• כיצד להתבונן בערך האינסופי של הילד?

    הגדלה

    ואז הראש ישיבה אומר לו: "קר עכשיו, מדוע אתה יוצא החוצה בלי מעיל? אתה עלול להצטנן" הבחור היה מבולבל. הראש ישיבה מוריד את מעילו ומלביש על כתפי הבחור. ואומר לו: "כשאתה חוזר לישיבה בלילה, תכניס את המעיל למשרד שלי" • בלוג חינוכי שבועי מאת חיה גילר • לקריאה

    ראש ישיבה בפתח תקווה גילה שיש בחור שנעלם כל מוצאי שבת והולך לראות סרט. הראש ישיבה מברר מתי מתחילה המכירת כרטיסים לסרט על מנת לערוב לו מאחורי הקיר. הבחור עומד ליד הקופות נבוך ומבולבל כדי להיכנס לאולם, ולפתע יוצא הראש ישיבה ומסתכל לו בעניים, הבחור רצה שהאדמה תפתח את פיה ותבלע אותו בפנים. ואז הראש ישיבה אומר לו: "קר עכשיו, מדוע אתה יוצא החוצה בלי מעיל? אתה עלול להצטנן" הבחור היה מבולבל. הראש ישיבה מוריד את מעילו ומלביש על כתפי הבחור. ואומר לו: "כשאתה חוזר לישיבה בלילה, תכניס את המעיל למשרד שלי". הילד יושב מול הסרט עם המעיל ונהייה לו חם, וקרוב לוודאי שכבר לא הלך לסרטים יותר.

    בפרשתנו, משה מתאר את ההתגלות האלוקית על הר סיני, "אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים אין עוד מלבדו". במעמד זה ה' 'קרע' את העולמות העליונים והתחתונים שמעלימים על האמת, וכך התגלה אלינו האור האלוקי, הקב"ה בכבודו ובעצמו. בכך נתן לנו הקב"ה כוח לבטל את הגבלות העולם ואת גדרי המציאות של הגוף ולגלות את הקדושה שבהם.

    כך גם בחינוך ילדינו, עלינו להסתכל ולהתבונן על כל ילד בנפש האלוקית שבו, בערך האינסופי שהוא זך וטהור, אשר תמיד קשור למקור, לה' יתברך. לא משנה איך הוא נראה, איך הוא מתנהג, אם הוא מתנגד או מזלזל ,בעומק נפשו הוא רוצה להיות קשור, והוא חלק אלו-ק ממעל ממש. הסתכלות חיובית שכזו תחשוף יותר את מעלותיו וממילא יתמעטו העניינים שאינם טובים.

    (מבוסס על לקוטי שיחות כרך כ"ד, עמוד 36, אג"ק חכ"ב ע' קצ)

    להרצאות, סדנאות וייעוץ אישי: 054-9404776

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. משיח נאו…
      י״ד באב ה׳תשע״ז (06/08/2017) בשעה 16:03

      מדהים ועוצמתי!!!
      הלוואי על כולנו לראות את הטוהר וזיכוך בכל יהודי באשר הוא

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.