• אצלך בבית: נס מעל הטבע, ונס בתוך הטבע

    הגדלה

    בעולמנו יש מקום לשני סוגי הניסים: נס מעל הטבע, ונס בתוך הטבע. הרבי אומר שהנס שבתוך הטבע הוא גבוה ונעלה יותר, כי הוא מרומם את הטבע עצמו לאלוקות. ניתן אולי לומר שגם בבית יש לנו את שני סוגי הניסים האלו. לקריאה

    אדם הגיע לחלוקת דולרים כדי לומר תודה על נס שנעשה לו בזכות ברכתו של הרבי, לאחר שהתגלה אצלו גידול ל"ע, והרופאים אמרו שאין לו סיכויים לחיות. הרבי בירך אותו והוא עבר בהצלחה ניתוח ראש והבריא ב"ה. כשהגיע תורו הוא סיפר בהתרגשות על כך והיה מלא שבח והודיה. הרבי הגיב לדבריו באומרו: "התאמצנו מכאן הרבה בעבורכם. יהי רצון שלא תצטרך לניסים".

    במבט שטחי דברי הרבי מפליאים: כולנו נשמח לניסים וכמה שיותר… אלא שהרבי בירכו שחייך הרגילים יהיו כל כך טובים בדרך הטבע, כך שלא תצטרך לניסים מעל לטבע.

    נקודת הזמן שאנו עומדות בו –  חודש ניסן – מזכירה את דבריו של הרבי לאותו אדם. בחודש אדר ארע נס פורים שהיה נס בתוך הטבע, עד כדי כך שרק במבט לאחור על השתלשלות כל המאורעות ניתן להבין שהיו כאן ניסי ניסים. לעומתו, חודש ניסן מייצג את גאולת מצרים שבה נעשו ניסים ששדדו את מערכות הטבע, כמו בעת שנבקע הים נגד טבעו ועוד.

    בעולמנו יש מקום לשני סוגי הניסים: נס מעל הטבע, ונס בתוך הטבע. הרבי אומר שהנס שבתוך הטבע הוא גבוה ונעלה יותר, כי הוא מרומם את הטבע עצמו לאלוקות.

    ניתן אולי לומר שגם בבית יש לנו את שני סוגי הניסים האלו. ניהול הבית – כביסות, ניקיון, קניות, לצד עבודה, טיפול בילדים, תפילות ולימוד חסידות ו'מבצעים'… ויחד עם כל זה גם בישול אוכל טעים, מזין ומשביע – הרי זה נס שמלובש בדרך הטבע, בכוחות הנפלאים של עקרת הבית. כשיש צורך לשלב גם את ההכנות לחג הפסח – זו נראית משימה שמעל לדרך הטבע. לכן כל אמא שמצליחה לדאוג גם בתקופה הזו לאוכל מזין ומשביע, ראויה לראות נסים שמעל לדרך הטבע. ברם, הרבי מברך "שלא נצטרך לנסים", כלומר – עם מאמץ ועל ידי התארגנות מתאימה, יהיה בבית אוכל חם גם תוך כדי נקיונות הפסח. הוא יחמם גם את הלבבות ויעשיר את ימי ה'צוותא המשפחתית' של ערבי פסחים.

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.