• יש שלבים בחיים • אורטל הופמן

    הגדלה

    "אמא, אני יכול לעשות זאת בדיוק כמוך!" צחקקתי לעצמי ואמרתי לו, "אם כך שב, רגליים ישרות, בטן פנימה, גב ישר כמו סרגל והכי חשוב ידיים מורמות גבוה גבוה!" בני בן השש החזיק מעמד בדיוק מספר שניות. "בעצם" הוא אומר "אני חוזר לישון..אני נורא עייף".. • לקריאה

     

    "אמא, אני יכול לעשות זאת בדיוק כמוך!"

    צחקקתי לעצמי ואמרתי לו, "אם כך שב, רגליים ישרות, בטן פנימה, גב ישר כמו סרגל והכי חשוב ידיים מורמות גבוה גבוה!"

    בני בן השש החזיק מעמד בדיוק מספר שניות. "בעצם" הוא אומר "אני חוזר לישון..אני נורא עייף"..

    סיימתי אימון נוסף עם מסר ברור  שלא כל מה שנראה פשוט הוא בעצם כך. לכל דבר בחיים יש שלבים.

    יעקב ועשיו נפרדו למספר שנים ועכשיו המפגש הגדול! מה יהיה? איך זה יתבצע? האם הוא עדיין כועס עליי? האם הוא יסלח? ואם הוא לא יסלח? מה עליי לעשות? זה לכאורה פשוט אבל העבודה במחשבה ובמעשה של יעקב היא עבודה פנימית קשה ומורכבת.

    דילמות יומיומיות לא פשוטות שבעצם מופיעות גם בחיי הימיום שלנו. יעקב מציג בפרשה את יהדותו ללא פשרות. במפגש שלו עם עשיו הוא לא מתחזה למישהו אחר. הוא לא מתחבא ממי שהוא בעצמו אלא גאה באופן שלם ביהדותו. מהרגע שהוא בורח ממנו עד המפגש הוא מתעלה ברוחניות ובונה בית יהודי לתפארת. במפגש עצמו הוא משמש דוגמא חיה –דוגמא לחיקוי בפני כל! בזמן שהרע של עשיו לא שוקט-ואף גודל, יעקב ממשיך בדרכי אבותיו.

    מובא בספרים, בשם רבי שמעון בר יוחאי: "הלכה היא שעשיו שונא ליעקב, אלא שנכמרו רחמיו באותה שעה ונשקו בכל ליבו". העובדה היא ששנאתו של עשיו לא ממש עברה לחלוטין אלא היא באה והולכת בהתאם לנסיבות. שמדברים על הפך הקדושה- אז פועלים יותר לפי הרגשות המשתנים. עשיו הוא דוגמא ברורה לכך. מצד שני –יעקב-סמל הקדושה, פועל עפ"י שכל אלוקי מדוד ומתון בדרך מעלה. מה קורה במפגש שכזה?

    לעתים עשיו יהפוך את עורו לכמה רגעים.

    אך אסור לנו לתת לזה לתעתע בנו- זה עלול להשתנות- תלוי כמובן במצב רוח! עלינו לחשוב תמיד על המהלך הרוחני הבא! מה יהיה- טוב מוחשי! איך זה יתבצע- על ידי מחשבה ותפילה יומיומית! האם הוא כועס עלי- התשובה היא לא..עלי לנסות חזק יותר! ואם הוא לא יסלח- הוא יסלח, הוא רחמן ורוצה בטובתנו! מה עליי לעשות?

    ביד כל אחת מאיתנו התשובה לשאלה.. רק אנו באמת יודעות את התשובה! התודות לבני בן השש שנתן לי להבין  שהתשובה באה… בשלבים…

    מאחלת לכן, בשלב שלכן, להתעלות לשלב שלמעלה ממכן!

    שבת שלום ומשיח נאו!

    אורטל הופמן

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.