בכלל ביטחון? ומה תעשי אם גם הוא יתערער? יש בכלל ביטחון יציב באמת? • לכתבה המלאה

    יש מי שהביטחון שלה הוא בתפילה ובאמונה שבסוף יהיה טוב. אצל אחרת הביטחון דווקא בכותל. השלישית בכלל מרגישה ביטחון באקדח של אבא…

    מה זה בכלל ביטחון? ומה תעשי אם גם הוא יתערער? יש בכלל ביטחון יציב באמת?

    שירה יודעת שכאשר משהו בחיים שלה מתערער, מקום המפלט בו היא תרגיש בטוחה ומוגנת היא.. המיטה. זה המקום בו תוכל להרפות ולשחרר אברים מתוחים, בו היא גם מקובלת ללא תנאי ומוגנת משיפוטיות וביקורתיות. אך האם באמת זה משרת אותה? שקיעה במיטה אינה באמת עוזרת בהתמודדות מול עולם משימתי תובעני ומחייב. כדי ליצור תחושת ביטחון אמיתית, אנו זקוקים לעוגן יציב ואמיתי.

    דמיינו אוניה בלב ים. אינו דומה הביטחון והרוגע הנפשי של הקברניט כאשר העוגן מוטל אחוז בקרקע יציבה לבין מצב בו העוגן משוחרר. כך גם בים החיים, הטלת עוגן בקרקע יציבה תעניק לשירה ביטחון חזק ויציב אל מול כל סערה.

    אפשר להגדיר ארבע סוגי עוגנים שעשויים לבנות בנפש ביטחון אמיתי ויציב:

    • עוגן מעשי: תחומי עניין, תחביבים וכישורים
    • עוגן חברתי: חברות שתהווה מקום לשוב אליו, לשחרר, לדבר ולהיטען באנרגיה
    • עוגן רוחני: ניגון, התוועדות, לימוד שממלא את הנפש

    הכרת העוגנים שיעניקו לה את הביטחון האישי לחיים היא מתנה לכל החיים. חיבור משמעותי אישי לניגון, שיחה, דמות שתעניק לי עוגן רוחני, יצירת חברויות ופיתוח תחומי עניין שגורמים להתחדשות ולרענון, הוא צורך בסיסי לתחושת ביטחון.

    אך העוגנים האלו לא מספיקים. הכל תלוי בזמן, מקום ומצב, כך שלעולם הם יישארו זמניים ותלויים והביטחון בהם לא יוכל להיות יציב מספיק. אז מה עושים?

    כאן מגיעה הבשורה הגדולה. יש עוגן אמיתי אחד שעליו צריך לבנות ולבסס את הכל:

    עוגן נשמתי: אמונה בנשמה שלי, בטוב האלוקי הבלתי תלוי הקיים בתוכי פנימה.

    האמונה הבסיסית בטוב העצמי הבלתי תלוי, הוא העוגן האמיתי. זו הזדהות ברמת החוויה עם הדבר היחיד בעולם שהוא נצחי ולעולם לא ניתן לקחת אותו ממני, והוא הקשר לאחד שבי – הנשמה, משם אפשר לשאוב כוחות אדירים.

    החיבור הזה יעניק לשירה חוסן לתפיסת המציאות שכל ירידה וכשלון הן אמנם לא רצויות, אבל הן בעצם זמניות ולעולם לא משנות את מי שאני באמת. כאשר הראיה שלי כלפי עצמי היא כזו, שלא כל ירידה מגדירה מחדש את זהותי, אז גם את הזולת אוכל לתפוס באופן פנימי יותר, כנשמה. דבר שיסייע בידי להיות סלחנית ולא שיפוטית כיוון שאף נפילה אינה מגדירה את האישיות הפנימית.

    המודעות הזו היא צורך השעה וקריטית עוד יותר במציאת בן זוג. אינו דומה השדר והחוויה של בחורה עם מודעות לעוגן הנשמתי שלה, לזו שלא מודעת אליו. המודעות הזו מעניקה חוסן, שחרור ורוגע. היא הרי אינה זקוקה להיות עסוקה בריצוי להראות משהו שהיא לא, ובהחלט תהיה מוכנה להיות אותנטית.

    ולא רק לפגישות; החוסן הזה הוא כלי שישרת אותה גם בחיי הזוגיות, לזוגיות בריאה ואותנטית שמאמינה בכוח הנשמה שלה ושל בן זוגה ובכך נותנת כוח עצום לצלוח יחד את כל האתגרים.

    *

    עיצוב פנים, היא תוכנית שנולדה מתוך הרצון והצורך של הנערות להכיר וללמוד על עצמם יותר בדרך חווייתית בנושאים שנוגעים בלב החיים עצמם. התוכנית נועדה להרחיב את המודעות בתחומים קריטיים לעיצוב האישיות: זיהוי הפרשנות שלי לסיטואציות החיים, מחשבות שמנהלות אותי בבחירות הקטנות והגדולות של החיים, הבחנה בין תחושת קורבן לבין לקיחת אחריות, הבנה והבחנה בין קשרים בריאים ושאינם שתעניק להם להחזיר את השליטה לצד האמונה בחיים ברמה האישית.

    בנוסף האמנות הטיפולית מציעה דרכים מגוונות להוציא רגשות ותחושות שקשה להסביר במילים ולעשות איתם עבודה הבנות תלמדנה שפה חדשה לשחרר ולפרוק, מתוך יצירתיות וחדוות יצירה, באמצעות אמנות, ציור, מוזיקה ודרמה, שפה אשר תסייע להם גם בחיי הנישואין, להבין את עצמם ואת בין הזוג שלהם לתקשורת טובה ואיכותית יותר.

    רוצה לשמוע עוד? לפרטים נוספים: איילה ששון 052-8770358



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.