• קום והתהלך: ציון רבי ינאי • המדריך ר' עדי דרויאן

    הגדלה

    רבי ינאי הכהן היה אמורא בארץ ישראל והיה תלמידו של רבי יהודה הנשיא. הוא ייסד בית מדרש בעכברה שליד צפת ובו לימד תורה, וכן שימש כדיין בבית הדין בציפורי. בין תלמידיו נמנו רב - מחבר ספרא וספרי; רבי יוחנן - ממחברי התלמוד הירושלמי, ריש לקיש ועוד. האריז"ל אמר שקברי צדיקים שקשה להגיע אליהם או שלא מגיעים אליהם הרבה אנשים, התפילות מתקבלות בנקל • לדרכי הגעה ולפרטים נוספים

    מאוד ממולץ לצאת כשלא חם עד השעות 11-12 לפני צהריים או מהשעה 16:00 ואילך. נוסעים לכפר עכברה. בכניסה לכפר פונים בפניה הראשונה שמאלה ונוסעים עד סוף הרחוב. ניפגש בדרך עפר שיורדת לתוך אפיק הנחל, עוברים גשר בטון וממשיכים עד שמגיעים למזלג: (השמאלי עולה לכיוון בית הקברות של הכפר), אנחנו נמשיך בימני. כבר בהתחלה נבחין בסדרה של חורבות בתים, אלו השרידים של עכברה מ-1948, מחנים שם את הרכב באופן שלא יפריע, או בתחילת המזלג.

    אין שביל מסומן. יורדים לכיוון הוואדי למטה, מצדה השני של הגדה נבחין בסלע צבוע בכחול, יש שם ציון של כמה צדיקים שהאריז"ל גילה, כך נדע שאנחנו בכיוון הנכון. (אנחנו לא נגיע לשם היום).

    יורדים לתוך הערוץ ומתחילים ללכת במורדו עד ההגעה לציון רבי ינאי. ייתכן והדלת סגורה, למניעת כניסת בעלי חיים, אבל היא לא נעולה. המקום קסום ביותר, ניתן לראות באופק את מצוקי עכברה – האגדה מספרת שטמונים שם כלי המקדש.

    ציון רבי יונאי ממוקם מעל שרידים של מעיין. ניתן לצאת החוצה מאחורי הציון ולראות זרזיף מים. וזווית ראיה מאוד יפה על העיר צפת.

    בכלל בנסיעה במקום ניתן להריח ריח הדסים מאת שדות ההדסים. זהו אחד הענפים שהתפתחו בכפר: "הדסי צפת". בכפר ישנם עוד ציונים של כמה מגדולי ישראל.

    לדעתי הילדים מאוד יהנו. לא צריך להפעיל הרבה דמיון כדי להיות בתוך ציור של הצייר החסידי ר' ברוך נחשון ע"ה…

    באדיבות 'עלון ליובאוויטש', קהילת צפת

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.