• יומן שליחות: חתונה מרגשת במולדובה

    13 | הצג גלריה

    כלה יהודייה בורחת ביום החתונה שלה מזוועות המלחמה באוקראינה, היישר אל זרועותיה הפתוחות של שליחת חב"ד בעיר קישינב במולדובה. והחתן? בארה"ב. חתונה? בית חב"ד מתגייס ומארגן את הכל. עוד על ההתרגשות והשמחה באותו יום, עם תיעוד מהשמחה • לכתבה המלאה

    גב' חיה מושקא זלמנוב, שליחת הרבי מלך המשיח בקישינב, מולדובה

    זכות גדולה הייתה לי לפני שלושה ימים, להוביל כלה אל החופה! חופה יהודית, כשרה ואמיתית. המלחמה באוקראינה הביאה אותנו להרבה מצבים שלא חלמנו עליהם, גם הרגע המרגש הזה בו הובלתי את הכלה, איילה היקרה – אל החופה – היה אחד מהם.

    איילה היא פליטה מקייב שבאוקראינה. היא הגיעה אלינו לבית חב"ד לפני חמישה חודשים. אז שמענו לראשונה שתאריך החתונה שלה מתקרב.. אלוקים רצה אחרת ובזמן שבו היא הייתה אמורה להיות עם שמלה לבנה, היא הייתה צריכה לברוח יחד עם עשרות אלפי יהודים וכך הגיעה אלינו. כמובן שקיבלנו אותה בחיבוק אוהב ובשבת לפני התאריך שבו הייתה אמורה להיות החתונה חגגנו לה, כן, עם דמעות בעיניים.

    במשך כל הזמן הזה היא עשתה מאמצים לקבל ויזה לארצות הברית, שם גר החתן, וב"ה היא קיבלה. התרגשתי כל כך לשמוע ממנה שאת החתונה היא רוצה לערוך כאן, בקישינב. המקום שקיבל אותה בזרועות פתוחות בזמן בריחה ממלחמה.

    כמה ימים של הכנות מהירות, אולם, קייטרינג של אוכל כשר מבית חב"ד, צלם, מאפרת, טיסה לחתן וסוף סוף הוצאה השמלה הלבנה מהמזוודה, השמלה שברחה איתה יחד מקייב המופגזת…

    שעת ערב מוארת בקישינב, ברחבה של תיאטרון צ'כובה, שבעבר היה בית הכנסת הגדול בקישינב. עם גאווה יהודית, עומד חתן חסידי, עם כלה יפה, כשרה צנועה, תחת חופה יהודית. השמחה וההתרגשות התפרצו כשהחתן שבר את הכוס, ובהמשך בריקודים הסוערים.

    הקהילה הגיעה לשמח ושמחה לא פחות. כולם פה התרגשו והקיפו בחום את החתן והכלה. נכון, אנחנו מכירים אותה רק חמישה חודשים, אני לא אחותה בדם, גם לא בת דודה.. אבל מה זה משנה, כולנו משפחה אחת גדולה.

    מזל טוב מנחם ואיילה. שיהיו לכם חיים מאושרים יחד! אוהבים אתכם!

























    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.